במסגרת מחקר, שכלל 200 איש, חוקרים גילו כי הלוגו של פייסבוק עורר תשוקה בלתי נשלטת להנאה אצל משתמשים קבועים ברשת החברתית. כך מדווחת קלואה מאייר מדה סאן.
עובדה זו מקשה מאוד על הניסיון של רבים להתנגד לצורך המיידי הזה להכנס לרשת בתדירות גבוהה מה שמעורר תחושות אשם לא קלות אצל המשתמשים.
לצורך המחקר הראו למשתתפי המחקר סדרת תמונות.
החוקרים גילו כי משתמשים קבועים בפייסבוק הגיבו בצורה חיובית יותר לתצלומים לאחר שראו את הלוגו של פייסבוק. אנשים שלא השתמשו בפייסבוק בתדירות גבוהה לא הושפעו ממראה הלוגו.