X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
שחרור העיר הסורית טבקה מידי דאעש מהווה מבחן למדיניותו של ממשל טראמפ בסוריה. הבעיות רבות, הפתרונות מועטים - ובעיר א-רקה זה יהיה עוד יותר מסובך
▪  ▪  ▪
טבקה. סיוע חירום [צילום: AP]

קהל של סקרנים התאסף מחוץ לחנות בעיר טבקה שבסוריה. עבדול קאדיר ח'ליל בן ה-22 פרק עול וסיפר על החיים תחת דאעש בשנים האחרונות. כאשר הם הגיעו, אמר ח'ליל, הם הרגו הרבה תושבים. לאחר מכן הם חילקו בקמצנות את העבודות החשובות והגבילו את הנסיעה מחוץ ולתוך העיר. כאשר הם עזבו, הדברים נעשו טובים יותר מבחינה מנטלית. מבחינה חומרית, ישנם דברים רבים שדורשים טיפול. תוך כדי צחוק הוא אמר, שאם הם יחזרו - הם ישחטו את כולם.
החיים מתחילים לחזור לאיטם בעיר טבקה, הממוקמת כ-50 ק"מ מערבית לא-רקה, בירת דאעש בסוריה – מדווח ניו-יורק טיימס. נשים מיוצגות היטב במועצה המחוקקת החדשה של העיר, וילדים מברכים את המבקרים תוך סימון "וי" לניצחון. כעת, חודשיים לאחר גירוש לוחמי דאעש מהעיר, היא זקוקה לחשמל, מים, דלק, בתי חולים ובתי ספר מתפקדים. מבחינה זו, טבקה היא מקרה בוחן למדיניות של הנשיא דונלד טראמפ. המדיניות מתמקדת בהעצמת מפקדי שטח בסוריה שיקבלו החלטות להבסת דאעש, תוך הסתמכות על פקידים ממחלקת המדינה ואחרים כדי לקבע את השלום הלא-יציב.
האסטרטגיה האמריקנית בסוריה היא לנהל מערכה קרקעית נגד דאעש תוך שימוש בכוחות מקומיים. הדבר דורש פריסה של יועצים אמריקנים, ארטילריה, טילים מונחי לווין, מסוקים וכ-1,000 חיילים. הנוכחות האמריקנית באה במקביל לפעילות האירנית והרוסית במדינה, תוך תכנון תמרון להשתלטות על שטחים מזרחית לא-רקה לאחר שחרורה.
שחרורה של טבקה סיפק הזדמנות נדירה לקבוצה של בכירים מהקואליציה ואנשי תקשורת לבקר בעיר המשוחררת, שעדיין מתאוששת מהצלקות שנגרמו לה משלוש שנים של שליטת דאעש. המבצע לשחרור העיר החל באמצע חודש מארס על-ידי לוטננט גנרל סטיבן טאונסנד, מפקד כוח המשימה למלחמה בדאעש, ומפקדת הכוחות הסוריים הדמוקרטיים שסיפקו את הכוחות הלוחמים.
שבוע לאחר מכן הוטסו מאות לוחמים במסוקים אמריקנים בפאתי העיר. במהלך הקרב לשחרור העיר נהרגו 100 לוחמים ואולי פי עשרה אנשי דאעש. אחד מהקרבות האחרונים נערך סביב סכר טבקה, המספק כ-20% מהחשמל בסוריה. במטרה להציל את הסכר, נחתמה עסקה על מעבר בטוח מחוץ לעיר ל-70 לוחמי דאעש. למרות זאת, דאעש עשה מאמץ לחבל בפעילות הסכר. כעת, מהנדסים סורים עושים מאמץ להפעיל את הסכר כמו שצריך.
השאלה שמעסיקה בעיקר את תושבי העיר, היא איך הם הולכים להחזיר לחייהם לפחות מראית עין של נורמליות. כאילו כדי להוסיף על הקושי, ממשלת סוריה הפסיקה לפני מספר חודשים את תשלום המשכורות לבעלי המשרות הממשלתיות בעיר. ההערכה היא, שהם יקבלו את המשכורות כאשר כוחות המשטר יוכיחו שליטה סמלית באזור.
