X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
האיחוד האירופי משקיע מיליארדי אירו בתוכניות שימנעו הגירה מאפריקה לאירופה – אך ניוזוויק מדווח שיש החוששים שתוכניות כאלו לא רק ייכשלו, אלא גם יחזקו משטרים טוטליטריים ביבשת השחורה
▪  ▪  ▪
סחר בבני אדם [צילום: מסטילאב צ'רנוב, AP]

פרשנס אוונס עמדה מול כיתה באירוקפן, כפר חקלאי נידח בדרום ניגריה, וניסתה להסביר לתלמידים את הסכנות שבהגירה לאירופה. המגייסים מערימים על האנשים וגורמים להם לחשוב, כי באירופה הם ישיגו עבודה טובה. במקום זאת רוב המהגרים שמגיעים דרך לוב, מוחזקים על-ידי המבריחים במשך חודשים רבים, לפני ששולחים אותם לחצות את הים התיכון בסירות רעועות. המסע מסוכן, כמו החיים באירופה כפי שמתברר להם בסוף, כאשר הם הופכים לעובדי כפייה – מצטט אותה ניוזוויק.
אוונס עובדת עבור ארגון לא-ממשלתי, שעוזר להסביר ילדים ומשפחות בניגריה אודות הסכנות שבהגירה בלתי חוקית. עם זאת, התוכנית לא נועדה רק לסייע לתושבים: היא ממומנת על-ידי האיחוד האירופי. בשלוש השנים האחרונות זרם של 2 מיליון מהגרים ופליטים, רובם מסוריה, אפגניסטן ועירק, עורר תגובה חריפה באירופה. מהגרים רבים מגיעים מניגריה, שם צניחת מחירי הנפט הביאה אנשים לחפש נואשות עבודה בחו"ל. בתגובה, האיחוד האירופי מוציא מיליארדי אירו במטרה לצמצם את מספר האנשים שמחליטים להגיע לאירופה. ג'ף קריספ, חוקר מאוניברסיטת אוקספורד, אמר שסוגיית ההגירה והפליטים עלתה לראש סדר היום של מדיניות החוץ של האיחוד האירופי.
בשעה שהאיחוד האירופי מנסה לצמצם את גל ההגירה, כולל באמצעות תוכניות ליצירת מקומות עבודה ופיתוח חקלאי באותן מדינות, חוקרים שונים מטילים ספק בכך שתוכניות אלו מרתיעות אנשים לצאת מבתיהם. על הדרך, הם טוענים, תוכניות כאלו מסייעות לדיכוי ממשלתי במדינות כמו אריתריאה, לוב וסודן. הוואן קרולי מאוניברסיטת קובנטרי אמרה שגורמי הממשל לא באמת מעוניינים במציאת פתרון לגורמים השורשיים שמביאים להגירה.
כיום, המסלול השכיח ביותר של מהגרים מאפריקה לאירופה הוא דרך לוב, שם ישנה פריחה בסחר בבני אדם. במדינה אין שלטון חוק, דבר המעניק למבריחים שפע הזדמנויות לנצל מהגרים למטרת רווח. רבים נסחרים ונמכרים כעבדי מין ברגע שהם מגיעים. למרות שישנה ירידה במספר אלו שחוצים את הים התיכון לכיוון אירופה ביחס לשנה שעברה, מספרם של אלו שמתים בדרך רק עלה.
התומכים בתוכנית של האיחוד האירופי, מקווים שסיפוק מקומות עבודה טובים יותר באפריקה וחינוך אנשים על הסכנות שבדרך, יכולים להציל חיים. בשנת 2015 האיחוד האירופי השיק קרן חרום מיוחדת עבור אפריקה (EUTF), שאמורה לספק 3.52 מיליארד דולר עבור פרויקטים שמטרתם ניהול ההגירה ביותר מ-25 מדינות. נכון ליולי 2017, אושרו תוכניות בשווי של 2.35 מיליארד דולר.
