חברות שהסירו פרסומות שלהן שהוצמדו לסרטונים קיצוניים ביוטיוב קיבלו החזרים של דולרים בודדים – מגלה (יום א', 2.7.17) פייננשל טיימס. המידע עלה משיחות עם שלושה מפרסמים, שניהלו שיחות עם יוטיוב על חזרה לפרסם בו לאחר שמשכו את הפרסומות בשל ההצמדה לתכנים קיצוניים.
אחד מחברות הפרסום אמרה לכתבי FT, כי היא דחתה בחודש שעבר את ההצעה להחזר שהיה בסביבות "כמה דולרים". שתי חברות נוספות אישרו שאלו היו סכומי ההחזרים המוצעים, שהגיעו עד לשפל של שלושה דולרים. יוטיוב סירבה להגיב על הידיעה והסתפקה באמירה כללית, ולפיה היא מבטלת חשבונות של מי שמעלים תכנים הנוגדים את מדיניותה. באופן רשמי מבטיחה יוטיוב, כי כאשר פרסומת מופיעה באתרים שאינם חלק מתוכנית הפרסום של הלקוח, הוא יכול לבקש אשראי עתידי בגובה הסכום שכבר שילם.
מקור המכיר את מדיניות החברה הסביר, כי ההחזר הקטן שהיא מציעה נובע מתוך ההנחה, שהחשיפה לפרסומות בצמוד לאותם תכנים בעייתיים הייתה ממילא אמורה להיות קטנה, כך שהמפרסם כמעט ולא שילם תמורתן. רוב נורמן מסוכנות הפרסום הבריטית Group M, אמר, כי הוא סבור שהסכומים המגוחכים נובעים מכך שיוטיוב מחויבת להציע אותם.
גוגל – בעלת השליטה ביוטיוב – נמצאת תחת לחץ הולך וגובר להחמיר את מדיניות הפרסום שלה, כדי למנוע הפצת תעמולה קיצונית ואף הוראות לביצוע פיגועים. בחודש מארס השעו מספר חברות ענק – ובהן פולקסוואגן, מרקס אנד ספנסר ומקדונלד'ס – את פרסומיהן ביוטיוב, לאחר שהעיתון הבריטי טיימס חשף שהן הוצגו לצד סרטוני שנאה ותכנים בלתי הולמים אחרים. למרות שהחברה הבטיחה שהיא מגבירה את האכיפה למניעת תכנים כאלו, כולל הגדלת מספר המבקרים העצמאיים המסמנים אותם, לא מעט מהגופים הבריטיים הגדולות עדיין מסרבים לשוב אליה. הללו כוללות את מרקס אנד ספנסר, סוכנות הפרסום הוואס, רשת BBC, רשת ITV, ערוץ 4, העיתון גארדיאן וממשלת בריטניה.
מפרסם נוסף אמר לעיתון: "אנחנו רוצים בטוחות מוצקות שהמותג שלנו יהיה בטוח. אנחנו יודעים שנחזור לשם מתישהו – אבל רק כאשר הם ינקטו בצעדים מתאימים". חוסר הרצון של מפרסמים אלו לחזור ליוטיוב, מציין פייננשל טיימס, מלמד שהצעדים שנקטה החברה וההחזרים שהציעה עדיין אינם מספקים אותם. בשבוע שעבר הבטיח היועץ המשפטי הראשי של גוגל, קנת ווקר, כי החברה תקשה על מעלי תכנים קיצוניים להרוויח מפרסומות ביוטיוב, שכאמור הוצמדו לתכנים שלהם.