X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
חרב פיפיות [צילום: דייוויד גולדמן, AP]
מתי הם ינטשו אותו
רק הרפובליקנים יכולים להפיל את דונלד טראמפ, אבל הם לא ייצאו נגד הנשיא עד שיהיו בטוחים שאין להם ברירה ושהדבר לא יהווה התאבדות פוליטית - סבור מי שהיה שנים רבות פעיל במפלגה

האם הרפובליקנים ינטשו בשלב מסוים את הנשיא דונלד טראמפ? בשאלה זו עוסק ברוס ברטלט, שהיה פעיל במפלגה הרפובליקנית ושירת את רונלד רייגן, ג'ורג' בוש הבן ובכירים אחרים, במאמר שהתפרסם ב-USA Today. לפני עשר שנים הוא עזב את המפלגה והפך להיות עצמאי.
מדובר בשאלה קריטית מבחינתו של טראמפ. כל עוד הרפובליקנים בקונגרס ניצבים לצידו, הוא יכול גם להעביר את יוזמות החקיקה שלו וגם להימנע ממשפט הדחה – שמצריך רוב רגיל בבית הנבחרים ורוב של שני שלישים בסנט. מצד שני, טראמפ הוא אאוטסיידר במפלגה הרפובליקנית: לא רק שבתחילת דרכו הוא היה דמוקרט, אלא שהוא גם התמודד על אפם ועל חמתם של כמעט כל בכירי הממסד המפלגתי.
נכון לעכשיו, אומר ברטלט, הגיבוי שמקבל טראמפ מאנשי מפלגתו הוא אולי התופעה המפתיעה ביותר של נשיאותו. זה נכון אפילו אחרי עדותו הדרמטית של ג'ים קומי בסנט בשבוע שעבר, בה רואים רבים ראיה להתנהגות בעייתית אם לא פלילית של טראמפ.
האמצעים שננקטו בעבר כדי לשלוט בנשיאים – חשיפה בתקשורת, חקירות של הקונגרס, בדיחות בתוכניות האירוח הליליות – אינם פועלים על טראמפ. יש לו יכולת מדהימה להתעלם מביקורת ובמקביל להמשיך וליהנות מתמיכת מפלגתו. מספרם של הרפובליקנים הבכירים המוכנים למתוח עליו ביקורת בפומבי, הוא נמוך במיוחד. הבודדים האחרים – כגון ג'ון מקיין ולינדזי גרהאם – אינם מתרגמים את ביקורתם למעשים ותומכים בכל מינוי שהבית הלבן שולח לאישור הקונגרס.
יהיה זה פשוט מדי לומר שמדובר בפחדנים חסרי עמוד שדרה, מדגיש ברטלט. שום פוליטיקאי אינו מתאבד, ולכן השאלה היא מתי יחשבו הרפובליקנים שהאינטרס הפוליטי שלהם הוא להתנגד לטראמפ. ייתכן כמובן שזה לא יקרה לעולם: הרפובליקנים יכולים להגיע למסקנה שאם לא יהיו תלויים זה בזה – יהיו תלויים זה לצד זה. הם גם יכולים לסבור, שיש להם יותר סיכוי להשיג את רצונותיהם (כמו הפחתות מס וקיצוצי רגולציה) עם טראמפ מאשר עם הדמוקרטים.
מה כן יכול לגרום לרפובליקנים לנטוש את טראמפ? ברטלט מצביע על מספר מגמות. הראשונה: אם שיעורי התמיכה בטראמפ, שהם נמוכים ללא תקדים ממילא (ביחס לנקודת הזמן בכהונה), ימשיכו לרדת עד כדי כך שיאיימו לגרור איתם את הרפובליקנים בבחירות לבית הנבחרים ולשליש מן הסנט בנובמבר 2018. ברטלט צופה, שכבר בנובמבר השנה יתחילו רפובליקנים שכסאותיהם מתנדנדים לתקוף את טראמפ.
שנית: התורמים הרפובליקניים הגדולים, כגון שלדון אדלסון, עשויים להגיע למסקנה שטראמפ מרעיל את הבאר כולה, ובכך מקשה עליהם בטווח הארוך להשיג את יעדיהם; קבוצה קטנה זו של סופר-עשירים יכולה לשנות את התמונה בבת אחת. שלישית: היועצים הפוליטיים והסוקרים של הרפובליקנים עשויים להיות כל כך מודאגים מסיכויי המפלגה בבחירות 2018, עד שהם ייעצו ללקוחותיהם לנטוש את הספינה, משום שהם יודעים שאותם תרגילים שיכולים לשחק לטובת הרפובליקנים עלולים להפוך לחרב פיפיות.
ברטלט אומר, שעדיין יש לו קשר עם רפובליקנים שניתן להגדיר כ"אנשי מחנה מיט רומני" – שמרנים שאינם קיצונים, שאינם רוצים לקרוע לגזרים את הממשל רק כדי להשיג את מטרותיהם, שזוכרים את התקופה בה נשיאי מפלגתם דגלו בחמלה. אנשי מחנה זה זקוקים רק למסה קריטית של תומכים כדי לצאת לציבור בקריאה להצטרף אליהם. לא יזיק אם יהיו להם מנהיג ראוי – כמו קולין פאואל – וארגון שייצג אותם.
הדמוקרטים אינם יכולים להפיל את טראמפ; רק הרפובליקנים יכולים – מסכם ברטלט. אבל לפני כן הם צריכים להיות משוכנעים שאין להם ברירה אחרת ושהם לא יבצעו התאבדות פוליטית אם ייצאו נגד הנשיא.

תאריך:  16/06/17   |   עודכן:  16/06/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתי הם ינטשו אותו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אוהבים את טראמפ
דן ה  |  16/06/17 18:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
סר ריצ'רד אוונס, מההיסטוריונים החשובים ביותר בבריטניה, מוצא השוואות לא נעימות בין נשיא ארה"ב לבין שליטים בעייתיים בעבר. גם הפתרון, הוא סבור, עשוי לבוא ממסורות של משפחות מלוכה
אריאל י' לוין
זה קרה במשאל העם על הברקזיט וביתר שאת בקמפיין של טראמפ: מסרים פוליטיים הועברו בצורה ממוקדת דרך פייסבוק, ממש כמו מודעות מסחריות - למרות שהדבר הוא בלתי חוקי
איתמר לוין
97 סנטורים - כולל כמעט כל הרפובליקנים - תמכו בהחלטה לפיה טראמפ לא יוכל לבטל על דעת עצמו את הסנקציות נגד רוסיה    בקנה: סנקציות נוספות בשל התערבותה בבחירות
איתמר לוין
ממשלת סין קיבלה במהירות שיא ערעור של קבוצת טראמפ ואישרה לרישום עוד תשעה סימנים מסחריים שלה    מאז שנכנס טראמפ לתפקידו אושרו 39 סימנים - במקביל לשינוי משמעותי ברטוריקה הלוחמנית שלו נגד סין
איתמר לוין
200 מחוקקים מהמפלגה הדמוקרטית טוענים שהנשיא מפר את החוקה בכך שעסקיו בחו"ל גורמים לו לקבל טובות הנאה ממדינות זרות
רשימות נוספות
טראמפ חתם - ומשפחת קושניר מיהרה להשתמש  /  איתמר לוין
19% מהסלולריים - מזויפים  /  איתמר לוין
האסטרונאוט ג'ון גלן מת בגיל 95  /  איציק וולף
הטיימס נגד הטרולים  /  אריאל י' לוין
מצבו טוב משל ניקסון  /  איתמר לוין
מלחמת הסייבר נגד דאעש  /  אריאל י' לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il