X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
חברות התעופה הגדולות באירופה דורשות להוריד את מעמדן של חברות התעופה הבריטיות לאחר הפרישה מהאיחוד האירופי - מה שיפגע משמעותית בתחרות ויעלה את המחירים
▪  ▪  ▪
כמו "מדינה שלישית" [צילום: גארת' פולר, AP]

חברות התעופה הגדולות באירופה זוממות לפגוע בחברות התעופה הבריטיות לאחר פרישתה של בריטניה מהאיחוד האירופי בשנת 2019 – מדווח העיתון דיילי מיילי על-פי מסמכים שהגיעו לידיו.
כמה מן החברות הגדולות ביבשת מבקשות לחתום על הסכם תעופה חדש, שלטענת העיתון יקפיץ את מחירי הטיסות לבריטניה וממנה וגם יוריד את מספרן. לדברי חברות אלו – ובראשן לופהטאנזה, KLM אייר פראנס ו-TAP הפרוטוגזית – אחרי הבקרזיט יש להתייחס לחברות הבריטיות כאל "אזרחי מדינות שלישיות", מעמד דומה לזה שניתן לחברות התעופה הישראליות.
הדבר יפחית את מספר הקווים בו יוכלו לפעול במדינות האיחוד האירופי, לעומת המצב כיום בו הן יכולות לפעול בו בצורה חופשית, ומדינות האיחוד יוכלו לקבוע איזו חברה בריטית תטוס ולאן (למעט בקווים הבריטיים). יתרה מזאת: חברות טיסות-החסך הבריטיות – איזיג'ט, מונרך ו-Jet2 – לא יוכלו כלל לטוס בין מדינות האיחוד אלא רק לבריטניה וממנה. למצב כזה תהיה השפעה גם על הנוסע הישראלי: איזיג'ט, למשל, מבצעת כיום טיסות מתל אביב למספר יעדים מרכזיים באירופה.
דיילי מייל אומר כי מדובר במלכודת נוספת בה תצטרך ממשלת בריטניה לטפל במסגרת שיחות הברקזיט, הצפויות להיות מורכבות ומסובכות ממילא. איגוד חברות התעופה של בריטניה מסר בתגובה, כי הוא ער למסמך שפרסם העיתון – ואשר הוכן כבר בחודש מאי – ולדבריו מדובר בנושא טכני שאותו יש לפתור ברמת הממשלות. מנכ"ל האיגוד, טים אלדרסלייד, הדגיש, כי פגיעה בחברות הבריטיות תפגע גם בנוסעים האירופיים, שכן היא תביא לצמצום התחרות בקווים בתוך האיחוד.
מנכ"ל חברת טיסות-החסך האירית ריינאר, מייקל אולירי, סבור שמדובר בבעיה של ממש: "הצרפתים והגרמנים לא משקיפים מן הצד. הם פועלים כדי לפגוע בבריטיש איירוויס ובאיזיג'ט. זוהי הזדמנות היסטורית עבורם וזה נאמר במפורש במסמך שלהם: לא לטיסות פנימיות באירופה לשום חברת תעופה בריטית, אפילו אם יש הסכם בילטרליים [בין בריטניה לבין אותה מדינה]".

תאריך:  04/09/17   |   עודכן:  04/09/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בריטניה פורשת מהאיחוד
איתמר לוין
תרזה מיי הפתיעה כאשר הודיעה שתתמודד בראש המפלגה השמרנית בבחירות 2022 - אבל בכלל לא בטוח שהמפלגה תרצה אותה, גם אם תצליח בצורה מדהימה בביצוע הברקזיט
איתמר לוין
מאמר בדיילי טלגרף קורא לשר האוצר הבריטי, פיליפ המונד, לבצע שורה של מהלכים מרחיקי לכת כדי לאפשר למדינה כולה ולמגזר העסקי שלה לצלוח בשלום את הברקזיט
איתמר לוין
998 עורכי דין בריטים נרשמו בשנה האחרונה באירלנד - כדי שיוכלו להמשיך ולפעול בתחומי ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי אחרי הברקזיט. לא בטוח שזו תהיה התחנה האחרונה שלהם
איתמר לוין
תרזה מיי משלמת את מחיר הכישלון המהדהד שלה בבחירות. פייננשל טיימס מתאר מפלגה וממשלה שלמעשה רק מחכות שהיא תביא הסכם על הברקזיט - ואז תפנה את מקומה
איתמר לוין
נציבות האיחוד הלכה והעלתה את המחיר, למרות שהיא יודעת שחלק מהדרישות שלה חלשות למדי    בריטניה מצידה תנסה להגיע למצב בו תשלם מדי שנה פחות ממה שהיא משלמת כיום
רשימות נוספות
הדאקס והקאק נופלים 2%  /  שירות גלובס
"הביקוש לדירות גדל מפרישת בריטניה"  /  אלעזר לוין
ירידות בבורסות בניו-יורק  /  איתמר לוין
מחיר הברקזיט: 100 מיליארד  /  איתמר לוין
האם הברקזיט הפיך  /  איתמר לוין
סעיף 50 - ומה הלאה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il