X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הנשיא הנוכחי, פטרון צדקה וראש עיריית טהרן הם המועמדים המובילים בבחירות לנשיאות. האם אחד משני המתמודדים מול רוחאני יפרוש ברגע האחרון?
▪  ▪  ▪
רוחאני חצה קווים אדומים[צילום: וחיד סאלמי, AP]
הסקרים האחרונים
סקרים של מכונים אירניים נחשבים לבלתי-אמינים בקנה מידה מערבי. סקרים של מכון ippo שמרכזו בארה"ב מצביעים באופן קבוע על יתרון משמעותי לרוחאני, שגם איחוד של שני מתחריו העיקריים אינו מוחק. רוחאני קיבל בסקרים האחרונים 30%-29%, לעומת 12%-11% לקאליבאף ו-11% לראיסי.

נשיא אירן הנוכחי, חסן רוחאני, חצה קווים אדומים בפוליטיקה האירנית במסגרת הבחירות לנשיאות שיתקיימו ביום שישי הקרוב, כאשר במקביל יריביו עושים כל שביכולתם כדי למנוע ממנו להיבחר מחדש – מדווח (12.5.17) העיתון גארדיאן. רוחאני הוא המועמד המועדף מבין הרפורמיסטים, ולאחרונה הוא תקף את משמרות המהפכה ואת אחד מיריביו, כאשר אמר שכישורו היחיד הוא הוצאה להורג ומאסרים.
במהלך ויכוח טלוויזיוני בו השתתף, תקפו אותו שניים מיריביו – ראש עיריית טהרן, מוחמד באגר קאליבאף, ופטרון הצדקה איברהים ראיסי - בנושא המצב הכלכלי מאז הסכם הגרעין של אירן מול המעצמות. רוחאני עקץ בחזרה את רייסי ושאל האם הוא רוצה שמוסדות שונים יהיו פטורים ממס, כפי שראיסי לא משלם מס.
בעצרת בחירות שלו, התייחס רוחאני לקריירה הקודמת של ראיסי כשופט, כאשר בשנת 1988 היה אחד מארבעת השופטים שפיקחו על הוצאות להורג של המשטר. רוחאני אמר שבבחירות אלו, העם האירני יראה שהוא אינו מקבל את אלו שעסקו רק בהוצאות להורג ומאסרים במשך 38 שנים. במקרה אחר תקף רוחאני את משמרות המהפכה, כאשר פעם אחת אמר שהם פועלים לשיבוש הסכם הגרעין, ובמקרה אחר בשל מתיחת ביקורת לאור הפיצוצים במכרה בצפון אירן. זהו מהלך חסר תקדים נגד הגוף החזק ביותר באירן.
לדברי סאדק זיבאקלאם, פרופסור מאוניברסיטת טהרן, שינוי הטון של רוחאני הגיע בתגובה למה שמכונה "התקפות לא מוסריות" של קאליבאף וראיסי נגדו, ונובעת גם מהתמיכה הרבה לה זוכים קאליבאף וראיסי מארגונים שונים. זיבאלקאם אומר, כי המועמד המועדף על הממסד הוא ראיסי: אנשי הדת, הטלוויזיה הממלכתית, הדרשנים בימי שישי, כוח בסיג' (ארגון מתנדבים הכפוף למשמרות המהפכה) ומשמרות המהפכה תומכים בו.
זיבאקלאם מסביר שלא סביר שראיסי, שעד לאחרונה היה המועמד המוביל להיות המנהיג הרוחני הבא של אירן, יפרוש מהמרוץ לנשיאות לטובת קאליבאף, המועמד השמרני השני. הוא דוחה את האפשרות שרייסי יפרוש מהמרוץ ברגעים האחרונים, כדי לצבור נקודות זכות בבחירות לתפקיד המנהיג הרוחני הבא. למרות שרוחאני נמצא במרוץ קשה, אומר זיבאקלאם, ישנו גל של תמיכה בו שהולך ומתגבר.
המומחה הפוליטי נאסר הדיאן טוען, כי עלייה בשיעור ההצבעה תסייע לרוחאני לנצח. לכן, נוקט רוחאני בטקטיקה של פנייה לאלו שעדיין לא החליטו למי להצביע. הדיאן מעריך, כי קאליבאף וראיסי יישארו במרוץ לנשיאות, אך אם קאליבאף יפרוש במטרה לתמוך ברייסי, המהלך יועיל דווקא לרוחאני. הסיבה לכך היא שלא כל מצביעיו של קאליבאף ירצו לתמוך בקיצוני כמו ראיסי. הדיאן חושב, כי ראיסי הוא זה שיפרוש בסופו של דבר מהמרוץ ויתמוך בקאליבאף.

תאריך:  14/05/17   |   עודכן:  14/05/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
השבועון אקונומיסט קורא לממשלות להתאים את חוקי ההגבלים למאה ה-21 ולהחיל אותם על ענקי המידע האינטרנטיים, לפני שהללו ישתלטו לחלוטין על השוק
איתמר לוין
רשת סירס, פעם הגדולה ביותר בתחום הקמעונאות בארה"ב, סוגרת שלושה עשורים של החלטות עסקיות גרועות וניהול כושל - שהביאו אותה אל סף ההתמוטטות
איתמר לוין
בשנת 1926 נעלמה אגאתה כריסטי למשך 11 יום. כאשר נמצאה, אחרי מבצע חיפושים ענק, טענה שסבלה מאובדן זיכרון. הביוגרף אנדרו וילסון אומר שהוא יודע מה באמת קרה
אריאל י' לוין
טראמם טען שנאטו הוא ארגון מיושן – עד שגילה שהמזכ"ל שלו, ינס שטולטנברג, שותף לרבות מדעותיו. בשבוע הבא הוא יבקר במטה נאטו וינסה לשכנע את חברות הארגון להצטרף למאבק בדאעש
איתמר לוין
ההדלפה המסיבית של מסמכי מקרון לא מנעה את נצחונו הסוחף בבחירות לנשיאות צרפת, וניו-יורק טיימס מסביר מדוע הפצחנים לא השיגו את מטרתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il