X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
שני מומחים מגיעים למסקנה, במאמר באתר פורצ'ן, שלארה"ב אין הרבה אפשרויות מול משטרו של קים. הסלמה צבאית עד נקודת האל-חזור עלולה לגרום למלחמה, ולכן מוטב שטראמפ יפעיל את נסיונו כסוגר עסקות
▪  ▪  ▪
טיל מעל יפן [צילום: שיזואו קמביאשי, AP]

קוריאה הצפונית שיגרה (29.8.17) טיל בליסטי שחלף מעל יפן והמשיך אל מעבר לה. מהלך זה מהווה המשך למגמת ההסלמה הצבאית עם ארה"ב ובעלות בריתה באזור - יפן וקוריאה הדרומית. החששות בקרב אזרחי מדינות אלו מתחזקים והכלכלה גועשת. ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, שוחח עם הנשיא דונלד טראמפ על הפעלת לחץ על קוריאה הצפונית. טראמפ הצהיר בתקיפות, כי כל האפשרויות נמצאות על השולחן, אולם מדיניות נבונה ותקיפות אינם בהכרח דברים זהים. במאמר באתר פורצ'ן מנסים בריאן פינלי, נשיא מרכז סטימסון, וג'יימס סייבנס, אנליט ליחסי חוץ וביטחון לאומי במרכז זה, לבדוק מהן בדיוק האפשרויות בפני ארה"ב כיום מול קוריאה הצפונית.
למרבה הצער, קובעים השניים, חוץ ממלחמה - אין הרבה אפשרויות להפעלת לחץ על המשטר בקוריאה הצפונית. הענשת קוריאה הצפונית על השיגור האחרון נראה כמהלך הנכון, אך מה אם התוצאה תהיה התרסה גדולה יותר? מה אם פעולות הענישה שנועדו לכפות או להרתיע את קוריאה הצפונית, יביאו דווקא את ההפך? לפני שהממשל האמריקני נוקט במהלך כלשהו נגד קוריאה הצפונית, אומרים פינלי וסייבנס, דברים אלו אמורים לבוא בחשבון.
ראשית, הממשל האמריקני צריך ללמוד מניסיונות לא מוצלחים קודמים לעצירת תוכנית הגרעין של קוריאה הצפונית. למרות שהסנקציות האטו את צעדיה, הן בסופו של דבר נכשלו ובתקופתו של קים ג'ונג און המרוץ לפצצה הואץ. מועצת הביטחון הטילה לאחרונה סנקציות נוספות וטראמפ עצמו אמר, כי הממשל שוקל הטלת עוד סנקציות. למרבה האירוניה, מציינים פינלי וסייבנס, הטלת סנקציות כלכליות יכולה להביא לעוד ניסויים גרעיניים, כאשר הממשל רוצה להוכיח את נחישותו.
אסטרטגיה אחרת שנבדקה לאחרונה, היא להילחם עם אש באש. טראמפ אמר שהוא ינחית אש וזעם על קוריאה הצפונית, כאשר רבים חשבו שהצהרה זו תמנע ניסויים עתידיים. פינלי וסייבנס מציינים, כי הניסוי האחרון מלמד שקוריאה הצפונית לא הורתעה, והדברים אולי דווקא קירבו את המלחמה. הם גם מבקשים לשים לב גם לעיתוי השיגור האחרון, שבוצע במהלך תרגיל משותף של ארה"ב וקוריאה הדרומית, ולפני תרגיל של ארה"ב עם יפן. העיתון הממלכתי של קוריאה הצפונית אמר שדבריו של טראמפ דומים להוספת שמן למדורה, והם יכולים להחריף את המצב ולהסלים למלחמה.
קוריאה הצפונית הצהירה בעבר, כי תפסיק את הניסויים אם יופסקו התרגילים הצבאיים. למרות שלארה"ב ובעלות בריתה יש כל זכות לבצע תרגיל צבאי, מדגישים פינלי וסייבנס, יש לשקול תרגילים אלו מול הסיכונים הגיאופוליטיים. אם המטרה היא להפחית את הלחץ בחצי האי הקוריאני ולהימנע ממלחמה, אזי תרגילים אלו ופריסת כוחות נוספים באזור אכן לא מועילים.
קוריאה הצפונית השתמשה בעבר בפרובוקציות כדי להביא את ארה"ב ואת קוריאה הדרומית לשולחן המו"מ. ניסויים קודמים הביאו לסיוע הומניטרי שאזרחי המדינה זקוקים לו רבות. מסיבה מוצדקת זו, ממשל טראמפ פועל בזהירות בכל הקשור להענקת פרס על התנהגות רעה. טראמפ עצמו הטיל לאחרונה ספק במידת היעילות של ניהול מו"מ, כנראה לטובת שימוש בכוח. אם שני הצדדים מסתמכים על הסלמה צבאית שתגיע עד נקודת האל-חזור כאסטרטגיית המו"מ המועדפת עליהם, מזהירים פינלי וסייבנס, התוצאה הסבירה היא מלחמה.
בספרו "אמנות המלחמה" מזהיר סון טסו שיש לספק ליריב דרך מילוט ולהימנע מללחוץ על אויבים נואשים מדי. פינלי וסייבנס מסכמים באומרם, כי עדיף לממשל טראמפ להמשיך ולהסתמך על סין, שותפת הסחר הגדולה ביותר של קוריאה הצפונית, שתמצא את המסלול לשיח. טראמפ דיבר על ניסיונו בעולם העסקים כסוגר עסקות. כל עוד כל האפשרויות על השולחן, טראמפ צריך להבטיח שגם המו"מ אפשרי.

