X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
לצד הביקורת הרבה על התנהלותו של טראמפ ביחסי החוץ של ארה"ב, ישנן טעויות שהוא יכול היה לעשות, ועדיין לא עשה. אם הוא יעשה אחת מטעויות אלו, תהיה לכך השפעה רבה על מעמדה של ארה"ב בעולם
▪  ▪  ▪
טראמפ. חמש פאשלות [צילום: סוזן וולש/AP]

השעון לגמר נשיאותו של דונלד טראמפ החל לרוץ לאחור, ברגע שנכנס לתפקיד. מהר מאוד הוא הפך לסיוט של עצמו: חלש, חסר תועלת ומטרה ללעג. טראמפ מחליף את הכפופים לו, כמו שאחרים מחליפים בגדים. רק נוכל, טיפש או פטריוט נלהב כדוגמת ג'ון קלי, יסכימו לעבוד תחתיו. כעת ברור שטראמפ איננו כשיר לתפקיד הנשיא. חסרים לו הרקע והמזג לעבודה והוא לא יכול לבחור כראוי את יועציו. אם הייתה לו מודעות עצמית, הוא היה מבין שהפך לסוג של המפסידן שהוא תמיד משפיל.
ניתן להעביר ביקורת רבה על ההתנהלות של טראמפ, אך יש לשים לב גם לדברים שהוא לא עשה, אומר סטיפן וולט מאוניברסיטת הרווארד. הדבר נוגע בעיקר ליחסי חוץ. טראמפ עשה טעויות ביחסי החוץ של ארה"ב, אך הוא יכול היה לעשות הרבה יותר טעויות. נכון לעכשיו טעויות אלו עדיין לא נעשו. יש סימנים שהוא שוקל כמה מהן, אומר וולט, כאשר המטרה היא להסיט את תשומת הלב מחוסר היכולת שלו במדיניות פנים באמצעות יצירת צרות במקום אחר.
הטעות הראשונה היא מלחמה עם קוריאה הצפונית. ההתמודדות מול הנשק הגרעיני שלה ותוכנית הטילים הוא אתגר אמיתי. נכון לעכשיו, הגישה של טראמפ הייתה ברורה, אימפולסיבית ופוגעת. ראשית, הוא אמר שלא יניח לקוריאה הצפונית לבצע ניסוי נוסף בטיל בליסטי, אך הדבר קרה. למרות התדריך שקיבל בנושא, הוא ממשיך להאשים את סין בכך שלא פתרה את המצב. הוא גם לא טיפל כראוי ביחסים מול קוריאה הדרומית, דבר שהביא את הנשיא מון ג'יאה אין להטיל ספק ביחסים אלו.
מבחינה תיאורטית, ארה"ב יכולה לתקוף את מתקני השיגור של קוריאה הצפונית. ספק רב האם תקיפה שכזו תעבור בשתיקה. בתרחיש הגרוע ביותר תתקיים מלחמה כוללת, שתהרוס את קוריאה הדרומית ואולי תגרור גם את סין. גם אם המצב לא ידרדר לכך, קוריאה הדרומית תשלם מחיר כלשהו - דבר שכזה יפגע בברית שבין המדינות, יערער את מעמדה של ארה"ב באזור ואולי אף יביא ליציאתה של ארה"ב מאסיה, דבר רצוי ביותר מבחינת נשיא סין שי ג'ינפינג.
החדשות הטובות הן שהחלופה היא הרתעה. מלכתחילה היה מוטב שלקוריאה הצפונית לא היו נשק גרעיני וטילים ארוכי טווח, אך זה המצב וההיסטוריה מלמדת שהרתעה עובדת. ארה"ב הראתה נכונות להגיב ביד קשה כאשר הטריטוריה שלה מותקפת. בראש מעייניו של קים ג'ונג און עומדת שרידותו האישית. שיגור טיל גרעיני לעבר ארה"ב לא יעזור לו בכך.
הטעות השנייה היא ביטול ההסכם עם אירן. טראמפ קרא שוב ושוב לביטול ההסכם, אותו כינה "אסון" ו"העסקה הגרועה ביותר אי-פעם". למרות המשך מאבקיו בהסכם, הוא נאלץ להודות שאירן מקיימת אותו. דבר זה אינו מונע בעדו לחפש תואנות לבטל אותו. ניסוח מחדש של הסכם הגרעין יהיה טעות משמעותית. שאר המדינות שחתמו על ההסכם אינן מסכימות עם ארה"ב, ולכן לא ניתן יהיה להחזיר את העיצומים שהוטלו על אירן. ארה"ב תפסיק לסחור עם אירן, והשפעתה של סין, שתמשיך בסחר, יגדל. כמו-כן, הדבר יחזק גם את הקיצוניים באירן.
ביטול ההסכם ישאיר לארה"ב שתי ברירות - להשלים עם קיומו של גרעין אירני או לצאת למלחמת מנע. וולט חושש, כי טראמפ יחשוב שמלחמה מהירה במזרח-התיכון, תסיח את הדעת מהחקירות לגבי רוסיה, מהתוהו ובוהו בבית הלבן ומסדר-היום שלו. הוא אף עשוי לשכנע את עצמו, שמדובר במהלך שיחזק אותו באותה דרך שבה הורה לתקוף בסוריה. זוהי טעות מכיוון שהדבר יפגע בסוף בארה"ב.
