X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מספר אישים במפלגה הרפובליקנית פועלים כאילו בכוונתם להתמודד לנשיאות ב-2020 - ואולי אפילו נגד טראמפ. הבולטים שבהם: סגן הנשיא מייק פנס והשגרירה באו"ם ניקי היילי
▪  ▪  ▪
שמים עליו עין [צילום: פבלו מרטינז מונסיביאס, AP]

נשיאותו של דונלד טראמפ בקושי בת חצי שנה, אבל כמה מועמדים כבר מתכוננים לבחירות 2020 – והדבר המפתיע הוא, שמדובר באנשי מפלגתו-שלו. אין תקדים בהיסטוריה המודרנית לכך שנשיא מכהן לא זכה במועמדות לקדנציה שנייה, אבל טראמפ שובר כל כך הרבה מסורות ומוסכמות – עד שאולי גם את זו ישבור, שלא בטובתו.
הסנאטורים טום קוטון ובן סאסה כבר היו בשנה פעמיים במדינה איווה, בה מתחילות הבחירות המוקדמות. מושל אוהיו, ג'ון קאסיש, ביקר בניו המפשייר – עוד מדינה חשובה בתחילת הפריימריז – ומתכנן ביקור נוסף. ואילו לוח הזמנים של סגן הנשיא, מייק פנס, עמוס באירועים פוליטיים – מונה ניו-יורק טיימס את השמות. וזה לא רק ביקורים. כמה מן המועמדים האפשריים כבר פנו לחלק מהתורמים הבולטים למפלגה הרפובליקנית, יצרו קשר עם קבוצות שמרניות ומגבירים בזהירות את חשיפתם הציבורית.
המהלכים הללו אינם נסתרים מעיני הבית הלבן. אחד מדובריו של טראמפ, לינזדי וולטרס, שלח מסר של אזהרה: "הנשיא חזק באיווה כפי שהיה תמיד, וכל רפובליקני פוטנציאלי בעל שאיפות יודע את זה". אבל לא פחות מ-75 רפובליקנים עימם שוחחו כתבי העיתון – אישים בכל דרגי המפלגה, נבחרים, תורמים ואסטרטגים – מסכימים שיש חוסר ודאות נרחב בנוגע למועמדותו של טראמפ ב-2020 ושאחרים במפלגה עסוקים בתוכניות שלא ניתן להסתיר.
ברוב המקרים, "מועמדי הצללים" – כפי שמכנה אותם ניו-יורק טיימס – טוענים שהם פועלים רק למקרה בו טראמפ לא יהיה זמין בעוד שלוש שנים. המסר החשוב ביותר בא ממקורביו של פנס, האומרים שסגן הנשיא מתכוון להתמודד אם טראמפ לא יעשה זאת. ואילו קאסיש נמנע במפגיע מלהודיע שלא יתמודד ב-2020 ורמז שבכוונתו לעשות זאת- לאחר שנכשל אשתקד – אפילו נגד טראמפ. קאסיש התנגד בחריפות לניסיון הכושל של מפלגתו לבטל את אובמה-קר, ובכוונתו לדבר על הנושא בשורה של מפגשים באוהיו ומחוצה לה.
המצב עלול להחמיר עוד יותר, טוען גיי ברגמן, תורם מרכזי למפלגה הרפובליקנית. אם המפלגה תספוג מפלה בבחירות לקונגרס בנובמבר 2018, ייתכן שאישיה יאשימו בכך את טראמפ – והדבר יעודד התייצבות מולו בשנה ובשנתיים שלאחר מכן.
הבולט ביותר הוא פנס (שמאז פרסום הכתבה בניו-יורק טיימס הכחיש שהוא מתכוון להתמודד לבדו – א.ל.). אומנם מקובל שסגני נשיאים מנהלים לו"ז פוליטי, אך הוא הולך הרבה מעבר לכך. פנס יוצר בסיס כוח עצמאי, מבצר את מעמדו כיורשו של טראמפ ומציב עצמו כמתווך המרכזי בין התורמים הרפובליקנים לבין הממשל. הוא אף הקים ועדת גיוס כספים עצמאית, שאפילו הצליחה לגייס יותר מאשר זו של טראמפ – שהחל למעשה את הקמפיין שלו ל-2020 ביום בו נכנס לבית הלבן. בחודש האחרון מינה פנס את ניק מאיירס לראש המטה שלו; מאיירס הוא פעיל פוליטי משופשף, בניגוד לעובדי מדינה ותיקים שלפי המסורת איישו תפקיד זה. וכמה מאנשי הממסד הרפובליקני מדברים בגלוי על רצונם שהמועמד שלהם בעוד שלוש שנים יהיה פנס, ולא טראמפ – מציין העיתון.
