X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
רופא שטיפל באגדת הבייסבול ג'ו דימאג'יו נעשה אחד מחבריו הקרובים, וכעת הוא מספר על שיחותיהם לאורך השנים - כולל כמובן על מרלין מונרו
▪  ▪  ▪
דימאג'יו ומונרו. "ברקים ורעמים" [צילום: AP]

בשנת 1990 נכנס ג'ו דימאג'יו – אגדת בייסבול אמריקנית – למרפאתו של ד"ר רוק פוסטיאנו בניו-יורק וביקש ממנו לטפל בדורבן עתיק יומין בעקבו. זו הייתה תחילתה של ידידות שנמשכה עשר שנים, ואשר אותה מתאר כעת פוסטיאנו בספר חדש עליו מדווחת רשת פוקס ניוז.
לאחר הטיפול המוצלח לא חשב פוסטיאנו, אז בן 32, שישמע שוב מהשחקן האגדי, המבוגר ממנו ב-40 שנה. אבל אחרי כמה חודשים הופיע דימאג'יו במרפאה: "היי, ילד, רוצה לשתות קפה?". דימאג'יו היה ידוע בקנאותו לפרטיותו, אבל הייתה לו קבוצה של חברים קרובים אליה הצטרף פוסטיאנו. החבורה נפגשה לארוחות ערב במסעדות ברחבי ניו-יורק, ובשנותיו האחרונות שיתף דימאג'יו עם הסובבים את מחשבותיו הפרטיות ביותר.
הללו כללו כמובן את שנות נישואיו למרלין מונרו. "הוא אמר לנו שהיא הייתה חכמה ומוכשרת בצורה בלתי רגילה, שחקנית מחוננת, ושהייתה לו בעיה עם זה שאנשים ראו אותה כפצצה בלונדינית. הוא הבהיר לנו שהיא הייתה הכל חוץ מאשר פצצה בלונדינית. היא יכלה ללמוד תסריטים מהר יותר מאשר רוב האנשים. היא לא הייתה רק יפהפיה, אלא גם מקצוענית חכמה".
השניים התחתנו בשנת 1954 ונפרדו אחרי תשעה חודשים בלבד. דימאג'יו תיאר את יחסיהם האינטימיים כ"ברקים ורעמים", אבל פוסטיאנו מדגיש שחברו לא נכלל לפרטים: "הוא היה ג'נטלמן". בני החבורה מעולם לא העלו מיוזמתם של שמה של מונרו, רק דימאג'יו עשה זאת מדי פעם ואיש מהם לא העז להעלות שאלות המשך.
בעבר אמר דימאג'יו, כי הם התגרשו משום שמונרו לא יכלה להרות. פוסטיאנו סבור, שתהילתם של השניים מילאה תפקיד בכשלון נישואיהם. "אלו היו שתי דמויות אייקוניות. הוא היה כוכב הספורט המפורסם ביותר בארה"ב, היא הייתה השחקנית הכי מפורסמת בהוליווד. במצב כזה תמיד יש תחרות, בלי קשר לשאלה כמה הם אוהבים זה את זה".
אהבתו של דימאג'יו למונרו מעולם לא שככה. "היה לו אכפת במיוחד שיהיה לה טוב, שידאגו לה ושיאהבו אותה. זה מה שהיה הכי חשוב לו", סבור פוסטיאנו. אחרי מותה בשנת 1962 – רשמית ממנת יתר של סמים, יש הטוענים שנרצחה – הוא היה זה שהוציא את גופתה מבית החולים וטיפל בהלוויתה, ובמשך 20 השנים הבאות דאג לשלוח פרחים לקברה שלוש פעמים בשבוע. היו שטענו, שאלמלא מותה של מונרו היו השניים מתחתנים שוב, אבל פוסטיאנו אומר שבשיחותיהם לא עלתה אפשרות זו.
מכל מקום, דימאג'יו לא התחתן שוב, למרות שלדברי פוסטיאנו הוא היה "דלוק" על הדוגמנית אלי מקפרסון ועל מגישת הטלוויזיה אליזבת ורגאס: "הוא אהב נשים חכמות, יפות ופעילות". נשים מצידן נמשכו למסתורין שלו, וגם בהיותו בעשור השמיני והתשיעי לחייו – הוא היה גבר נאה מאוד. אבל דימאג'יו החליט להקדיש את חייו למטרה שהייתה יקרה לליבו: דאגה לילדים. בעיניו, ההישג הגדול ביותר שלו היה הקמת בית החולים לילדים בפלורידה הנושא את שמו.
דימאג'יו מת בשנת 1999 בגיל 84, חמישה חודשים לאחר שעבר ניתוח בשל סרטן ריאות. פוסטיאנו מקווה שספרו יציג לדור הצעיר את אגדת הבייסבול, שלדעתו היה הגיבור האמריקני האחרון. פוסטיאנו אינו סבור שדימאג'יו, שכאמור היה קנאי לפרטיותו, היה מתנגד לפרסום הספר; ככלות הכל, הדברים נאמרו בפני קבוצה של אנשים ודימאג'יו ידע היטב על מה הוא לא מדבר אפילו באותן ארוחות.

[צילום: ג'יי הונג, AP]
כדור בייסבול בחתימתם של דימאג'יו ומונרו [צילום: AP]
תאריך:  02/06/17   |   עודכן:  02/06/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
ארה"ב יכלה לשנות חד-צדדית את מדיניותה בלי לפרוש מההסכם    הנתונים שצוטטו מתעלמים במכוון מההשלכות החיוביות של ההסכם    מחקר של MIT הוצג בצורה הפוכה ממסקנתו
איתמר לוין
17 טונות של פסולת פלסטיק זיהמו את חופי האי הנדרסון שבאוקיינוס השקט. דגימות מגלות ששליש מהפסולת הגיע מסין ויפן
איתמר לוין
מדריך לסוגיות המרכזיות בבחירות בבריטניה: מיי מקווה להגדיל את הרוב שלה, הסקרים מצביעים שאולי יש לה בעיה, הבקרזיט הוא הנושא העיקרי אבל ממש לא היחיד
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מסביר מהו הסכם פריז, מהי חשיבותו, כיצד יכולה ארה"ב לפרוש ממנו, מה יהיו ההשלכות על המשק האמריקני וכיצד צפויות להגיב יתר מדינות העולם
איתמר לוין
התנהגותו של דונלד טראמפ בשתי ועידות הפסגה בשבוע שעבר העלתה בתוהו את נסיונותיה של אנגלה מרקל ליצור איתו לכל הפחות יחסי עבודה סבירים
רשימות נוספות
טראמפ חתם - ומשפחת קושניר מיהרה להשתמש  /  איתמר לוין
19% מהסלולריים - מזויפים  /  איתמר לוין
האסטרונאוט ג'ון גלן מת בגיל 95  /  איציק וולף
פלדה בחקירה  /  איתמר לוין
פרות קדושות עוד יותר  /  איתמר לוין
הטרף האהוב על דאעש  /  אריאל י' לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il