X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
דן ליונס כותב בניו-יורק טיימס על טירוף העבודה בעמק הסיליקון, בו הדת החדשה היא Hustle: לדחוף, לזרז. כמה שיותר שעות, כמה שיותר מאמץ - גם אם זה בכלל לא נחוץ
▪  ▪  ▪
18 שעות ביממה [צילום: מרציו סנצ'ז, AP]

עמק הסיליקון מתגאה בכך שהוא "חושב אחרת". אולי משום כך אין זה מפתיע – כותב דן ליונס בניו-יורק טיימס – שבעוד בכל מקום אחר חושבות חברות כיצד לאזן בין עבודה למשפחה, בעמק הסיליקון נוקטים בגישה ההפוכה: הופכים את הוורקוהוליות לסגנון חיים נחשק. תעשיה שלמה שמעודדת אורח חיים זה צמחה בעמק, סביב בשורה שבמרכזה האינטרנט: אין דבר נעלה יותר מאשר להקים חברה משלך, ובשביל להצליח בכך עליך להקריב הכל.
המילה בה משתמשים אנשי ההיי-טק כדי לתאר את אורח החיים של קומנדו החנונים היא hustle: לדחוף, לדחוק, לזרז. אתה שומע בכל פינה, מעיד ליונס. היא נמצאת על טי שירטס ועל ספלי קפה. יש סדנה בת שמונה שבועות ל-"start-up hustle". אתה יכול להשתתף בוועידת Hustle Con תמורת 300 דולר או 2,000 דולר לכרטיס VIP Hustle; ביוני האחרון הגיעו אליה 2,800 איש.
אבל יש מי שרואים במילה הזו רק ביטוי אחד לוורקוהוליות קיצונית. היזם והסופר הסדרתי גארי ויינרצ'וק אומר למאזיניו שעליהם לעבוד מדי יום 18 שעות. בלי חופשות, בלי דייטים, בלי טלוויזיה. "אתם רוצים לשמוע את צלצול המטבעות? אתם רוצים לקנות מטוס פרטי? תעבדו. כך תגיעו לזה", הוא טוען. בקדימון לתחרות מפתחי אפליקציות של אפל, אומר ויינרצ'וק: "אני בקושי רואה את הילדים שלי. זה הסיכון שצריך לקחת".
למען השם – צועק ליונס. אחד המתמודדים שם מפתח אפליקציה שתעזור לך לדעת כיצד ייראה שולחן הקפה מהקטלוג בסלון שלך. זה מגניב, אבל זה יותר חשוב מאשר שיראה את ילדיו? האם הסיכון לגייס הון סיכון הוא באמת "הפרס האולטימטיבי"? וליונס אינו היחיד החושב כך. אפל מחקה את הקדימון לאחר גל של תגובות זועמות בטוויטר.
מספיק עצוב שסטארט-אפיסטים חיים כך, אבל לתוך הטירוף הזה נכנסים גם יזמים ועובדים מבוססים. בשנה שעברה התפרסם פוסט ששיבח נהגת שהמשיכה לאסוף נוסעים כאשר נתקפה בצירי לידה והייתה בדרכה לבית החולים. גם כאן הביאו תגובות הגולשים להסרת הבלוג, אבל התופעה קיימת; הנהגת עצמה נדהמה מהתגובות השליליות.
לפני 100 שנה הקימו פועלי בתי החרושת איגודים ושבתו בדרישה לתנאים טובים ולקיצור יום העבודה. עובדי עמק הסיליקון של היום חוגגים את העובדה שהם מנוצלים, טוען ליונס. "תשע עד חמש הוא לחלשים", נאמר בחזיתה של טי שירט פופולרית. משקיע הון סיכון בשם קיית' ראבוייס טען לאחרונה, כי ב-18 השנים האחרונות לקח פחות משבוע חופשה. מי שרוצים להיות מארק צוקרברג שומעים, שהקמת חברה היא כמו הצטרפות ל"אריות הים" – יחידת הקומנדו מספר אחת בארה"ב. לסוג מסוים של אנשים – בעיקר גברים צעירים – הקושי הוא חלק מהמשיכה.