למרות זאת, המבקרים חוששים שתוכניות מסוימות יועילו לממשלות בעלות היסטוריה של פגיעה בזכויות אדם. ארגוני זכויות אדם גינו את נטיותיה הטוטליטריות של ממשלת אריתריאה, כולל רדיפות דתיות. האו"ם דיווח שמהגרים עוברים עינויים ומעצרים שרירותיים בלוב, ובית הדין הפלילי הבינלאומי הוציא צו מעצר לנשיא סודן עומר אל-בשיר באשמת רצח עם ופשעי מלחמה. במצב שכזה, ממשלות אירופה יכולות למצוא עצמן כמסייעות לפגיעה בזכויות אדם.
האיחוד האירופי עוקב אחר פעילותה של קרן החרום, אך הטענה היא שיש צורך בפיקוח טוב יותר. קריספ מציין שהממשלות האירופיות מסרבות לקבל הערכה של פעילות קרן החרום, משום שהן לא רוצות להיחשף לתוצאות הפעילות. לטענתו, ככל שלאנשים יש גישה טובה יותר לחינוך ולמשרות ולכסף, ככה הם יהגרו יותר מאחר שיש להם את האמצעים לעשות זאת.
לא כולם מסכימים עם ההערכה הזו. לורה האמונד מאוניברסיטת SOAS שבלונדון, אומרת שעבודות טובות יותר יגרמו לאזרחים להישאר, מאחר שהברירה תהיה בין עבודה במדינתם לבין מסע מסוכן. למרות זאת, תמיד ישנם אנשים שיצטרכו לעזוב בשל רדיפות דתיות או פוליטיות. במקום להתעסק בשאלה כיצד למנוע מאנשים להגר, אומרת האמונד, צריך להתעסק בשאלה כיצד ניתן להבטיח שלאנשים תהיה אפשרות בחירה.
בכפר אירוקפן אין אפשרויות טובות, כותב ניוזוויק. לרוב המשפחות אין את הסכום של 500 נאירות, כדולר וחצי, עבור שכר לימוד בסיסי כל שלושה חודשים. כאשר ישנה אפשרות שבן משפחה יעבוד באירופה, המשפחה שנשארה נואשת להכנסה שהוא יביא. למרות שידוע שאנשים מתים במסע, יש מי שייקח סיכון זה.

תאריך:  18/08/17   |   עודכן:  18/08/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
אליסון קופ היא אמו של הראפר הבריטי המבטיח ג'ושוע ריברה, שנרצח בדקירות סכין בהיותו בן 18. שמו והמוזיקה שלו משמשים אותה להעברת מסר לילדים ונערים
איתמר לוין
תיאוריות הקונספירציה סביב מותו של אלוויס פרסלי עדיין קיימות, גם אם רק כמה מיליוני אמריקנים מאמינים בהן. הכי בולטת: הוא נאלץ להיכנס לתוכנית להגנת עדים
אריאל י' לוין
סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב תמכה לפני שישה עשורים בקבוצת אופוזיציה לטבית בשם "אחי היער" - אך למרות מאות אלפי הדולרים שהוקצבו לה, פעילותה נכשלה לחלוטין
איתמר לוין
נתן אנדלנדר נזכר מעל דפי ניו-יורק טיימס בתקריות האנטישמיות שחווה בילדותו וטוען שאירועי שרלוטסוויל הסיגו את ארה"ב שנים רבות לאחור
איתמר לוין
מומחית למקומות עבודה מסבירה באתר טיים מה עושים אנשים מוצלחים בחודשי הקיץ: בוחנים איפה הם בקריירה, מקיימים פגישות - וגם מתנתקים לגמרי מהעבודה
רשימות נוספות
קושניר: לא הייתה קנוניה  /  איתמר לוין
עו"ד של טראמפ הונה נזקקים  /  איתמר לוין
ירידה חדה בדימוי של ארה"ב  /  איתמר לוין
החוב הסיני גדול מדי  /  איתמר לוין
חטיפת הנסיכים הסעודים  /  אריאל י' לוין
סין: הזיקה מיותרת  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il