X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
שווי המותג מגיע השנה ל-245.6 מיליארד דולר השווי של 100 המותגים החזקים ביותר: 3.64 טריליון דולר 54 מהמותגים הם אמריקניים
▪  ▪  ▪
דומיננטיות עולמית [צילום: AP]

גוגל הוא המותג בעל השווי הגבוה ביותר בעולם - 245.6 מיליארד דולר. כך קובעת דירוג BrandZ של 100 המותגים בעלי הערך הגבוה ביותר. בכל חמשת המקומות הראשונים נמצאות חברות טכנולוגיה, כאשר אחרי גוגל באות אפל, מיקרוסופט, אמזון ופייסבוק.
את הדירוג מבצעת מזה 12 שנים חברת הייעוץ למותגים קנטר-מילווארד-בראון שבבעלות חברת הפרסום והייעוץ התקשורתי הגדולה בעולם, WPP. הדירוג הוא שילוב של התוצאות הכספיות של החברות וראיונות עם 3 מיליון צרכנים ברחבי העולם. הדימוי של המותג בעיני הצרכנים הוא מרכיב מרכזי בדירוג, מסבירה החברה, משום ששוויו של מותג הוא שילוב בין הביצועים העסקיים, איכות המוצר/השירות, מיצובו בשוק והמנהיגות המובילה אותו.
השווי הכולל של 100 המותגים המדורגים השנה הוא 3.64 טריליון דולר - עלייה של 8% לעומת 2016. מספר המותגים השווים יותר מ-100 מיליארד דולר עלה משישה לתשעה. את הזינוק המרשים ביותר ביצעה אמזון, ששווי המותג שלה עלה ב-41% והעלה אותה מהמקום השביעי לרביעי. שלוש הראשונות שמרו על מיקומן ביחס לשנה שעברה.
חמש הראשונות מהוות לבדן רבע משווי כל 100 המותגים, נתון המדגיש את הדומיננטיות שלהן לא רק בתחומי פעילותן אלא במשק העולמי כולו. ומכיוון אחר: העשירייה הראשונה השנה שווה כמעט כמו כל 100 המותגים בשנת 2006.
המותג הסיני טנסנט, שבבעלותו הרשת החברתית WeChat, נכנס לראשונה לעשירייה הפותחת והוא היחיד בה שאיננו אמריקני. את הגידול המשמעותי ביותר בשווי רשמה אדידס (58% ל-8.3 מיליארד דולר), ואחריו - מותג האלכוהול הסיני מוטאי (48% ל-17 מיליארד דולר). החוזק של 100 המותגים בא לידי ביטוי גם בביצועי מניותיהם, אשר עלו בסך-הכל בתריסר השנים האחרונות ב-50% יותר מהעלייה במדד S&P 500 של בורסת ניו-יורק ופי 3.5 ממדד MSCI של הבורסות החשובות בעולם.
חוזקו של מגזר הטכנולוגיה בא לידי ביטוי גם בכך שכל שבע החברות שנכנסו השנה לדירוג משתייכות למגזר זה: XFinity, יוטיוב, HP, סיילזפורס, נטפליקס, סנאפצ'אט וספרינט. עם זאת, מגזר המסחר רשם את העלייה המגזרית הגבוהה ביותר - 14% - בזכות ההתחזקות הניכרת של אמזון וגם זו של אליבאבא הסינית. השווי של חברות הסחר האלקטרוני עלה ב-388% מאז 2006, לעומת ירידה של 23% בשווי מותגי הסחר המסורתיים. השווי של מגזר הטכנולוגיה עלה ב-13%, ושל המזון המהיר - ב-7%.
ארה"ב שולטת ללא עוררין בדירוג, עם 54 מותגים ו-71% מהשווי הכולל של רשימת ה-100. הגיל הממוצע של המותגים נמצא בירידה והוא כיום 67, לעומת 84 כאשר החל הדירוג לפני תריסר שנים. מותגים המצליחים לשכנע את הלקוחות שישפרו את חייהם, רשמו לאורך התקופה גידול של פי שלושה מיתר המותגים. גם יחסי ציבור טובים מסייעים: מותגים המשקיעים בתחום זה נהנו מהכפלת שווים, לעומת תוספת של 50% למותגים שהיח"צנות שלהם חלשה יותר.

המותגים היקרים ביותר בעולם, במיליארדי דולרים
המותג
ענף
שווי
שינוי
דירוג 2016
גוגל
טכנולוגיה
245.6
+7%
1
אפל
טכנולוגיה
234.7
+13%
2
מיקרוסופט
טכנולוגיה
144.2
+18%
3
אמזון
מסחר
139.3
+41%
7
פייסבוק
טכנולוגיה
129.8
+27%
5
AT&T
תקשורת
115.1
+7%
4
ויזה
תשלומים
111
+10%
6
טנסנט
טכנולוגיה
108.3
+27%
11
IBM
טכנולוגיה
102
+18%
10
מקדונלד'ס
מזון מהיר
97.7
+10%
9
תאריך:  05/07/17   |   עודכן:  05/07/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אמזון  מיקרוסופט
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
אריאל י' לוין
מי שרוצה להבין את האסטרטגיה של שליט קוריאה הצפונית, צריך לחזור לסרטי "הסנדק" – מסביר הארי קאזיאניס. בשלוש מילים: הישרדות בכל מחיר
איתמר לוין
ביקורו של ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, הוא שיחת היום בקהילה הקטנה של יוצאי ארצו    עשרות מהם ייפגשו איתו מחר והם מקווים שהביקור יפנה תשומת לב אליהם ואל תרבותם
אריאל י' לוין
יורש העצר הסעודי החדש נכנס לתפקידו במרץ רב, מדווח וול סטריט ז'ורנל: הוא משתיק את מי שמותחים ביקורת על הממשלה, לצד הגבלת תנועותיו של קודמו
איתמר לוין
ג'וליה גילארד היא הפוליטיקאית הבכירה הראשונה המעלה במרומז שאלות סביב בריאותו הנפשית של נשיא ארה"ב: "אם הוא ימשיך עם הציוצים וכו' - זה יהיה הדו-שיח"
אריאל י' לוין
ממשל טראמפ ממשיך לזגזג בנוגע למתרחש בסוריה. לאחר שדרש להדיח את אסד בשל השימוש בנשק כימי, אומר כעת טילרסון שגורלו מופקד בידי רוסיה - מה שכמובן מבטיח את הישארותו בשלטון
רשימות נוספות
עו"ד של טראמפ הונה נזקקים  /  איתמר לוין
ירידה חדה בדימוי של ארה"ב  /  איתמר לוין
הכורדים: משאל העם - למרות ההתנגדות  /  אריאל י' לוין
הצבא החד-פעמי של דאעש  /  אריאל י' לוין
סקיי, בלי לימיט  /  איתמר לוין
טבקה היא רק ההקדמה  /  אריאל י' לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il