פנס עצמו מקפיד לשמור על נאמנות פומבית לטראמפ, וגם בשיחות פרטיות אינו מותח עליו ביקורת. לעומת זאת, חלק מעוזריו היו פחות מאופקים בפגישות פרטיות. מרטי אובסט, אחד מהם, אמר בחודש יוני ל-אל הובארד, רפובליקני מאינדיאנה – מדינתו של פנס – שהם רוצים להיות מוכנים להתמודד אם טראמפ לא יעשה זאת, ושבמקרה כזה יזדקקו לעזרתו של הובארד. ואילו מאיירס אותת לשורה של תורמים מרכזיים שהבוס החדש שלו רוצה להיות מוכן.
פנס מייצר בצורה שיטתית זהות משלו וקשרים אישיים עם מי שההיכרות עימם יכולה להניב פירות בעתיד, מציין ניו-יורק טיימס. הוא הפך את מעונו הרשמי למרכז פעילותו הפוליטית, שם הוא מארח פעילים מרכזיים ותורמים מובילים, כאשר בכל מפגש כזה הוא דואג להשאיר כסא ריק בכל שולחן כדי שיוכל לשבת ולפטפט.
פעילותו של פנס מעוררת "מועמדי צללים" אחרים לפעילות משלהם, כדי שלא ייוותרו מאחור.קוטון, למשל, יקיים בחודש הבא בניו-יורק אירוע גיוס כספים בן יומיים שההשתתפות בו תעלה 5,000 דולר לאיש – רשמית עבור רפובליקנים בסנאט. סאסה, אחד המבקרים הבולטים של טראמפ בין הסנאטורים הרפובליקנים, מציג עצמו בשקט לתורמים כשמרן עצמאי שבמקרה נמנה על שורות הרפובליקנים. עוזריו דנו באפשרות של הקמת ועדה שתקדם במישור הלאומי את סדר היום שלו.
שם מפתיע במיוחד הוא זה של ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם במינוי של טראמפ ולשעבר מושלת דרום קרוליינה. למרות תפקידה הבכיר בדיפלומטיה הבינלאומית, היילי ממשיכה להחזיק עורך סקרים בתשלום, והצבתה באו"ם מאפשרת לה להכיר טוב יותר תורמים מרכזיים בניו-יורק ולהתמקצע הרבה יותר מאשר טראמפ בתחום יחסי החוץ.

תאריך:  11/08/17   |   עודכן:  11/08/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מועמדי הצללים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נסיון עלוב של התשקורת לסכסך ל"ת
דן ה  |  11/08/17 18:39
2
אני לחשוב אמריקה הולך פייפען..
הגוי..  |  12/08/17 10:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
חוב מס של 994 דולר באחד הרחובות היוקרתיים ביותר בסן פרנסיסקו הביא את משרד המיסים העירוני להוציא למכירה פומבית את השטחים הציבוריים בו - ושני יזמים רכשו אותם ב-90,000 דולר
איתמר לוין
התיירות בדובאי פורחת בצורה חסרת תקדים, ודיילי טלגרף נותן כמה טיפים למבקרים העתידיים - וגם מפריך כמה מיתוסים ולצד זאת מאושש כמה אזהרות מקובלות
אריאל י' לוין
כתבה נרחבת בעיתון עוקבת אחרי העתיקות ששדד הארגון בעירק ובסוריה, ואשר דווקא עם תבוסותיו האחרונות מופיעות יותר ויותר בשווקים המערביים. נסיון העבר מלמד, שאותות הפגיעה התרבותית יורגשו עוד עשרות שנים
איתמר לוין
כלכלן צעיר המתגורר בעיר תעשייתית בצפון-מזרח ונצואלה ניסה לצאת עם נערה בערב השקט היחיד בשבוע של משבר עקוב מדם. רק "וונדרוומן" נתן להם שעתיים של פסק זמן
איתמר לוין
שתי רשתות פאבים בריטיות גדולות אוסרות, במישרין או בעקיפין, על הלקוחות להשתמש בלשון גסה. וול סטריט ז'ורנל מביא כמה מן התגובות - שלא נאמרו בלשון עדינה במיוחד
רשימות נוספות
קושניר: לא הייתה קנוניה  /  איתמר לוין
עו"ד של טראמפ הונה נזקקים  /  איתמר לוין
ירידה חדה בדימוי של ארה"ב  /  איתמר לוין
אזהרת שימוש למדיה החברתית  /  איתמר לוין
ההיי-טקיסטים לא רוצים אמריקה  /  איתמר לוין
ממיפוי הגנום לנשק ביולוגי  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il