X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מנכ"ל ג'נרל מוטורס, מרי בארה, מקצצת בצורה חדה בפעילות בחו"ל, רוצה להגדיל את מכירת רכבי היוקרה ושואפת לנצח במאבק על המכוניות החשמליות
▪  ▪  ▪
בארה. רווחים כאן ועכשיו [צילום: גיאורגי בול, AP]

בקיץ שעבר טסה מנכ"ל ג'נרל מוטורס, מרי בארה, למפעל של החברה בהודו ובפיה בשורה שמנהליו ועובדיו לא רצו לשמוע: השקעה של מיליארד דולר במפעל אינה עסק טוב. אפילו אם ההשקעה תניב רווח, הסבירה בארה, הוא יהיה כה קטן, עד שישפיע על רווחי הקונצרן כולו במשך שנים.
השבועון ביזנסוויק מתאר את לבטיה של מארה כדוגמה בולטת לאסטרטגיה שלה, לפיה הרווחים קודמים לכל. יש מי שמוכנים להשקיע לטווח ארוך על חשבון הרווחים בטווח המיידי; יש מי שנוקטים באסטרטגיה של נתח שוק. בארה רוצה רווחים כאן ועכשיו. והסיפור נמשך: פז'ו הודיעה שהיא מוכנה לקנות את חטיבת אופל של GM, הסובלת מהפסדי עתק מתמשכים של מיליארד דולר שנה מאז 1999. מבחינת בארה, מסביר דייוויד וולש, ההצעה העלתה שתי שאלות. האחת: אם היא דורשת מהחטיבה ההודית להציג רווחים - מדוע שתעניק פטור לאופל האירופית? והשנייה: האם שווה להשקיע בהודו את סכומי הענק הנדרשים כדי להניב רווחים קטנים?
באפריל שעבר החליטה בארה למכור את אופל ולהפסיק למכור בהודו מכוניות שברולט קטנות. על-פי אותו היגיון, היא החליטה להפסיק את הייצור בדרום אמריקה. לאחר ש-GM יצאה מרוסיה בשנת 2015, בארה מכרה או סגרה 13 פעילויות של הקונצרן מחוץ לארה"ב, ובכך ויתרה על מכירת 26 מיליון מכוניות מאז מונתה לתפקידה בשנת 2014. "אנחנו כאן כדי לא לנצח, ולא ננצח אם נהיה כל דבר לכל אחד בכל מקום. זו לא האסטרטגיה הנכונה", הסבירה.
זה עובד. ג'נרל מוטורס צפויה להציג השנה רווחי שיא ובמקביל הודפת את נסיונו של איל קרנות הגידור דייוויד איינהורן לכפות עליה לחלק דיבידנדים. מה שעושה בארה, קובע ביזנסוויק, אינו רק שינוי חד בהיסטוריה של יצרן המכוניות מספר אחת בארה"ב, אלא גם שינוי כואב כמעט כמו זה שנכפה על החברה כאשר ביקשה בשנת 2009 את הגנת בית המשפט מפני נושיה.
בארה אומרת בגלוי, ש-GM לא תישאר בשווקים שאינה מרוויחה בהם. אולם מציין וולש, שוק שאינו רווחי היום יכול להיות כזה מחר. השוק האירופי גדול כמעט כמו האמריקני, ההודי יהיה השלישי בגודלו בעולם בעוד ארבע שנים בלבד, והרוסי מראה סימנים של שינוי לטובה. הבעיה בשווקים הללו היא, שנכון לעכשיו - או ששולי הרווח קטנים מאוד או שהם אינם קיימים. GM רוצה רווח תפעולי של 10%-9% בעשור הבא לעומת 8.7% אשתקד. בצפון אמריקה המטרה כבר הושגה, עם למעלה מ-12% ברבעון הראשון של השנה, וגם בסין עם 9.3% באותו רבעון. אך הפעילות הבינלאומית ללא סין ואירופה רשמה אשתקד הפסד של 800 מיליון דולר.
לבארה יש שתי סיבות מרכזיות לצאת משווקים חלשים, מסביר ביזנסוויק. ראשית, הטכנולוגיה החדשנית בתחום הרכב מצריכה השקעות עצומות וצריך להביא את הכסף מאיפשהו. שנית, שער מניית GM היה בכל השנה שעברה רק דולר אחד מעל שער ההנפקה ב-2010 שעמד על 33 דולר - מה שהפך אותה להשקעה גרועה במיוחד וליעד לדרישות מצד בעלי מניות לשנות את מבנה ההון של החברה.
