X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
המצב בקוריאה הצפונית, מהווה כעת מבחן ליכולתם של ממשלות ארה"ב וסין. רק שיתוף פעולה בין שתי המדינות, יצליח להרגיע את הרוחות. מעל הכל, לא משנה מה תהיה התוצאה, השפעותיה על העולם יורגשו במשך שנים רבות
▪  ▪  ▪
קים ג'ונג-און [צילום: לי-גין מאן/AP]

האיום הגרעיני מצד קוריאה הצפונית, מהווה כעת נקודת מפנה עבור ארה"ב וסין לקיום הסדר העולמי החדש ששתי המדינות מעוניינות בו, אומר העיתונאי דייוויד איגנטיוס המומחה למדיניות חוץ. אם הממשל האמריקני והסיני יצליחו לעבוד ביחד נגד האיום מקוריאה הצפונית, תיפתח הדלת לעידן חדש שבו סין תמלא תפקיד משמעותי יותר ביחסים גלובליים. אם מדינות אלו לא יצליחו לשתף פעולה והדלת לא תיפתח, ישנה אפשרות לפרוץ סכסוך בין בחצי האי הקוריאני.
הסגנון הבריוני של הנשיא טראמפ, אפילו בהתמודדות מול עניינים קלים בפוליטיקה הפנים-אמריקנית, מטשטש את ניסיונו לחבר בין האינטרסים האמריקנים לסינים בכל הקשור לקוריאה הצפונית. למרות זאת, טוען איגנטיוס, עדיין יש הצלחות בנושא. ארה"ב וסין יישרו קו בסוף השבוע האחרון, כאשר הצביעו בעד הטלת סנקציות חדשות על המדינה המבודדת, כעונש על ניסויי הטילים שביצעה.
המטרה הדיפלומטית של ארה"ב, למרות שהדבר לא נאמר בריש גלי, היא לעודד את סין להצטרף לארה"ב לשולחן המשא-ומתן מול קוריאה הצפונית, כדי לבטל את תוכנית הגרעין שלה. ארה"ב מאיימת שאם סין לא תצטרף אליה למצוא פתרון דיפלומטי לנושא, ארה"ב תקדם פתרון צבאי. טראמפ קידם רעיון זה, כאשר אמר שקוריאה הצפונית תיתקל באש וזעם כפי שהעולם לא ראה.
האיום האמריקני יכול להיות בלוף, אבל עם טראמפ אי-אפשר לדעת. פקידים אמריקנים מבינים שמתקפת מנע אמריקנית תביא לאין-ספור הרוגים, והמצב לאחר מכן יהיה גרוע הרבה יותר. לכן, כאשר היועץ לביטחון לאומי הרברט ריימונד מקמאסטר אומר לטראמפ שקוריאה הצפונית עם נשק גרעיני זהו מצב בלתי נסבל, אפשר להניח שהוא מתכוון לכך ושמכינים תוכניות צבאיות.
כעת מגיעה ההליכה על הסף. שר החוץ של קוריאה הצפונית רי יונג-הו אמר בעקבות ההצבעה באו"ם והקריאה של ארה"ב וסין לקיים משא-ומתן, כי היכולת הגרעינית והבליסטית שלהם איננה נושא למשא-ומתן. גם כאן, לא ידוע האם זו האמת או בלוף. ישנם דיפלומטים שרואים דו-ערכיות בתשובתו העמומה של רי, ושיש אפשרות למשא-ומתן. מנגד, אנליסטים רבים אומרים שקוריאה הצפונית דווקא רצה לעבר השגת יכולת שיגור טיל גרעיני, כדי לפגוע בארה"ב בבחינת מה שנראה בעיניהם כהגנה עצמית.
שתי הערכות מודיעיניות הביאו לדחיפות נוספת לנושא. לפי סוכנות הביון של משרד ההגנה האמריקני, יש לקוריאה הצפונית את הטכנולוגיה למזער ראש נפץ גרעיני שניתן להתקינו על טיל בליסטי שיכול לפגוע בארה"ב. משרד ההגנה היפני הגיעה למסקנה דומה.