תאריך:  01/09/17   |   עודכן:  01/09/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמה - או מה?
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מוכנות לבגוד במדינה שלך
אלטע קאקער  |  1/09/17 07:52
2
מומחים קנויים בכסף שמשקרים
רון ה.  |  1/09/17 09:28
3
הבעייה היא סין
ישראל עם רם  |  1/09/17 10:42
 
- מה לדעתך עמדת ארה"ב לגבי אירן\
אילנה שור  |  1/09/17 21:58
 
- קטונתי..
ישראל עם רם  |  3/09/17 13:41
4
מומחים ? בבל''ת.
בלום נועם  |  1/09/17 11:06
5
ויתור מביא מלחמה יותר גדולה.
משה ג.  |  1/09/17 11:34
6
איסטרה בלגיניה קיש קוש קליה
הגוי..  |  1/09/17 12:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
הקומיקאית איימי שומר חוללה סערה כאשר דרשה העלאת שכר, לאחר שלמדה שדייב שאפל וכריס רוק משתכרים כמעט כפול ממנה. מאמר ב-USA Today טוען שמדובר בנושא מסחרי, לא מגדרי
איתמר לוין
דונלד טראמפ שובר את המסורת של הנשיאות והבית הלבן גם ביחסו לאמנים - שמצידם אינם מסתירים את טינתם כלפיו. הוא היה מעדיף להתנהג כמו הקרמלין, טוען אקונומיסט
איתמר לוין
המשקיע האגדי אינו מקבל את תחזית הממשל לצמיחה של 3% השנה    באפט, שתמך בקלינטון, מסרב עקרונית למתוח ביקורת על טראמפ
אריאל י' לוין
עם תום העונה השביעית של סדרת הלהיט, מנסה USA Today לנחש מה יקרה בעונה השמינית - וגם מביע קצת משאלות. הנה שמונה נקודות לקראת העונה הבאה עלינו לטובה (או לא לטובה)
אריאל י' לוין
המדיניות הקשוחה של שר החוץ הגרמני כלפי נשיא טורקיה, נתקלת חלקית בכתף קרה מצד הקנצלר - בין היתר בשל מערכת הבחירות הנמצאת בשיאה
רשימות נוספות
קושניר: לא הייתה קנוניה  /  איתמר לוין
עו"ד של טראמפ הונה נזקקים  /  איתמר לוין
ירידה חדה בדימוי של ארה"ב  /  איתמר לוין
אל תתנו להם אקדחים  /  איתמר לוין
מקרון מציע רפורמות עבודה  /  איתמר לוין
משאיות ללא נהג בבריטניה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il