X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הטניסאית האגדית סרינה ויליאמס פרסמה מאמר בפורצ'ן לרגל "יום השוויון בתשלום לנשים שחורות". כמי ששברה את כל השיאים בתחומה, היא קוראת לכל אישה שחורה לעמוד על זכויותיה
▪  ▪  ▪
"ספגתי הערות געזניות" [צילום: דיטה אלנקארה, AP]

  • 31 ביולי הוא "יום השוויון בתשלום לנשים שחורות". הטניסאית האגדית סרינה ויליאמס פרסמה באותו יום מאמר באתר כתב-העת היוקרתי פורצ'ן, שנכתב בגוף ראשון וכך גם מובאים כאן עיקריו.
הפער המגדרי פוגע בבנות מיעוטים בצורה הקשה ביותר. נשים שחורות מרוויחות 37 סנט פחות לדולר מאשר גברים. זה אומר, שנשים שחורות צריכות לעבור 20 חודשים כדי להשתכר מה שגבר משתכר בשנה. הן משתכרות 17% פחות מנשים לבנות. נשים שחורות בעלות השכלה אקדמית מקבלות פחות בכל דרג. זה נכון בערים העניות כמו גם בעמק הסיליקון.
ביחד נשנה את זה – אבל נצטרך להיאבק על כל סנט. כאשר גדלתי, אמרו לי שלא אוכל להגשים את שאיפותי – כי אני אישה ובמיוחד בשל צבע עורי. בכל שלב בחיי למדתי שעלי לעמוד ולדבר בעד עצמי. קיבלתי יחס לא הוגן, ספגתי בוז מצד עמיתי הגברים, והגרוע ביותר – הייתי מטרה להערות גזעניות במגרש ומחוצה לו. למזלי, בורכתי במוטיבציה ובתמיכה של משפחתי וידידי. אבל חוסר הצדק הזה עדיין כואב.
אני נמצאת בעמדה נדירה בה זכיתי להצלחה כספית מעבר למה שיכולתי לדמיין. יש לי כישרון, עבדתי כמו משוגעת והיה לי מזל לפרוץ קדימה. אבל לא מדובר עלי. מדובר על יתר 24 מיליון הנשים השחורות בארה"ב. אם לא הייתי לוקחת את המחבט, הייתי אחת מהן; לעולם אינני שוכחת את זה.
הרבה יותר קשה לשבור את מעגל העוני, האפליה והסקסיזם מאשר לקבוע שיא זכיות בגרנד סלאם. על כל אישה שחורה שמגיעה לעמדת כוח, יש יותר מדי נשים שעדיין נאבקות. לרוב הנשים השחורות אין תמיכה כמו שהייתה לי, ולכן הן אינן מדברות על מה שנכון, צודק והולם במקום העבודה. ואם הן עושות זאת, לעיתים קרובות הן נענשות על כך.
תשלום לא-הוגן וללא השלכות שורר זמן רב מדי. לאורך עשורים של דיכוי שיטתי, נשים שחורות הורגלו לחשוב שהן שוות פחות. במקרים רבים מדובר באימהות חד-הוריות. זה לא רק שנשים שחורות מקבלות עבודות פחות מכניסות; הן משתכרות פחות בטכנולוגיה, פיננסים, בידור, משפט ורפואה.
שינוי המצב הקיים ידרוש מסירות, חקיקה, מודעות של המעסיקים ואומץ מצד העובדות לדרוש יותר. בקיצור: זה יצריך מאמץ של כולנו. הצעד הראשון הוא שינוי בתודעה. אנחנו חייבים לדחוף את הנושא לראש סדר היום, כך שמעסיקים באמת יבינו שלכולם מגיע שכר שווה. לא קרוב, לא ליד. שווה. לאחרונה הצטרפה למועצת המנהלים של SurveyMonkey, שמטרתו להנגיש את המידע – כי מידע הוא כוח, ובאמצעותו יידעו הנשים כמה מגיע להן.
SurveyMonkey ערך סקר לקראת "יום השוויון בתשלום לנשים שחורות" והתוצאות היו רבות עוצמה. 69% מהנשים השחורות סובלות מקיפוח בשכר, אבל רק 44% מהגברים הלבנים מודעים לכך. שלושה רבעים מהשחורות הצביעו על מכשולים הנובעים מצבע עורן – אבל 43% מהנשים שנולדו בשני העשורים האחרונים של המאה הקודמת סבורות שלגברים ולנשים יש סיכויי קידום זהים.
אני רוצה להביא לחדר הישיבות את נסיוני כספורטאית, יזמית ושחורה. אני רוצה לסייע ליצור אווירה מכילה יותר בענף הלבן והגברי הזה. ואני רוצה שכל אישה צבעונית תעשה את אותו הדבר. כל צעד קדימה שאתן עושות, הוא שני צעדים לאנושות. תנו ליום הזה להוכיח שיש לנו קול. אנחנו זכאיות לשכר שווה לאמותינו, לנשותינו, לבנותינו, לאחייניותינו, לחברותינו – ובעיקר לעצמנו.
נשים שחורות: אל תפחדו. דרשו שכר שווה. בכל פעם שאתן עושות זאת, אתן מקלות במקצת על השחורה שאחריכן. וחשוב מכל: דעו שאתן שוות את זה. ייתכן שיידרש זמן רב עד שהדבר יובן. לקח לי הרבה זמן להבין את זה. אבל כולנו שוות את זה. תמיד אמרתי: את חייבת להאמין בעצמך כאשר איש אינו מאמין. בואו נקבל בחזרה את 37 הסנטים הללו.

תאריך:  02/08/17   |   עודכן:  02/08/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
נשיא צרפת קיבל במהלך הקמפיין ייעוץ לפיו על ארצו לשמר את הקשרים הביטחוניים עם בריטניה, גם על חשבון התוכניות ליתר אינטגרציה של צבאות האיחוד האירופי
איתמר לוין
הקתדדלה המפורסמת ביותר בעולם סובלת ממאות שנים של מזג אוויר וזיהום, וגם משיפוץ לא מוצלח לפני 200 שנה. הממשלה לא מוכנה לממן את השיפוץ והכנסייה פונה לציבור
איתמר לוין
מספר חנויות המכולת ברחבי ארה"ב נמצא בירידה מתמדת, מה שעלול להוות אסון לכפרים מרוחקים ולעיירות קטנות. תקציב 2018 של טראמפ צפוי להקשות עוד יותר
אריאל י' לוין
מלחמת האזרחים המתמשכת בלוב מהווה שדה קרב בין מצרים ואיחוד האמירויות לבין טורקיה וקטר - וגם איום ביטחוני משמעותי על השכנה הגדולה שממזרח לה
איתמר לוין
נשיא רוסיה אישר בשבוע שעבר הסכם לפיו תחכור ארצו ל-49 שנים בסיס אווירי ברצועת החוף - ובכך הוכיח שאין לצפות ממנו לסייע לפתרון דיפלומטי של המלחמה במדינה
רשימות נוספות
קושניר: לא הייתה קנוניה  /  איתמר לוין
עו"ד של טראמפ הונה נזקקים  /  איתמר לוין
ירידה חדה בדימוי של ארה"ב  /  איתמר לוין
חראם על שקאו  /  אריאל י' לוין
האם נשלם בעד מטען יד  /  איתמר לוין
עוד בעיה בסוריה: אל-קאעידה  /  אריאל י' לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il