X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
איחוד האמירויות מחדש את ההתקפות על רשת הטלוויזיה הפועלת בחסות קטר - בעוד טילרסון מתייצב להגנתה של הנסיכות בפגישתו עם עמיתיו מהגוש הסוני
▪  ▪  ▪
"תומכת באנטישמיות" [צילום: קרמן ג'בריילי, AP]

איחוד האמירויות מחדש (12.7.17) את התקפותיו על רשת אל-ג'זירה שבשליטת קטר - אם כי הרטוריקה מלמדת על התמתנות יחסית בדרישות של גוש המדינות הסוניות מהנסיכות הסוררת. "לרשת יש דם על הידיים והיא מפיצה שנאה, אלימות ואפליה", טוען האיחוד.
שרת התקשורת של האיחוד, נורה אל-קעבי, אמרה לעיתון גארדיאן, כי הרשת נתנה במה למחבלים המסוכנים ביותר בעולם, ויש להכפיף אותה לפיקוח מערכתי מחמיר. העיתון מעיר, כי משמעות הדברים היא שהגוש הסוני בראשות סעודיה ומצרים כבר אינו דורש לסגור לחלוטין את אל-ג'זירה כחלק מתנאיו - שנדחו - להסרת העיצומים מעל קטר.
איחוד האמירויות הפיץ סרטון וידאו בן חמש דקות, בו הוא מאשים את אל-ג'זירה באחריות להקצנת של שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע בלונדון בחודש שעבר, בו נרצחו שמונה בני אדם. הרשת לא הגיבה, אך שר החוץ של קטר, מוחמד אל-תאני, יוצא להגנתה - דווקא בביקור בלונדון. לדבריו, אל-ג'זירה היא "רשת חדשות עצמאית המסייעת להעביר לערבים ולעולם הרחב מידע על התפתחויות חברתיות, פוליטיות וכלכליות באזורנו".
למרות ההתמתנות בדרישות, גארדיאן רואה את ההתקפות המחודשות על אל-ג'זירה כאיתות לכך שהגוש הסוני אינו מתכוון להתפשר בקרוב עם קטר. זה גם אומר, שהגוש לא ממש מתרגש ממה שיחשבו עליו במערב, שאינו מעכל בקלות התקפות על גופי תקשורת. הטענה לפיה המחבל יוסוף זגבה הושפע משידורי טלוויזיה מבוססת על קטע קצר מתוך ראיון עם אמו ואחותו, אם כי בראיונות אחרים התייחסה האם בעיקר להשפעת האינטרנט על בנה.
שר החוץ האמריקני, רקס טילרסון, נפגש ב-ג'דה - ביום בו תקף האיחוד את אל-ג'זירה - עם עמיתיו מסעודיה, מצרים, בחריין ואיחוד האמירויות בניסיון לתווך בינן לבין קטר, בה פועל בסיס חיל-האוויר האמריקני הגדול ביותר במזרח התיכון. טילרסון התייצב לצידה של קטר, בשבחו את התחייבותה להדק את הפיקוח על כספים העוברים לארגונים קיצוניים, ובאומרו שהיא התנהגה בצורה אחראית בכיפופי הידיים עם סעודיה.
אולם אל-קעבי הטילה ספק במשמעותו של ההסכם בין קטר לארה"ב: "איבדנו את האמון בממשלת קטר. הבעיה היא שלחתום על הסכם זה דבר אחד, אבל המבחן האמיתי הוא האם ההסכם ייאכף. הסכם אינו הסכם אם הוא אינו מכובד". איחוד האמירויות סבור, כי האיום מצד קטר אינו רק בהעברת כספים, אלא גם בתמיכה הניתנת למוסלמים קיצוניים - ובכך ממלאת אל-ג'זירה תפקיד מרכזי. האיחוד אף העלה טענות אלו במכתב ששלח לנציב האו"ם לזכויות אדם, זייד אל-חוסיין - שם האשים את אל-ג'זירה בין היתר גם בתמיכה באנטישמיות.
אל-קעבי אמרה כי בשנים 2013 ו-2014 נחתמו הסכמים עם קטר, בהם התחייבה הנסיכות להפסיק את תמיכתה בטרור ובאחים המוסלמים - אך הקו של אל-ג'זירה לא השתנה. "התחנה הזאת איננה מעצימה אלא הורסת ויש לה דם על הידיים", האשימה. לדבריה, התכנים באל-ג'זירה סלקטיביים מאוד, ולמשל היא אינה מדווחת על האופוזיציה לנשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, וכמובן שלא על האופוזיציה למשטר בקטר.
אל-תאני הגיב באומרו כי אל-ג'זירה מותחת ביקורת על כל מדינות ערב, כולל קטר, וכי היא מארחת על בסיס יום-יומי דעות אופוזיציוניות וחלופיות - "מה שלא קיים במקומות אחרים באזור. השכנים שלנו רואים שינוי ואת מי שמטיף לו כסכנה, ומהר מאוד הם מתייגים כ'מחבל' כל מי שמתנגד לממשלות שלהם. בקטר אנחנו תומכים בשינוי".

תאריך:  12/07/17   |   עודכן:  12/07/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
איסמעיל הניה המנהיג החדש של חמאס נשא נאום "הצהרת כוונות" של התנועה לתקופה הקרובה. מהנאום עולה כי חמאס מתכוונת לטרפד את תוכניות ממשל טראמפ ל"עסקה" מדינית אך תתמקד בהקלת המצור ואיננה מעוניינת כרגע במלחמה חדשה
יוני בן-מנחם
"הרביעיה הערבית" תקיים מפגש נוסף בבחריין כדי לדון במשבר עם קטר אך נראה כי הוא מסלים וייתכן שיגיע גם לפעולה צבאית להדחת שליט קטר. הנשיא טראמפ תומך בעמדת "הרביעיה הערבית" אך אינו נותן בשלב הזה "אור ירוק" לפעולה צבאית
יורם אטינגר
מנהיגים מערביים נוטים להקריב יעד ביטחוני, מורכב וארוך-טווח על מזבח הישג טקטי, קצר-טווח וקליט לאוזן הציבור
אריאל י' לוין
יורש העצר הסעודי החדש נכנס לתפקידו במרץ רב, מדווח וול סטריט ז'ורנל: הוא משתיק את מי שמותחים ביקורת על הממשלה, לצד הגבלת תנועותיו של קודמו
יוני בן-מנחם
על-פי גורמים ערבים קטר דוחה את מרבית הדרישות של מדינות ערב ומעבירה את הכדור למגרשן. פרשנים בעולם הערבי מעריכים כי צפוי גל חדש של סנקציות נגד קטר בימים הקרובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il