X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הסניפים הסיניים של מותגי יוקרה בינלאומיים החלו לעשות את מה שבמערב הוא מובן מאליו מזה עשרות שנים: לשכור ידוענים מקומיים כדי לקדם את מכירותיהם
▪  ▪  ▪
אנג'להבייבי. 100 מיליון צפיות [צילום: אנדי וונג, AP]

סין מתגאה, ובצדק, בכך שהקדימה את העולם המערבי במאות ואלפי שנים בשורה של תחומים: דפוס, אבק שריפה, אפילו כדורגל. אך יש תחומים בהם המשטר הקומוניסטי מותיר את המדינה עשורים רבים מאחור, ולוקח לו הרבה מאוד זמן לאמץ מה שאצלנו נראה מובן מאליו. הנה דוגמא: השימוש בידוענים כדי לקדם מוצרים.
העיתון הרשמי צ'יינה דיילי ייחד השבוע כתבה לתופעה בה מותגי ענק בינלאומיים משתמשים בידוענים סינים כ"פנים" שלהם מול השוק המקומי – מה שמלמד עד כמה התופעה מצריכה הסבר ואף דיון במדינה המאוכלסת ביותר בעולם. בעקיצה לארה"ב מציין העיתון, כי שם נלקחים לעיתים ידוענים הידועים רק בכך שהם ידוענים – ע"ע משפחת קרדישאן. בסין, לעומת זאת, מדובר במי שלפחות רשמו הישגים מקצועיים ראויים לציון.
הדוגמה האחרונה: כריסטיאן דיור, שבחר את השחקנית אנג'להבייבי (שם הבמה של יאנג יינג). קדם לה השחקן והזמר לו האן, שנשכר בשנה שעבר לקדם את קולקציית "ז'אסטה און קלו" של קרטייה. הווידאו הראשון של הקמפיין בכיכובו גרף 100 מיליון צפיות בתוך 24 שעות ב-Weibo, המקבילה הסינית לטוויטר. קרטייה-סין אף הבהירה, כי היא אינה לוקחת סתם ידוענים, אלא מי שתוכל לנהל איתם מערכת קשרים ארוכה שתניב תועלת הדדית.
רוב המותגים, מסביר צ'יינה דיילי, מעדיפים לפעול כמו קרטייה: לבחור ידוען לצורך קמפיין ספציפי, ואז להחליט לגבי ההמשך לפי התוצאות. חברת התכשיטים פיאגט שכרה את השחקנית והדוגמנית יאנג מי לקידום קולציית "פוזשן" – והשנה כבר נשכרה יאנג בידי אסתי לאודר. פיאגט-סין הסבירה בזמנו, כי יאנג אינה רק כוכבת: היא יפה, אייקון אופנה, אימא ואשת עסקים – ולדעת החברה, בכך היא פונה לקבל מגוון של לקוחות.
מדובר באסטרטגיה לטווח ארוך. רוב המעריצים של הכוכבים הצעירים הם בעצמם צעירים ובעלי יכולת כספית מוגבלת, אבל המותגים הללו חושבים מעבר לזמן הנוכחי. אחרים בוחרים בכוכבים סינים מבוססים יותר, שממילא פונים לקהל מבוסס יותר: השחקנית עטורת הפרסים שו קי והזמר והשחקן קריס וו מייצגים בסין את חברת התכשיטים בולגרי. החברה אף הסבירה, כי אינה מצפה שהשניים יתרמו במישרין למכירות שלה: זה לא הוגן כלפיהם, וזה גם אינו מתאים למותג יוקרה הבונה על הכרה ארוכת טווח איתו. מכל מקום, בולגרי הלכה על בטוח: כאשר וו יצא לייצג אותה בתערוכה בשווייץ בתחילת השנה, האירועים הועברו בשידור חי באינטרנט ו-50 מיליון סינים צפו בהם.
בחירות אחרות הביאו להרמת גבה ואף לביקורת, ממשיך העיתון. מותג השעונים השווייצרי ג'אגר-קולטור הטיל על פאפי ג'יאנג להיות ה"פנים" שלו בסין. פאבי היא בלוגרית וידאו, אשר התפרסמה במערכונים תוצרת עצמית, ובסרטון שהפיקה עבור הקמפיין היא מדברת בעיקר על עצמה. רבים העלו ספקות לגבי מידת התבונה שביצירת הקשר בין הבלוגרית חדת הלשון לבין מה שאמור להיות הדבר הכי רגוע בעולם: שעון שווייצרי.
מותגי קוסמטיקה, לעומת זאת, יכולים להרשות לעצמם יותר "להתפרע" – מסביר צ'יינה דיילי – משום שהמוצרים פחות יקרים וממילא קהל היעד פחות אקסקלוסיבי. גרלין הצרפתית בחרה את השחקן יאנג יאנג וזכתה להצלחה מיידית: מעריציו החלו לרכוש את המוצרים בכמויות גדולות. אחד מהם הסביר בפשטות: "אני קונה את מה שיאנג משווק כדי לתמוך בו".

תאריך:  16/06/17   |   עודכן:  16/06/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
החלום של אנשי תעשיית ההזנק המקומית הוא להפוך לשחקן מוביל, במיוחד בתחום הטכנולוגיה הפיננסית - בקנה מידה איזורי ואפילו עולמי. בינתיים יש לא מעט בעיות המצריכות פתרון
איתמר לוין
האיחוד האירופי עומד לקנוס את החברה על ניצול לרעה של כוחה בתחום השוואות המחירים    הקנס עשוי להגיע ל-9 מיליארד דולר - 10% מהכנסותיה של גוגל אשתקד
איתמר לוין
איחוד האמירויות - בו מתגוררים 2.6 מיליון הודים - מנסה למשוך אליו גם חברות הזנק הודיות, בדגש על תחום הפיננסים. הידע ההודי והכסף הערבי עשויים להיות שילוב מנצח
איתמר לוין
רק הרפובליקנים יכולים להפיל את דונלד טראמפ, אבל הם לא ייצאו נגד הנשיא עד שיהיו בטוחים שאין להם ברירה ושהדבר לא יהווה התאבדות פוליטית - סבור מי שהיה שנים רבות פעיל במפלגה
איתמר לוין
סר ריצ'רד אוונס, מההיסטוריונים החשובים ביותר בבריטניה, מוצא השוואות לא נעימות בין נשיא ארה"ב לבין שליטים בעייתיים בעבר. גם הפתרון, הוא סבור, עשוי לבוא ממסורות של משפחות מלוכה
רשימות נוספות
טראמפ חתם - ומשפחת קושניר מיהרה להשתמש  /  איתמר לוין
19% מהסלולריים - מזויפים  /  איתמר לוין
האסטרונאוט ג'ון גלן מת בגיל 95  /  איציק וולף
דמוקרטיית פייסבוק  /  אריאל י' לוין
עוגנו הסנקציות על רוסיה  /  איתמר לוין
עוד הטבה סינית לטראמפ  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il