X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הנתונים החיוביים: יצירת משרות חדשות, הדאו ג'ונס ומחירי הדלק הנתונים המדאיגים: שער הדולר, ההוצאות לצריכה, ההשקעות בתשתית, מחירי המכוניות והכנסות המדינה ממיסים
▪  ▪  ▪
הצריכה חיונית להתאוששות [צילום: אליס אמנדולה, AP]

קצב צמיחתו של המשק האמריקני הואט בצורה משמעותית והוא צפוי להיות השנה 2% בלבד – מחצית מהקצב שהבטיח הנשיא דונלד טראמפ. כך מסיק (יום ה', 6.7.17) ניו-יורק טיימס מניתוח הנתונים הכלכליים העדכניים.
יש לציין, כי שינוי ברמת המקרו-כלכלה אורך זמן, במיוחד כאשר מדובר בכלכלה הגדולה ביותר בעולם. לכן, הנתונים לחודשי כהונתו הראשונים של טראמפ משקפים במידה רבה את תוצאות מדיניותו של ברק אובמה. אולם טראמפ עצמו נוהג להצביע – מאז בחירתו וביתר שאת מאז כניסתו חבית הלבן – על כל נתון חיובי כהישג של ממשלו.
נתוני המשרות שנוספו בחודש יוני, אשר יתפרסמו מחר, צפויים להמשיך ולהיות מעודדים. אולם אינדיקטורים אחרים כמו ההוצאה לצריכה, ההוצאה לבנייה ומכירת מכוניות הם הרבה פחות מעודדים. כתוצאה מכך, מדווח העיתון, אנליסטים בוול סטריט מורידים את תחזיות הצמיחה שלהם לרבעון השני, שהסתיים לפני שבוע ביחס לרבעון הראשון. ההנחה היא, שקרוב לוודאי שהצמיחה השנה לא תעלה על 2% - הקצב הממוצע של שנות ההתאוששות ממשבר הסאב פריים בממשל אובמה.
מיד לאחר נצחונו של טראמפ בבחירות נרשמה גאות בוול סטריט, בהובלה של ענפי התשתיות והפיננסים. זאת, לאור הבטחותיו של טראמפ להשקיע מאות מיליארדי דולרים בחידוש התשתית ברחבי ארה"ב ולהקל ברגולציה על הבנקים. אלא שמימוש הבטחות אלו אינן מתקדם בקצב הצפוי, ולצד זאת נתקל הממשל בקשיים בקידום ספינת הדגל הכלכלית שלו – ביטוח הבריאות.
הפדרל ריזרב של אטלנטה – אחד הגופים המקומיים המרכיבים את הבנק המרכזי – מעריך שהצמיחה הסתכמה ב-3% ברבעון השני בחישוב שנתי, נקודת האחוז מתחת לקצב שהיה צפוי בחודש מאי. הפדרל ריזרב של ניו-יורק מעריך שהצמיחה השנתית ברבעון הקודם הייתה 1.9% בלבד ושהיא תרד ל-1.6% ברבעון הנוכחי. ברבעון הראשון של השנה הייתה הצמיחה 1.4% בלבד, כך שטראמפ יכול להצביע על התקדמות – אך לא בקצב שהבטיח.
טראמפ הצביע בימים האחרונים בציוציו על מספר אינדיקטורים שאכן מתקדמים בצורה מעודדת: יצירת מקומות עבודה, שיא במדד הדאו ג'ונס וירידה במחירי הדלק. עם זאת, המסלול הבסיסי נותר עדיין זהה לזה של ימי ברק אובמה – טוען ניו-יורק טיימס. התאיידות הציפיות באות לידי ביטוי בירידה המתמשכת בשערו של הדולר – שאמנם מקלה על הייצוא האמריקני, אך מאותתת מה צופה העולם לכלכלה האמריקנית אל מול הציפיות הטובות יותר לגבי אירופה.