הטעות השלישית היא פתיחת מלחמת סחר. במהלך הקמפיין שלו, הוקיע טראמפ עסקות סחר גרועות, ודגל בכפיית חסמים ומגבלות על סחר בין מדינות. חוץ מפעילות סמלית על הסחר בעץ בין ארה"ב וקנדה, הוא לא הטיל עיצומי סחר משמעותיים. הוא גם לא ביטל לחלוטין את הסכם החסר החופשי של צפון אמריקה (NAFTA), אלא חתם על צו לקיום משא-ומתן חדש על ההסכם.
טראמפ רומז שהוא ינהג בקשיחות במדינות שלטענתו גונבות משרות אמריקניות. נכון לעכשיו, הדבר עדיין לא נעשה. הכלכלה העולמית בכושר טוב - אומר וולט - ולא ידוע האם טראמפ יפגע בה.
הטעות הרביעית היא שליחת כוחות נוספים לאפגניסטן. במהלך הקמפיין שלו, התנגד טראמפ לניסיונות של בניית האומה באפגניסטן, כמו גם הרדיפה אחרי ניצחון במדינה. כעת דעותיו משתנות בנושא, וישנה אפשרות שהוא יורה על שליחת כוחות נוספים. שליחת כוחות נוספים לאפגניסטן תעלה מבחינה כספית ומבחינת חיי אדם, והתוצאה תהיה זהה. ארה"ב צריכה להבין, מדגיש וולט, שגורלה של אפגניסטן נתון בידיה בלבד, והדבר לא ישתנה לא משנה כמה חיילים יישלחו ולכמה זמן.
הטעות החמישית היא חימוש אוקראינה. טראמפ נהג בנאיביות כלפי רוסיה, וכעת הוא נאלץ בהוראת הקונגרס לאשר עיצומים חדשים על המדינה. כיום, היחסים בין המדינות גרועים אפילו יותר ממה שהיו בכהונתה של הילרי קלינטון כמזכירת המדינה. לכן, הפנטגון ומחלקת המדינה ממליצים לחמש את הממשלה האוקראינית.
חימוש אוקראינה איננו רעיון טוב, מאחר שלטענתו של וולט רוסיה אינה מעוניינת לספח מחדש את אוקראינה. לרוסיה יש אינטרס לשמר את המצב הקיים, וישנה סבירות גבוהה שתגביר את מעורבותה במדינה אם ארה"ב תחמש את הממשלה האוקראינית. כל עזרה לאוקראינה תעמיק את המחויבות האמריקנית אליה. אולם איום אמריקני לסייע לאוקראינה, יכול להעניק לה מנוף בהסדר ארוך טווח.
הימנעות מחמש טעויות אלו, מסכם וולט, לא תציל את נשיאותו של טראמפ או תפחית את הירידה בהשפעה האמריקנית ברחבי העולם. ניתן רק לקוות שטראמפ לא יוסיף שמן למדורה ויעשה טעויות אלו.

תאריך:  08/08/17   |   עודכן:  08/08/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טעויות שטראמפ (עדיין) לא עשה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הנמלה מאיימת על הפיל
אביב127  |  8/08/17 17:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איתמר לוין
לפני הבחירות העביר הנשיא שתי דירות במנהטן לבנו אריק בפחות ממחצית מחיר השוק. המסמכים הגלויים מצביעים על האפשרות שהוא התחמק מתשלום מס במאות אלפי דולרים
איתמר לוין
גארי אברנת'י, מו"ל ועורך של עיתון באוהיו, כותב בוושינגטון פוסט בעד דונלד טראמפ – וגם מסביר מדוע דווקא מי שאינם מסכימים איתו, שולחים לו את התגובות המעודדות ביותר
איתמר לוין
יוג'ין רובינסון, כתב ובעל טור בכיר בוושינגטון פוסט, טוען שלבתו של הנשיא אין השפעה של ממש על המתרחש בבית הלבן - וששהותה שם רק מזיקה למדינה ולה עצמה
איתמר לוין
לפחות שלושה אישים שמינה דונלד טראמפ למשרות בממשלו חייבים 50,000 דולר כל אחד לרשות המיסים    המצב אינו שונה מאשר בממשלים קודמים, אבל טראמפ הבטיח "לייבש את הביצה בוושינגטון"
איתמר לוין
מספר חנויות המכולת ברחבי ארה"ב נמצא בירידה מתמדת, מה שעלול להוות אסון לכפרים מרוחקים ולעיירות קטנות. תקציב 2018 של טראמפ צפוי להקשות עוד יותר
רשימות נוספות
מנהל התקשורת של טראמפ התפטר  /  איתמר לוין
כישלון לטראמפ בביטול אובמהקר  /  איתמר לוין
צעד ראשון לביטול אובמה-קר  /  איתמר לוין
משימת האדירים של קלי  /  איתמר לוין
המורשת של רוי קוהן  /  איתמר לוין
"לא יסבול אידיוטים וטיפשים"  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il