X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טראמפ הודיע על שליחת כוחות נוספים לאפגניסטן, דבר שזוכה גם לתמיכת הצבא. אולם מדובר בסיוע נקודתי, שלא בהכרח יביא לניצחון על הטליבאן ולפתרון בעיות המדינה
▪  ▪  ▪
מדיניות חדשה [צילום: AP]

הנשיא דונלד טראמפ הציג (יום ג', 22.8.17) את האסטרטגיה החדשה שלו למלחמה באפגניסטן. אסטרטגיה זו נועדה לתת דחיפה למלחמה בטליבאן, להגביר את המאבק בטרור ולעצור את ההתדרדרות הביטחונית שמביאה לפיגועים בכאבול.
כדי ליישם אסטרטגיה זו, טראמפ נדרש לשלוח כמה אלפי חיילים לאפגניסטן. דבר זה, כותב ניו-יורק טיימס, יאפשר לקצינים אמריקנים לייעץ בצורה טובה יותר לקצינים המקומיים, לאמן את כוחותיהם ובמידת הצורך, הם יוכלו לבקש ולקבל סיוע אווירי אמריקני.
גם אלו התומכים באסטרטגיה זו, אומרים שהיא תחזיר את התנופה של הכוחות האפגנים, אך לא תהווה פתרון לבעיות באזור. אסטרטגיה זו לא תביא לניצחון מוחלט, אומר מייקל אוהנלון, מומחה למדיניות הביטחון של ארה"ב ממכון ברוקינגס. לדבריו, אפילו אם התוכנית תצליח בצורה חלקית, טראמפ יתגאה בכך.
בהתחשב במצב בשטח באפגניסטן ובמצב המדיני, לטראמפ אין הרבה מקום לתמרון. ארה"ב עייפה ממלחמות, ואף נשיא אמריקני לא יציע לשלוח מספר רב של כוחות. אולם טראמפ מאמין, וכך גם מומחים לביטחון לאומי, שלא ניתן להוציא את כל הכוחות מהמדינה, מאחר שהדבר יהווה איום על המערב. למרות שבמסע הבחירות שלו טראמפ אמר שיש צורך להתעסק יותר בענייני פנים, הוא מבין ששליחת חיילים תמנע את התחזקות הטליבאן והתחזקות שלוחת דאעש באפגניסטן.
לדעת ניו-יורק טיימס, כדי לשמר את הצלחות התוכנית יש צורך בשיתוף פעולה עם פקיסטן, שכיום נותנת מקלט לפעילי טליבאן. כמו-כן, יש צורך שממשלת אפגניסטן תיאבק בשחיתות ותחזק את המשילות שלה. כדי לבצע זאת, ארבעת אלפים חיילים יגיעו לאזור דרום מזרח אסיה, ולא רק לאפגניסטן. ביצוע האסטרטגיה מחייב עבודה דיפלומטית ברמה גבוהה וזריזה, דבר שהממשל הנוכחי עדיין לא התנסה בו.
לדברי העיתון, הצבא האמריקני תומך בשליחת הכוחות, כאשר גנרלים בכירים אמרו שהגעת הכוחות תפסיק את רצף ההפסדים במדינה. כיום יש באפגניסטן 8,400 חיילים אמריקנים שמסייעים לכוחות במדינה, כאשר הצבא רצה שישלחו עוד חמשת אלפים חיילים בתקופת ממשל אובמה. לכן, החיילים האמריקנים שיגיעו לאפגניסטן, ביחד עם עוד כוחות ממדינות נאטו, יהיו סיוע ניכר.
היבט נוסף הוא לא רק כמה כוחות יישלחו, מדגיש ניו-יורק טיימס, אלא לאן בדיוק יפנו אותם. אם כל הכוחות יישלחו כמתוכנן, אז הצבא האמריקני יוכל לייעץ לכוחות האפגנים בשטח במקום להנחות אותם ממפקדה אחורית. הם יכולים לאמן ולהדריך אותם, ובכך להגדיל את מספר היחידות המיוחדות של הצבא האפגני.
