X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מבקר המזון של וושינגטון פוסט, תום סייצמה, השיב השבוע בצ'אט פתוח לפניות של גולשים. הנה כמה נושאים שיכולים לעניין גם סועדים ישראלים
▪  ▪  ▪
להביא ילדים? [צילום: בבטו מתיוס, AP]

אשתי מבקשת באופן קבוע שולחן שונה מזה שמכוונים אותנו אליו, לרוב – שדרוג כמו חלון. זה מרגיז אותי, אבל אם חושבים על זה – אז למה לא לבקש משהו שונה?
אין כל פסול בבקשת שולחן אחר אם אתה לא מרוצה מזה שנתנו לך. יש מצבים בהם לא ניתן להיענות לבקשה – כאשר המסעדה עמוסה או כאשר סועד קבוע הזמין שולחן מראש – אבל בגדול, מסעדות רוצות שהלקוחות ירגישו בנוח ויהיו מרוצים.
אם חשוך מכדי לקרוא את התפריט, אני מדליק את הפנס בטלפון הנייד שלי ומוודא שהאור יפגע במלצר לפחות פעם אחת. אני מכבה אותו, ומדליק אותו שוב כאשר הוא בא לקבל את ההזמנה. ואני רק קצת מגזים.
אני מזדהה עם כל מי שנאלץ להזמין בחשיכה, אבל אני לא בטוח שזו הדרך להביע את חוסר שביעות רצונך. מה קרה ל"אולי אתה יכול להדליק את האור או להביא לי פנס? אני לא יכול לקרוא את התפריט"? עדיף שתבקש לדבר עם המנהל ושתעלה את הסוגיה בפני מישהו שיכול לשפוך אור על הבעיה, תרתי משמע.
מה אתה חושב על הבאת ילדים קטנים למסעדה? בעלי ואני היינו במסעדה נחמדה, והיו שם כמה משפחות עם ילדים, במיוחד שניים שצרחו וזרקו אוכל, כאשר האימא כל הזמן אספה אותו והאבא נתן מבט של "מה אפשר לעשות". אכלנו ב-200 דולר, האוכל והשירות היו טובים, אבל החלטנו לא לחזור לשם, כי זה היה יותר כמו קפיטריה.
אני אוהב לראות במסעדות ילדים מחונכים – בדגש על המילה "מחונכים". אסור לאפשר לילדים לזרוק דברים ולהתרוצץ במסעדה, וההורים חייבים להגיב מיד כאשר זה קורה: לקחת את השובב לסיבוב, להרים את האוכל שזרק וכדומה. הילדים אינם זהים; אכלתי פעמים רבות בדיינרים מצוינים. אבל הורים שמכירים הכי טובים את החבר'ה שלהם, צריכים לדעת היכן לאכול; אכילת יוקרה אינה מתאימה לכל אחד.
הגעתי לארוחת ערב מוקדמת בה אני אוכל פעם-פעמיים בשבוע מאז 1985 ונותן טיפ של 20%. המסעדה לא הייתה עמוסה. מלצרית מספר 1 לקחה את ההזמנה שלי. חלף זמן רב; חשבתי שאולי השף יצא להפסקה קצרה. בעבר, מלצרית מספר 1 תמיד הייתה אמינה. מלצרית מספר 2 חלפה ליד ושאלה האם קיבלו ממני הזמנה. אמרתי שמספר 1 לקחה אותה. מספר 2 בדקה; היא אפילו לא הועברה לשף. מלצרית 1 הייתה כל הזמן בשטח וראתה אותי. לבסוף מספר 2 הביאה לי את הארוחה. לאחר מכן שתיהן התנצלו ואמרו שהארוחה בחינם. בניגוד להרגלי לא השארתי טיפ, אבל אחרי שבוע נתתי למספר 2 את חלקה. למסעדה הזאת אין מנהל ברור שאפשר לפנות אליו. האם נהגתי כשורה?
אני חושב שנהגת כשורה כאשר נתת את הטיפ למלצרית השנייה, אפילו בדיעבד. תסמוך עלי: היא תזכור אותך. סועדים אינם צריכים לחוש מחויבים לתת טיפ כאשר השירות הוא כזה, שהארוחה ניתנת בחינם כדי לכפר עליו.