ההגנה של GM היא לשפר את התוצאות הכספיות. הרווח שלו לפני מס בצפון אמריקה היה אשתקד 12 מיליארד דולר, לעומת 9 מיליארד דולר של פורד. בסין הקונצרן גדול כמעט כפליים ממתחרהו הגדול. ובעוד טויוטה צופה השנה ירידה ברווחים, GM צפויה להצביע על רווח של קרוב ל-6.50 דולרים למניה - 5% יותר מאשר בשנה שעברה.
כעת החברה מתכוונת לקצץ בהוצאות, באמצעים כגון שימוש באותם חלקים ומנועים ליותר דגמים. כבר כעת צופה ההנהלה שבשנה הבאה תצמצם את ההוצאות ב-6.5 מיליארד דולר - מיליארד דולר יותר מהתחזיות הקודמות. ההשקעה במכוניות קטנות במקסיקו, סין ודרום אמריקה עשויה לרדת מ-5 ל-2 מיליארד דולר, הודות לשיפורים הנדסיים במכוניות אלו.
בארה רוצה להשקיע בדגמים המניבים רווחים גבוהים, כמו קדילאק. אולי במפתיע, מכוניות היוקרה מהוות רק 10% ממכירות הרכב ברחבי העולם - אבל מניבות שליש מהרווח. ל-GM יש כיום נתח קטן בלבד בשוק זה, אבל סבורה שביכולתה להגדילו בעזרת קדילאק. המכירות של המותג הוותיק עלו אשתקד ב-11% ולראשונה מאז 1986 הן חצו את קו ה-300,000.
בארה צופה שבעתיד גם יהיו רווחים ממכוניות חשמליות וממכוניות אוטונומיות, אבל יהיה צורך בהשקעות ניכרות כדי להוביל בתחומים אלו. בהתחשב בתחרות הקשה מצד החברות הוותיקות ובכך שגם גוגל, טסלה ואולי אפל ייכנסו לתחום - GM אינה יכולה להרשות לעצמה להפסיד בשווקים בחו"ל, היא מסבירה. חוץ מזה, מוסיפה בארה, GM הייתה סובלנית מדי להפסדים - ולא עוד.

תאריך:  26/05/17   |   עודכן:  26/05/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין לה סובלנות להפסדים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם זו תחילת הסוף של קלינטון ?
רון ה.  |  27/05/17 07:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
קרטר פייג', אדם כמעט אנונימי שהיה יועץ לענייני חוץ בקמפיין טראמפ במשך חמישה חודשים, הוא אחד המפתחות לחקירת קשרי הקמפיין עם רוסיה – כותב ווושינגטון פוסט
אריאל י' לוין
זהו אולי העלבון האולטימטיבי לנשיא הנוכחי, אך ג'ון בולטון - שהיה מבכירי הדיפלומטים בארה"ב - טוען שמדיניות החוץ כמעט לא השתנתה בהשוואה לממשל הקודם, כולל בכשלים הגדולים ביותר שלה
איתמר לוין
כאשר יחזור טראמפ לוושינגטון, יהיה עליו למנות מנהל ל-FBI. העיתון USA Today מזהיר מפני מינוי של פוליטיקאי לתפקיד, ומסביר שיש סיבה לכך שמעולם לא מילא פוליטיקאי את המשרה
איתמר לוין
סקוט ארמסטרונג, שהיה חבר בצוות ועדת הסנאט לפרשת ווטרגייט, מספר בניו-יורק טיימס על עבודתה – ומצביע על לקח מרכזי לפרשת טראמפ-רוסיה: חייבת להיות ועדה כזו שתעבוד לצידו של התובע המיוחד
איתמר לוין
שני בנקים סינים מובילים את רשימת 2,000 החברות הציבוריות החזקות בעולם שמפרסם פורבס    שמונה מתוך עשר החברות הגדולות בסין עוסקות בבנקאות ובביטוח, ושתי האחרות - בסלולר ובנפט
רשימות נוספות
טראמפ חתם - ומשפחת קושניר מיהרה להשתמש  /  איתמר לוין
19% מהסלולריים - מזויפים  /  איתמר לוין
האסטרונאוט ג'ון גלן מת בגיל 95  /  איציק וולף
התגובה שהמחבלים רוצים  /  איתמר לוין
לטראמפ חסרים 2 טריליון  /  איתמר לוין
הסיוט מתממש?  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il