גם מצבה של סין נמצא כעת בכי רע בשל קוריאה הצפונית. כבר יותר משנה שסין מזהירה מפני ההתקדמות בתוכנית הגרעין של קוריאה הצפונית. בתגובה, קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי גרעיני נוסף והמשיכה בניסויי הטילים שלה, למרות אזהרות סין. מעבר לכך, קים ג'ונג און הורה על התנקשות באחיו קים ג'ונג נאם שהיה תחת חסות סינית.
ההתנגדות של קוריאה הצפונית לארה"ב ולסין, מסביר איגנטיוס, נשענת על אידיאולוגיית ה"ג'וצ'ה". זוהי פילוסופיה שנוסדה על-ידי אבי המדינה קים איל-סונג ומשמעותה הסתמכות עצמית. ביום עיון שנערך בנושא לאחרונה, נאמר כי המצב יכול להוות זרז לסדר עולמי חדש. הדבר תלוי בשאלה האם ארה"ב וסין יצליחו לפתור את המשבר בצורה דיפלומטית.
איגנטיוס מציין כי עולות גם שאלות אחרות. מה אם ארה"ב וסין לא יצליחו למצוא פתרון דיפלומטי. מה אם הרטוריקה האלימה של טראמפ דווקא מרחיקה את סין ולא מניעה אותה למציאת פתרון. מה אם קוריאה הצפונית תחליט ליישם את אידיאולוגיית ה"ג'וצ'ה" שלה באמצעות נשק גרעיני. האם טראמפ ימצא עצמו כנשיא האמריקני הראשון מאז ג'ון קנדי, שנמצא על סף מלחמת גרעינית. כך או כך, הוא מסכם, החודשים הקרובים יעצבו את הביטחון העולמי למשך שנים רבות.

תאריך:  09/08/17   |   עודכן:  09/08/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קוריאה הצפונית
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קוריאה הצפונית - רגע האמת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מצב נפיץ ביותר
שוחר-שלום  |  9/08/17 10:39
2
תודה לקלינטון שבנה הגרעין של ק
מקס פאואר   |  9/08/17 15:40
3
כלב נובח לא נושך..
הגוי..  |  10/08/17 08:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר קוריאה
איציק וולף
הנשיא האמריקני הגיב על פרסום הערכת המודיעין הנוגעת לארסנל הגרעיני של קוריאה הצפונית ואיים על פיונגיאנג שבמידה ותאיים על ארצות הברית "היא תיענה באש ובזעם שהעולם לא ראה מעודו"
רפי לאופרט
חולשה מדינית של ארה"ב בטיפולה בתוכנית הגרעין של קוריאה הצפונית, היא מרכיב מרכזי באיום החדש והמשמעותי לתפוצה מואצת של הנשק הגרעיני. עצם קיומו של צבא חזק שאין אצל היריב חשש שייעשה בו שימוש מניעתי, אינו גורם מרתיע
איציק וולף
בתגובה לניסוי הטיל הבליסטי טסו שני מטוסי הפצצה אמריקניים מסוג B-1B בשמי קוריאה הצפונית כשהם מלווים במטוסי קרב מיפן ומקוריאה הדרומית    "אם ניקרא לפעולה - נהיה מוכנים עם כוח מהיר, קטלני ומכריע, בזמן ובמקום שאנחנו נבחר"
איתמר לוין
ג'יי לפבקוביץ, שהיה שליח האו"ם לקוריאה הצפונית בעשור הקודם, קורא לממשל טראמפ לבצע שינוי דרמטי במדיניותה של ארה"ב בחצי-האי ולוותר על עקרון "קוריאה אחת"
איתמר לוין
סחר ענף עם סין, גיוס כספים באמצעות דיפלומטים, משכורות של עובדים בחו"ל, "מיקור חוץ" של ייצוא סמים. משטרו של קים מצליח לקיים קשרים כלכליים עם עשרות מדינות למרות העיצומים שהטילו עליו ארה"ב והאו"ם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il