בעלי ואני (אנחנו בשנות ה-70 לחיינו) הלכנו למסעדה שהגישה אוכל מצוין במחיר טוב ובשירות יעיל וידידותי. אבל לעולם לא נחזור לשם, כי הכסאות היו מאוד לא נוחים – עץ פשוט בלי ריפוד במושב או בגב. שלחתי להם דוא"ל ולא קיבלתי תשובה. זה ממש מעצבן, כי הייתי שמחה לחזור לשם אם זה רק היה יותר נוח.
לכמה מסעדות יש כריות או מושבים. אני משער שלזו אין.
חברים ואני הלכנו למסעדה נהדרת בנשוויל. השירות היה מצוין, האוכל היה מהטובים ביותר שאכלנו מזה זמן רב. כאשר הגיע החשבון, המלצר הציע באדיבותו לחלק אותו בינינו. השתמשנו בשני כרטיסים ושילמנו את היתרה במזומן. מאחר שהיה נהדר, נתנו טיפ של הרבה מעבר ל-20%.
זמן קצר לאחר שעזבנו את המסעדה, קיבלנו שיחה מהמנהל. הוא אמר שלא השארנו מזומן ושאנחנו עדיין חייבים חלק מהחשבון. החברה ששילמה במזומן בדקה וחזרה ובדקה את הארנק שלה, וכולנו זכרנו שספרנו את המזומן ששמנו. הסברנו את זה למנהל, אבל הוא נשאר איתן בדעתו שגנבנו מהמסעדה שלו ושלא השארנו טיפ. חזרנו למסעדה וניסינו ליישר את ההדורים. המנהל סירב להכיר באפשרות שמישהו לקח את המזומן. ודאי שלא רצינו שהמלצר יפסיד, ולכן כולנו תרמנו סכום נוסף. לאורך כל הדרך, המנהל המשיך להיות גס רוח. מה אתה היית עושה?
מוסר ההשכל מהסיפור: כאשר אתה משלם במזומן, תוודא שעובד לוקח את זה לפני שאתה עוזב. אני יודע שלפעמים אתה רק רוצה לצאת, אבל הסיפור שלך חייב להכתיב זהירות. העובדה שחזרתם אחרי שהמנהל התקשר הייתה חייבת להוות ראיה לתום ליבכם, וכך גם העובדה ששניים מכם שילמו באשראי.

תאריך:  25/08/17   |   עודכן:  25/08/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
צאצאיו של הגנרל רוברט לי היו מאוחדים ברצון לשמר את זכרו, אך כעת הם חלוקים בשאלה האם יש להסיר את פסליו של מי שעמד בראש הצבא המורד במלחמת האזרחים
אריאל י' לוין
יזמים ומומחי בינה מלאכותית מזהירים מפני יצירתם של רובוטים שימלאו תפקידים בשדה הקרב, וטוענים שהמשמעות תהיה כמו זו של יצירת הנשק הגרעיני
איתמר לוין
70% מהכנסות ממשלת ניגריה מגיעות מן הנפט, אך המגזר הולך ונחלש. איש עסקים מקומי מציע להשקיע בשלושה מגזרים חילופיים: גז טבעי, חקלאות ודיגיטל
איתמר לוין
מטפסים חסרי ניסיון מנסים לכבוש את פסגת ההר הגבוה ביותר באירופה - בלי ציוד מינימלי ולעיתים בצורה מטומטמת. ראש עיריית אחד מנסה להציל אותם מעצמם
איתמר לוין
ביטולו של המופע "נורייב" בבולשוי הוא רק תסמין למאבקים שמתחוללים לא רק על תרבותה של רוסיה, אלא גם על דמותה. אקונומיסט מסביר, שמאבקים אלו מוכיחים שרוסיה אינה מופע של איש אחד
רשימות נוספות
קושניר: לא הייתה קנוניה  /  איתמר לוין
עו"ד של טראמפ הונה נזקקים  /  איתמר לוין
ירידה חדה בדימוי של ארה"ב  /  איתמר לוין
חום קטלני בדרום אסיה  /  איתמר לוין
קיימברידג' נכנעה לסין  /  איתמר לוין
לא אסטרטגיית ניצחון  /  אריאל י' לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il