X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הצלם האיטלקי פביו בוצ'יארלי ביקר בדרום סודן והביא לניוזוויק עדות מזעזעת על הרעב, המחלות והיאוש במדינה הצעירה ביותר בעולם. רק לפני שש שנים הכל נראה הרבה יותר אופטימי
▪  ▪  ▪
על סף חורבן [צילום: AP]

בזמן שהוא יושב בחיקו של אחיו, אדוט דוט מייבב בכאב. עורו של הילד נראה כאילו הוא תלוי על עצמותיו ועיניו שקועות בחוריהן, בשעה שהוא מחכה לטיפול בתת-תזונה קשה בבית החולים שבעיר טונג' שבדרום סודן, שנמצאת יותר מ-500 ק"מ מעיר הבירה ג'ובה. אנשי ניוזוויק היו במקום ועדותם המצולמת מזעזעת.
כאשר אביו של אדוט הביא אותו לראשונה בחודש אפריל, הוא היה בן יותר משנתיים במשקל 4.5 ק"ג, כשליש ממשקלו של תינוק אמריקני בריא. בכפר שממנו הוא בא אין הרבה מזון, ולמזלו ניתן היה לטפל בתת-תזונה שלו בין-היתר באמצעות אנטיביוטיקה.
לאחרים אין מזל שכזה. בפברואר פרץ רעב בדרום סודן. זו הייתה הפעם הראשונה בשש השנים האחרונות, שהאו"ם הכריז על רעב במקום כלשהו בעולם. מאז המצב השתפר מעט, אולם חצי מהאוכלוסייה, 6 מיליון בני אדם, עדיין צפויים לרעוב לפני סוף הקיץ. בשבוע הקרוב יצוינו שש שנים להקמתה של דרום סודן, והמדינה נמצאת על סף חורבן. המדינה הצעירה בעולם מתמודדת עם מלחמת אזרחים, רעב ומחלת הכולרה. ממשלות ברחבי העולם גינו את ממשלת דרום סודן ואת המורדים, שהביאו ליצירת אחד המשברים ההומניטריים הקשים ביותר מאז סיום מלחמת העולם השנייה. בזמן שהזוועות של שני הצדדים מתגברות ומספר הפליטים עולה, עתידה של דרום סודן נמצא בסכנה.
הדברים נראו לגמרי אחרת בשנת 2011, מזכיר ניוזוויק. לאחר עשרות שנים של מלחמה בין הצפון המוסלמי והדרום הנוצרי, שני הצדדים החליטו על משאל עם כדי לאפשר לדרום לפרוש. יותר מ-98% מהמצביעים בדרום הצביעו בעד היפרדות ודרום סודן הוקמה. נשיא ארה"ב דאז, ברק אובמה, אמר שמדובר בתזכורת שגם לאחר חשכת המלחמה, אורו של השחר החדש אפשרי.
הצלם האיטלקי פביו בוצ'יארלי היה בדרום סודן שלוש פעמים. בשנת 2012, שנה לאחר העצמאות, הוא ראה אופטימיות ברחבי המדינה. באותה תקופה, לדרום סודן היה כל מה שדרוש להצלחה: אוכלוסייה אופטימית וצעירה, עתודות נפט ומיליארדי דולרים בכספי סיוע מארה"ב. הדברים החלו להתפרק בדצמבר 2013, זמן מה לפני ביקורו השני, כאשר פרצה מחלוקת בין נשיא דרום סודן סאלווה קיר מאיארדיט, לסגנו דאז רייק מאצ'ר. המחלוקת הסלימה לסכסוך אתני שלם, שהוביל למעשי אונס, קניבליזם ואלפי מקרי מוות. עם פרוץ המלחמה, כמעט 2 מיליון סודנים הפכו לפליטים. בחודש מאי האחרון, בתקופה שבה בוצ'יארלי ביקר בפעם השלישית במדינה, כ-1,500 אזרחים סודנים נמלטו מדי יום לאוגנדה.
האנשים שנשארו מאחור נואשים. עד אמצע 2017, האו"ם קיבל 53% מהסכום של 1.25 מיליארד דולר שנועדו לשם מלחמה ברעב. הלחימה במדינה מפריעה בין היתר לפעילות ההומניטרית. המחסור במזון ובמים תרמו להתפרצות הכולרה, שהביאה ל-8,000 נפגעים ו-248 מקרי מוות. בוצ'יראלי, שסיקר את המלחמות בסוריה ובאוקראינה, אומר שהמצב בדרום סודן שונה מכל מה שראה עד היום; זהו המקום הגרוע ביותר שראה בימי חייו.

[צילום: סם מדניק, AP]
[צילום: סם מדניק, AP]
[צילום: סם מדניק, AP]
תאריך:  06/07/17   |   עודכן:  06/07/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אסון בדרום סודן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בוקר טוב.
כבש 44  |  6/07/17 16:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
איתמר לוין
המשרד טוען שלא נעשה שימוש במונח "אירוע אסון המוני" - למשל בשריפות אשתקד - "בשל הרתיעה התודעתית משימוש במונח זה"    מציע לפיכך להחליפו ב"מצב חרום אזרחי"
אריאל י' לוין
מי באמת אשם בהפסקות החשמל ברצועה    עוד על ההדלפה של טראמפ לבכירים רוסים והקשר הישראלי לפרשה    המכנה המשותף לרעידת אדמה ומלחמה    היעד הבאה של רוסיה: גרמניה
יצחק דנון
העירייה תובעת מחברת הביטוח 5.2 מיליון שקל, בטענה לנזקים כבדים בעקבות גשמים עזים שירדו בה בחודש מאי 2014
איציק וולף
עץ גדול קרס ברחוב רוטשילד בכפר סבא ופגע בראשה של הולכת רגל    פונתה במצב אנוש לבית החולים מאיר תוך ביצוע פעולות החייאה אך בבית החולים נקבע מותה
איתמר לוין
אדם שביתו הוצף יקבל החזר על שמאי שהזמין    לקוח סלקום "גילה" חיובי יתר    בני זוג ניפחו בצורה ניכרת טענות על חופשתם    אגודה נושאת באחריות להגנה משפטית על נושאי משרה בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il