מומחים אומרים שללא שינוי משמעותי במדיניות הממשל – יותר השקעה בתשתיות ומחויבות לשפר את המיומנויות של העובדים האמריקנים – אין סיבה לשנות את הציפיות לגבי המשק המקומי. מאחר שהמפלגה הרפובליקנית שסועה, ההערכה היא שקלושים הסיכויים שהקונגרס יאשר בקרוב השקעות שכאלו בתשתית או רפורמה מרחיקת לכת במיסוי, שגם לא התחייב טראמפ אך עד כה מסר רק קווים כלליים בלבד שלה.
צמיחה של 2% לשנה איננה רעה כלל, מדגיש ניו-יורק טיימס, במיוחד כאשר מדובר בתקופת צמיחה רצופה השלישית באורכה בהיסטוריה, וכך גם שיעור האבטלה העומד על 4.3% - הנמוך ביותר מזה 16 שנים. אולם הצמיחה עדיין רחוקה מהשיעור של 3% ומעלה שנרשם לפני המשבר של 2008 ומ-4% שנרשמו בסוף שנות ה-90. הקצב שלה אינו מספיק כדי לבשר על גידול של ממש בהוצאות משקי הבית – מרכיב מרכזי בכלכלה האמריקנית, ואשר מצוי בקיפאון מזה שנים למעט בקרב העשירים.
תמרור אזהרה נוסף: בשנים 2015-2011 עלו הכנסות המדינה ממיסים ששילמו עצמאים ומשקי בית, אך השנה הן רשמו ירידה לעומת 12 החודשים המקבילים. הדבר מלמד שההכנסות הפנויות של האמריקנים מצטמקות, דבר שמוביל באופן טבעי לירידה בהוצאות לצריכה ובחיסכון, ובמקביל – פוגע בהכנסות המדינה ומאיים על יכולתו של הממשל לבצע את קיצוצי המס העצומים עליהם התחייב טראמפ, ושהם גרעוניים ממילא.

תאריך:  06/07/17   |   עודכן:  06/07/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האטה בצמיחת המשק האמריקני: רק 2%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
אריאל י' לוין
הצלם האיטלקי פביו בוצ'יארלי ביקר בדרום סודן והביא לניוזוויק עדות מזעזעת על הרעב, המחלות והיאוש במדינה הצעירה ביותר בעולם. רק לפני שש שנים הכל נראה הרבה יותר אופטימי
איתמר לוין
הגנרל הבכיר שעמד בראש ה-CIA יצא להגנתו של טראמפ - אבל ברח מהשאלה האם הוא כשיר לתפקידו. פרופ' דייוויד רוטקופף סבור שהתשובה ברורה ומשמעויותיה חמורות
איתמר לוין
הבית הלבן אומר שלפגישה בין שני הנשיאים, שתתקיים מחר בהמבורג, לא נקבע סדר יום. ובכל זאת, ניתן למפות את הנושאים העיקריים העשויים לעלות בה
איתמר לוין
הפרשנית הפוליטית אליס ג'ורדן טוענת, במאמר בטיים, שהעם האמריקני יכול להמשיך ולשקף את מיטב ערכיו - גם כאשר נשיאו עושה בדיוק ההפך
אריאל י' לוין
ממשלת קמרון הזמינה דוח על המממנים של פעילות קיצונית בבריטניה - אך ממשלת מיי מסרבת לומר האם ומתי תפרסם אותו. באופוזיציה טוענים: הממשלה חוששת לפגוע בקשרים עם סעודיה
רשימות נוספות
עו"ד של טראמפ הונה נזקקים  /  איתמר לוין
ירידה חדה בדימוי של ארה"ב  /  איתמר לוין
הכורדים: משאל העם - למרות ההתנגדות  /  אריאל י' לוין
גוגל - המותג החזק בעולם  /  איתמר לוין
דון קים קורליאונה  /  אריאל י' לוין
גאווה ליוצאי הודו בישראל  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il