X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
אחיינו של בני שטיינמץ היה שותף לעסקות במאות מיליוני דולרים שביצע חתנו של טראמפ שני הצדדים טוענים שלמיליארדר החשוד בשוחד לא היה כל קשר לעסקותיהם
▪  ▪  ▪
קושניר. מימון ישראלי [צילום: אנדרו הרניק, AP]

רז שטיינמץ, אחיינו של בני שטיינמץ, העמיד בשנת 2012 מימון של 50 מיליון דולר לפרויקט נדל"ן ענק של משפחת קושניר במנהטן. המשפחה, שאת עסקיה ניהל באותה עת, השקיעה 190 מיליון דולר בפרויקט באיסט ויליג', ווסט ויליג' והסוהו, והמימון משטיינמץ אפשר לה לשלם את המקדמה עליו – מגלה (26.4.17) ניו-יורק טיימס.
בני שטיינמץ מצוי, כידוע, במרכזה של חקירה בינלאומית בחשד לתשלום שוחד תמורת קבלת זיכיון ענק לכריית ברזל בגינאה. עם זאת, אחיינו מצהיר שאין כל קשר בין עסקיהם של השניים, קשריהם העסקיים הסתיימו לפני שני עשורים והם אינם בקשר מזה ארבע שנים. פרקליטו של בני, אלן דרשוביץ, הכחיש גם הוא קשר לעסקיו של האחיין.
ניו-יורק טיימס אומר, כי מסמכים שבידיו מגלים שבני שטיינמץ, דניאל שטיינמץ (אביו של רז) ורז שטיינמץ פעלו באמצעות אותן חברות אופשור, העסיקו את אותו מנהל והיו קשורים לאותם חשבונות בבנק HSBC בשווייץ. בני ודניאל הקימו יחדיו בשנות ה-90 את קבוצת יהלומי שטיינמץ, שהיא מגדולי רוכשי היהלומים מקבוצת דה-בירס.
משפחת קושניר אמרה לעיתון, כי רז היה היחיד מבני משפחת שטיינמץ עימה היו לה עסקים. עם זאת, העיתון טוען שקשריו העסקיים של קושניר בישראל עלולים להציב אותו בניגוד עניינים, לאחר שחותנו, הנשיא דונלד טראמפ, מינה אותו בין היתר לשליחו למזרח התיכון. News1 מזכיר, כי מסמך הגילוי הפיננסי של קושניר כלל הלוואות שקיבל מבנק דיסקונט.
קושניר אומנם התפטר מתפקידו כמנכ"ל קבוצת החברות המשפחתית, אך הוא נותר בעל מניות מרכזי בהן – בדיוק כפי שעשה הנשיא עצמו. המשפחה נטלה חלק בעשור האחרון בעסקות ב-7 מיליארד דולר, שברבות מהן היו לה שותפים זרים שזהותם לא נחשפה. העיתון אומר, שחשיפת זהותו של שטיינמץ מלמדת על כך שקושניר עלול להימצא בניגוד עניינים גם כתוצאה מעסקות אחרות.
בשנת 2012 יצאה קבוצת קושניר למסע קניות ורכשה 11,000 דירות ברחבי ארה"ב, ובכך הכפילה את מספר הדירות שבידיה. קושניר יצא מספר פעמים לישראל כדי לגייס מימון להשקעות, כותב העיתון. הוא קיבל ארבע הלוואות מבנק הפועלים וביצע עסקה משותפת עם חברת הביטוח הראל. באותה שנה גם יצר ברוקר אמריקני את הקשר בינו לבין רז שטיינמץ.
באוגוסט 2012 רכשה קבוצת קושניר שמונה בנייני מגורים במנהטן, תמורת 60 מיליון דולר. את העסקה ארגנה חברת גאיה, הממוקמת בתל אביב. בין מנהליה אין אף אחד מבני משפחת שטיינמץ, אך הם כן כוללים כמה מעובדיה של המשפחה. אחד מהם הוא שלמה מייצ'ור, שהיה סמנכ"ל הכספים בחברת ההשקעות של דניאל ורז שטיינמץ, ודירקטור בשלוש חברות שהקימה גאיה במדינת דלאוור לצורך ביצוע העסקות של קושניר.
כמה חודשים מאוחר יותר ביצעה משפחת קושניר עסקה גדולה עוד יותר עם רז שטיינמץ, כאשר בינואר 2013 שילמה 130 מיליון דולר תמורת 17 בנייני מגורים במנהטן. הצרות המשפטיות של בני שטיינמץ החלו בין שתי העסקות והוחמרו לאחר השנייה, מציין העיתון. ואילו באוקטובר 2013 העביר בני את אחזקותיו בחברת היהלומים שלו לקרן של אחיו דניאל בליכטנשטיין – עובדה שנחשפה ב"מסמכי פנמה".
משפחת קושניר מחקה משום מה את האזכורים הפומביים לקשריה עם משפחת שטיינמץ, מציין העיתון. בסוף 2014 נעלם שמה של גאיה מרשימת השותפים העסקיים באתר של המשפחה, בו הופיעה מאז תחילת 2013. אבל העסקים המשותפים נמשכו: בערך באותו מועד השתתפה גאיה בהקמת פרויקט יוקרה של קושניר בג'רסי סיטי, הנושא את המותג טראמפ ושהושקעו בו 200 מיליון דולר. לג'ארד קושניר יש עד היום 65% בחברה בעלת הפרויקט.

תאריך:  26/04/17   |   עודכן:  26/04/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רז שטיינמץ מימן פרויקטים של קושניר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ברור למה שטינמץ תובע ל"ת
את סורוס   |  27/04/17 07:11
2
אתה לא היחידי שקורא אנגלית-
יעקב יעקב  |  27/04/17 08:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
מנכ"ל ניוקאסל ועובדים בקבוצת ווסטהאם נעצרו בחשד למעורבות בעבירות מס ב-5 מיליון ליש"ט    החקירה מתנהלת גם נגד מארסיי הצרפתית, ועל-פי החשד ייתכן שהפשע המאורגן חדר לכדורגל
איתמר לוין
וול סטריט ז'ורנל מצטט נתונים, כלכלנים ומתווכים המלמדים על סכנה גוברת של משבר נדל"ן מחודש. למי ששכח, זה היה הענף שהכניס את העולם כולו למשבר של 2008
איתמר לוין
חמישה מבין ששת המתקנים שיוקמו במיוחד לקראת אולימפיאדת טוקיו יגרמו לאחר המשחקים להפסד כולל של 10 מיליון דולר בשנה
איתמר לוין
טראמפ הבטיח "לייבש את ביצת האינטרסים המיוחדים" – אך ממשלו פוגש מולו את מי ששירתו אותו ואת סגנו    ההכנסות של המקורבים מאז תחילת השנה: 2.2 מיליון דולר
איתמר לוין
21 מיליארדרים מתגוררים ברצועת החוף של פאלם ביץ' בפלורידה. המפורסם שבהם הוא דונלד טראמפ. פורבס ממפה את הבולטים שבשכניו
רשימות נוספות
19% מהסלולריים - מזויפים  /  איתמר לוין
האסטרונאוט ג'ון גלן מת בגיל 95  /  איציק וולף
מקרון ינצח - ומה אז?  /  איתמר לוין
שפל היסטורי לטראמפ  /  איתמר לוין
"התקווה היא בדמותו של מקרון"  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il