גם אם התוכנית תתבצע כמתוכנן, הצבא טוען שיש צורך בעוד מספר מהלכים. כדי להשיג להישגים ארוכי טווח, ממשל טראמפ צריך שפקיסטן תפסיק לתת מחסה לכוחות הטליבאן שבשטחה. טראמפ אמר בעצמו שהתוכנית לא תצליח, אם פקיסטן תמשיך להגן על מחבלים. ממשל טראמפ מתכנן כעת את צעדיו בנושא, כגון הפחתת סיוע לפקיסטן והטלת עיצומים על בכירים במדינה, ואולי אף לבצע התקפות אוויריות בצד הפקיסטני של הגבול.
בעוד שישנה התמקדות בפקיסטן, יש לזכור שהיא רק חלק מהבעיה. לפי פקידים אמריקנים, רוסיה קיימה שיחות עם הטליבאן והיא כנראה תספק לה ציוד. ישנה אפשרות שמדובר במהלך שנועד לסכל את התחזקות דאעש באפגניסטן, ויכול להיות שרוסיה מנסה להקשות על הכוחות האמריקנים. יהיו אשר יהיו מניעיה של רוסיה, כניסתה לזירה תקשה על הפעילות האמריקנית.
לא ברור האם האסטרטגיה של טראמפ תכה בטליבאן בצורה כזו, שמנהיגי הארגון ירצו לנהל מו"מ להפסקת אש מול ממשלת אפגניסטן. יש לזכור, כי 100,000 החיילים שהיו במדינה בשנת 2010 לא הביאו לכך. גם אם לא יתקיים מו"מ, כי הפנטגון יכריז שעליית הנוכחות האמריקנית באפגניסטן תקל על ארה"ב לבצע מבצעי סיכול טרור באפגניסטן ובפקיסטן.
הניו-יורק טיימס מסכם ואומר שטראמפ מרבה לדבר על ניצחון. אולם כאשר המלחמה באפגניסטן מתקרבת לסוף השנה ה-16 לקיומה, לא להפסיד את אפגניסטן הוא היעד האמיתי.

תאריך:  22/08/17   |   עודכן:  22/08/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא אסטרטגיית ניצחון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טעות קשה של טראמפ
רון ה.  |  22/08/17 13:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
השירות החשאי כבר חצה את תקרת השכר והשעות הנוספות של 1,100 מהסוכנים המאבטחים את הנשיא ומשפחתו - בין היתר בשל נסיעותיו המרובות לאחוזותיו מחוץ לוושינגטון
איתמר לוין
עבודות שיפוץ במגדל השעון המפורסם ביותר בעולם מחייבות להפסיק את צלצולו, בשל תקנות בטיחות    חברי פרלמנט חלוקים בשאלה האם העניין מצדיק מהומה
איתמר לוין
הנשיא ינסה לאחד מאחוריו את ההנהגה הרפובליקנית, שיצאה נגדו בשל אירועי שרלוטסוויל, על-ידי קידום הרפורמה במס וזניחת צעדים שנויים במחלוקת
אריאל י' לוין
אחרי השחרור הצפוי של העיר א-רקה מידי דאעש, יתמקדו הקרבות באזור דיר א-זור. כמו תמיד בסוריה, מדובר במארג סבוך של המשטר, המורדים, הכורדים, האירנים, הרוסים והאמריקנים – כאשר האחרונים מצויים בנחיתות
איתמר לוין
נשיא צרפת בן ה-39 מוביל את הדירוג השנתי של כתב העת    רוב הבאים אחריו - יזמי היי-טק, בעיקר מארה"ב וסין    עוד ברשימה: ראש ממשלת אירלנד והטניסאית סרנה ויליאמס
רשימות נוספות
קושניר: לא הייתה קנוניה  /  איתמר לוין
עו"ד של טראמפ הונה נזקקים  /  איתמר לוין
ירידה חדה בדימוי של ארה"ב  /  איתמר לוין
פנו מקום לסיניות  /  איתמר לוין
הפלסטיק השווה זהב  /  איתמר לוין
לוב יוצרת לאירופה בעיה  /  אריאל י' לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il