X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הרכבת התחתית של ניו-יורק דחוקה ודחוסה, המצב מחמיר משנה לשנה - ופתרון אינו נראה באופק. הבעיה שלה, כותב ניו-יורק טיימס, היא הצלחת-יתר
▪  ▪  ▪
75,000 איחורים בחודש [צילום: בבטו מתיוס, AP]

שלושה מספרי השוואה מספרים הכל. בשנת 1990 היו ברכבת התחתית של ניו-יורק מיליארד נסיעות ב-792 ק"מ של קווים וב-5,282 קרונות. בשנת 2015 היו 1.8 מיליארד נסיעות ב-784 ק"מ של קווים וב-5,255 קרונות. אז מה הפלא שהרכבת התחתית עמוסה בצורה בלתי נסבלת?
ניו-יורק טיימס מגדיר את התחתית כ"עובדת חיים מתסכלת, כאשר כל יום מביא עימו סדרה חדשה של זעקות על ההפרעות הכואבות לאורך המערכת. רכבות מאיטות ואף נתקעות במנהרות, בעוד המונים מצטופפים בתחנות. הרכבת הזו כבר בת 112, ולמרות שברור שהמכשור שלה לא נולד בסוף המאה ה-19, עדיין מדובר במערכת מזדקנת שכל רכיביה נמתחים הרבה מעבר ליכולתם ומועדים להיכשל שוב ושוב. אבל, כותב העיתון, זו אינה הבעיה מספר אחת.
הבעיה העיקרית היא שמזה 15 שנה הרכבת התחתית של ניו-יורק סובלת מעומס יתר. היא הקורבן של הצלחתה-שלה ושל הפריחה המחודשת שחווה העיר. יש כאן מעגל קסמים: יותר משתמשים גורמים ליותר עומס שגורם ליותר האטה, מה שמביא יותר נוסעים לברוח משעות העומס - וליצור שעות עומס נוספות. בשנות ה-90 השתמשו ברכבת 4 מיליון איש ביום; המספר הנוכחי הוא 6 מיליון. הנוסעים הללו נדחקים לתוך מערכת שגודלה לא השתנה - לא רק באופן יחסי, אלא גם באופן מוחלט.
הגידול המשמעותי החל ב-2011 וכעבור שנתיים הוא הגיע לקצב כזה, שהמערכת לא יכלה לעמוד בו. ההשלכה המיידית הייתה על הדיוק, שכן הרכבות נזקקו להרבה יותר זמן כדי להעלות ולהוריד את המוני הנוסעים. רק בבודדים מבין עשרות הקווים מגיע שיעור הדיוק (איחור של עד חמש דקות בהגעה לתחנה הסופית) ליותר מ-70%. לעיתים נאלצות רכבות לדלג על תחנות, משום שלא יכלו להעלות נוסעים נוספים - וגם עובדה זו נחשבת אוטומטית לאיחור.
לשם השוואה: ברכבת התחתית של לונדון עומדים כמעט כל הקווים על דיוק של כ-95%. מדי חודש נרשמים 75,000 איחורים, שליש מהם - בשל עומס היתר.
הבעיה קשה במיוחד במרכז מנהטן, שם הרכבות מאיטות לעיתים עד כדי זחילה - מציין העיתון. המערכת בנויה על כך שהרכבת תימצא בתחנה לכל היותר 30 שניות, אך בתחנה העמוסה גרנד סנטרל משך הזמן ארוך יותר באופן קבוע. הדרך היחידה להתגבר על האומץ, אומר יועץ התחבורה ג'ון רסקין, היא להוסיף רכבות. המערכת זקוקה גם לקווים נוספים, אך מדובר בהשקעה של מיליארדי דולרים ובפיתוח שעלול להימשך עשרות שנים.
בינתיים, אומר ניו-יורק טיימס, נוסעי התחתית ימשיכו לסבול. ההמונים נדחקים, מתרגזים ואף מגיעים לעימותים מילוליים. חלק מן הנוסעים מנסים להמר מדי יום על קו שאולי יהיה קצת פחות עמוס. אחרים נתקלים בדלתות הנסגרות בפניהם, או בכאלו הנפתחות רק כדי שיתברר שאי-אפשר להשחיל אפילו רגל בקרון.

תאריך:  30/06/17   |   עודכן:  30/06/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
באופן בלתי מפתיע נמצא, כי סין היא אלופת העולם במוצרים מזויפים. אבל כיצד הם מגיעים ממנה לשוקי היעד? בין תחנות הביניים בולטות הונג-קונג, טורקיה ואיחוד האמירויות
איתמר לוין
ההתקפות הקשות על בריטניה ואוקראינה בוצעו בכלים דיגיטליים שפיתחה הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי    גובר החשש מגניבת כלים דומים נוספים
איתמר לוין
מדינות דרום-מזרח אסיה אינן הופכות להיות גרורות של סין, אלא מנצלות בתבונה את המצב הדיפלומטי שיצר ממשל טראמפ כדי להבטיח את עצמאותן - סבור פרופ' טקאשי שיראשי
איתמר לוין
חוקרת מאוניברסיטת וושינגטון, קייט סטארבירד, ניתחה את תיאוריות הקונספירציה המתרוצצות ברשת, ובין היתר היא מצביעה על כך שרבות מהן נגועות באנטישמיות    לסטארבירד אין כרגע פתרון לבעיה; היא סבורה שקודם כל יש להבין עד כמה העסק חמור
איתמר לוין
הדיקטטור הרצחני הגיע שוב למקום הראשון בסקר שעסק בדמות החשובה ביותר בתולדות רוסיה    פוטין עלה למקום השני, אותו הוא חולק עם פושקין
רשימות נוספות
עו"ד של טראמפ הונה נזקקים  /  איתמר לוין
ירידה חדה בדימוי של ארה"ב  /  איתמר לוין
הכורדים: משאל העם - למרות ההתנגדות  /  אריאל י' לוין
גם קים רוצה כזה  /  איתמר לוין
נושאת מטוסים עם XP  /  איתמר לוין
משתיקים את הביקורת בהודו  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il