X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
שנה אחרי הברקזיט, סימון קופר מצביע בפייננשל טיימס על הטכניקות בהן יכול הזרם המרכזי לגבור על המפלגות הפופוליסטיות - הן בשימוש ברטוריקה שלהן והן ביצירת חשש מפניהן
▪  ▪  ▪
הפופוליסט והמרכזי [צילום: לוקה ברונו, AP]

בסוף השבוע מלאה שנה לניצחון הגדול הראשון של הפופוליסטים על הזרם המרכזי: משאל העם בו החליטה בריטניה לפרוש מהאיחוד האירופי. הניצחון הגדול השני היה כמובן בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב. אבל, מציין סימון קופר בפייננשל טיימס, הגל נבלם בבחירות בהולנד והזרם המרכזי היכה בחזרה עם בחירתו של עמנואל מקרון לנשיא צרפת. קופר סוקר מספר טכניקות שמסייעות לזרם זה במה שהוא מכנה "קרב איגרוף מתמשך".
תישמע פטריוט כמותם. אם הפופוליסטים מצליחים להציג את הבחירות כמאבק בין פטריוטים לגלובליסטים, ברור כיצד ינצח הזרם המרכזי: אם יוכיח שהוא פטריוטי עוד יותר. מי שרוצה להוביל מדינה, חייב להראות שהוא אוהב אותה. מקרון הניף פעם אחת במהלך הקמפיין את הדגל האירופי, אבל סיים אותו בשירת המרסלייז כאשר ידיו על ליבו – בסגנון אמריקני.
המדינה חייבת לכלול מקומיים ומהגרים כאחד. הזרם המרכזי צריך ליצור "אנחנו חדש", סבור קופר, סביב הערכים שלו: עבודה קשה, משפחה, משחק לפי הכללים. לערכים ליברליים כמו זכויות אזרח ואי-אפליה יש פחות כוח משיכה.
אל תגיד למצביעים הפופוליסטים שהם גזענים. אין ספק שחלקם אכן גזענים, אבל אחרים אינם כאלה. אם תגיד להם שהם גזענים, הם יפסיקו להקשיב לך ויחפשו פוליטיקאי שיטה אוזן לדאגותיהם.
תראה שאתה מקשיב. מקרון עשה את זה כאשר הוקף בפועלים זועמים במפעל ווירלפול בעירו-שלו, אמיין. זה עבד מצוין.
תפגין כבוד. המעמד העובד יודע שלא כל מועמד יכול להחזיר את כל המשרות, אבל הוא רוצה שהמועמדים יראו שהם אוהבים אותם כמות שהם. טראמפ נתן להם את זה. הזרם המרכזי תמיד אומר להם ללכת לאוניברסיטה ולאכול בריא יותר. זהו מסר של חוסר כבוד, ויש לו מחיר.
אל תדגיש עובדות. הילרי קלינטון דייקה בעובדה הרבה יותר מאשר טראמפ. זה לא עזר לה. קמפיין אינו מבחן ורק בוחרים מועטים זוכרים את הנתונים או מאמינים להם.
אל תדגיש מדיניות. ככלל, מדיניות של ממשלות לא עבדה טוב מדי בערך מאז שנת 2000, ורק בוחרים מועטים מאמינים כיום שהן יכולות לעבוד. בעידן של גלובליזציה, ממשלות נראות חסרות אונים מול הגירה, טרור ומקלטי מס – אז למה לפזר הבטחות? במקום זה, תדבר על מדינה בה לך ולבוחרים יש תפקיד. Make America Great Again הייתה ססמה גאונית.
תישמע כמו עצמך. אם מדברים על גאונות של טראמפ – הציוצים המושמצים שלו גם הם כאלו, סבור קופר. הסיבה: זה גורם לו להישמע אמיתי, זה משקף בדיוק את מה שהוא חושב.
השתמש בתמונות, לא במילים. הסמארטפונים מחזירים אותנו אלפי שנים אחורה, לתקופה שלפני המצאת הכתב: אנחנו קוראים פחות ומסתכלים יותר על האמצעים הוויזואליים. מקרון הוא רב-אמן ביצירת דימויים חזותיים. הוא עשה זאת בלחיצת היד הממושכת עם טראמפ, במטרה להראות שהוא אשר יחליט מתי תסתיים. הוא עשה זאת כאשר צעד לעבר טראמפ וברגע האחרון פנה לשוחח עם אנגלה מרקל.
דבר על טראמפ. התמיכה במפלגות הפופוליסטיות באירופה זינקה מאז נצחונו של טראמפ. אחת הטכניקות המוצלחות מול תומכי החזית הלאומית של לה-פן בבחירות לנשיאות צרפת הייתה: "אתם לא רוצים פה תוהו ובוהו בנוסח טראמפ, נכון?".

תאריך:  25/06/17   |   עודכן:  25/06/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך לנצח את הפופוליסטים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תודה רבה
אהרון שחר  |  25/06/17 13:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
אריאל י' לוין
סין מגבירה את השפעתה במזרח התיכון ובוחשת בענייני המפרץ הפרסי ואירן. פורבס ממליץ לממשל האמריקני להיזהר ממדיניות חוץ אימפולסיבית
איתמר לוין
ריצ'רד ליטלג'ון תוקף בחריפות ובציניות, במאמר בדיילי מייל, את התנהלות הלייבור אחרי האסונות האחרונים בבריטניה. גם תרזה מיי לא בדיוק מצטיינת, אבל אם היא ומפלגתה לא יתעשתו – הוא מזהיר – התוצאות יהיו קשות מנשוא
אריאל י' לוין
הפיגוע ליד המסגד בלונדון בתחילת השבוע העלה את החשש שהימין הקיצוני יבצע פיגועים משלו. הבעיה היא, שאת הקיצוניים הללו יותר קשה לאתר מאשר את המוסלמים הקיצונים - מסביר אקונומיסט
איתמר לוין
התחקיר המקיף ביותר עד כה על ההתערבות הרוסית מגלה: ממשל אובמה היסס להגיב בזמן אמת, מחשש שייראה כמי שמתערב פוליטית במערכת הבחירות
אריאל י' לוין
השבועון טיים צופה שהשינויים הכלכליים העוברים על סעודיה, יובילו בסופו של דבר להסרת האיסור שהוטל על נהיגת נשים. למה? כי הן צריכות להגיע לעבודה
רשימות נוספות
הכורדים: משאל העם - למרות ההתנגדות  /  אריאל י' לוין
טראמפ חתם - ומשפחת קושניר מיהרה להשתמש  /  איתמר לוין
19% מהסלולריים - מזויפים  /  איתמר לוין
קוסבי כדוגמה  /  איתמר לוין
רכש ביטחוני מסוכן  /  אריאל י' לוין
זו לא טרגדיה של שייקספיר  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il