טורקיה, שכועסת על ההחלטה האמריקנית לאמן כוחות כורדים, טוענת שכוחות אלו קשורים למפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK) שהוגדרה כארגון טרור על-ידי טורקיה וארה"ב, סגרה את גבולה כולל מניעת העברת סיוע הומניטרי. האו"ם פועל בסוריה, אך טרם החל במאמצי סיוע בטבקה. דבר זה מחייב את ארה"ב למלא באופן זמני את צרכיה של העיר. קרוב ל-50 טון של קמח, שנקנה על-ידי הפנטגון, הועבר מעירק לאתר אמריקני בסוריה. משלוח סיוע אחר, שיכול לספק אוכל ל-30,000 איש למשך חודש, יחולק בקרוב בערים ובמחנות העקורים, כולל בעיר טבקה.
כעת, מדווח ניו-יורק טיימס, הקואליציה בראשות ארה"ב בוחנת כוחות שיחזיקו בטבקה, בא-רקה ואזורים משוחררים אחרים. אותם כוחות יעברו קורס של שבועיים ויהיו אחראים על ביטחון הציבור, איתור לוחמי דאעש ומניעת מעשי נקם. אבל הבעיות הן עמוקות יותר, ולא ידוע מי יבנה מחדש את העיר ומי יתקן את הטורבינות בסכר. בהסתמך על לקחים מעירק, ממשל טראמפ נמנע מבניין האומה, בין אם מדובר בבחירת מנהיגים או בתוכניות שיקום.
לא תמיד יש הקשבה לכל הבעיות בעיר. בעיר קיים מבנה, שבו לוחמי דאעש שטפו את מוחותיהם של הילדים והחדירו בהם את האידיאולוגיה של הארגון. במועצת העיר אמרו, שהם זקוקים לסיוע נפשי עבור הילדים כדי ללמד אותם את דרך החיים האמיתית. האמריקנים אמרו שהם מוכנים לספק ציוד חומרי כמו שולחנות ולוח, אך בנוגע לכל סיוע אחר, מועצת העיר צריכה לפנות ליוניצ"ף, כאשר האו"ם יגיע לעיר.
גם כאשר הם מסייעים לעיר, הכוחות האמריקנים מנסים לגייס תמיכה בינלאומית למה שהם מצפים שיהיה הרבה יותר מורכב וקשה בא-רקה. מומחים כבר זיהו 400 נקודות בעיר שידרשו תיקון ופינוי מוקשים כמו מוקדי מים וחשמל. טבקה היא רק ההקדמה, סיכם בכיר אמריקני, יש עוד הרבה עבודה לפנינו.

תאריך:  03/07/17   |   עודכן:  03/07/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י' לוין
לוחמים לשעבר בשורות הארגון שחוזרים לארצות מוצאם, מתקשים למצוא עבודה. המעסיקים חוששים – ובמידה לא מועטה של צדק – שהם יבצעו פיגועים או יסייעו לאחרים
אריאל י' לוין
ארה"ב מרחיבה את השימוש בכוחות מיוחדים בסוריה נגד דאעש, במטרה ללכוד פעילים כדי להוציא מהם מודיעין על מבנה הארגון ועל הפיגועים המתוכננים
אריאל י' לוין
קרוב לוודאי שאין אמת בטענות לפיהן ישראל מסייעת למורדים בסוריה, אבל עצם העלאתן עלולה לגרום לסכנה    האם דאעש משנה את דפוסי הפעולה שלו באירופה?    הסייבר יתפוס מקום מרכזי במלחמה הבאה
אריאל י' לוין
תעלה ליוטיוב סרטונים שיפנו לתומכים אפשריים של דאעש    תגביר את השימוש בטכנולוגיה ובבודקים אנושיים כדי לאתר ולהסיר תכנים קיצוניים
עמי דור-און
אנו חיים בעיצומה של מלחמת העולם השלישית; מלחמה זו איננה מתנהלת בין צבאות סדירים אלא בין שלוש אמונות מונותיאיסטיות – היהדות, הנצרות והאיסלאם; העולם האיסלאמי משוכנע כי הגיעה עת נקם ושילם בעבור הכבוד המוסלמי שנפגע; אחרי השבת הכבוד ייצאו מאמיני אללה למערכה האמתית: השלטת אמונתם בכל רחבי תבל וסילוק מלא ומוחלט של הכופרים הציוניים מארץ הקודש פלשתין; סילוק והכחדה – ללא הסדר, ללא פשרה
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
אירן: סעודיה אחראית לפיגועים בטהרן  /  איציק וולף
העליון החמיר בעונש של תומך דאעש  /  איתמר לוין
החרפה בקרב מול דאעש בפיליפינים  /  אריאל י. לוין
חשמל וממשל  /  אריאל י' לוין
מלחמת הסייבר נגד דאעש  /  אריאל י' לוין
דאעש איים לפגוע בבריטניה – וביצע  /  אריאל י' לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il