האמת היא, מדגיש ליונס, שחלק ניכר מהמאמץ של היזמים ועובדיהם הוא חסר תועלת. עבודה שמעבר ל-56 שעות בשבוע מוסיפה רק מעט תפוקה, אם כי המניע מאחורי שבוע העבודה המטורף אינו תפוקה אלא הפגנת מחויבות ורוח צוות. הציפייה מהעובד איננה לעבוד חכם אלא לעבוד קשה, עד אפיסת כוחות.
יש מי שמתחילים להשיב מלחמה שערה. מהנדס התוכנה דייוויד אופנהיימר-הנסון מנהל קמפיין כדי לשכנע יזמים שהם יכולים להצליח גם בלי להעביד את עצמם עד מוות. לטענתו, אנשי ההון סיכון הם שוטפי מוח, המקדשים רק את מאמצי-העל ומתעלמים מהמחיר שלהם. "הגישה שלהם היא: תעשיר אותי או תמות תוך כדי ניסיון", הוא מאשים. ואנשי ההון סיכון יודעים היטב, שרוב חברות ההזנק נכשלות, ושהסיכוי להקים את פייסבוק הבאה הוא מזערי. אופנהיימר-הנסון עצמו ושותפו, ג'ייסון פריד, מנהלים חברת תוכנה בשיקגו המעסיקה 56 עובדים, המועסקים 40 שעות בשבוע -32 שעות בחודשי הקיץ – והחברה מרוויחה.
הסיכוי להיות מיליארדר ההיי-טק הבא בגיל 20-ומשהו לא איבד את כוחו. מדי שנה מגיעים לסן פרנציסקו אלפי עובדים חדשים, בתקווה שיוטבלו לדת ה-hustle. רע ככל שהמצב כיום, מסכם ליונס, הוא עלול להיות גרוע עוד יותר.

תאריך:  08/09/17   |   עודכן:  08/09/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לעבוד, לעבוד, לעבוד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מהפכה המדעית הבאה ללא טירוף.
שמין  |  8/09/17 19:20
2
בשפה מקצועית
אהרון שחר  |  8/09/17 22:16
3
ניצחון לשטיפת המוח התקשורתית
רון ה.  |  9/09/17 14:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
תואר שני בארה"ב עולה רבבות דולרים, ויכול גם להביא לקפיצה בשכר. USA Today מדרג את המדינות בהן הכי משתלם לעשות יותר מאשר תואר ראשון - מידע רלוונטי גם לישראל
איתמר לוין
גיבורי הספר Middlemarch אינם מגשימים את שאיפותיהם - אך בעוד האחד מת מאוכזב, האחרת משנה את יעדיה. מאמר בניו-יורק טיימס מציע לצעירי המאה ה-21 לחשוב באותה צורה
אריאל י' לוין
אתר בלומברג עושה סדר במשבר בין ארה"ב לקוריאה הצפונית: איזה נשק מפתח משטרו של קים, מה האופציות העומדות בפני טראמפ והאם יש אפשרויות לפתרון דיפלומטי
אריאל י' לוין
קול אחד בולט בהיעדרו מההתייחסות האמריקנית למשבר מול קוריאה הצפונית: זה של מזכיר המדינה, רקס טילרסון. לאחר חיכוכים קודמים שלו עם טראמפ ואנשיו, יש הסבורים שהוא יסיים בקרוב את תפקידו
איתמר לוין
טיים בדק את נקודות השפל של נשיאים קודמים והכניס את הנתונים לתוך החלוקה המפלגתית הנוכחית בארה"ב. התוצאה: טראמפ עלול להיות פחות פופולרי אפילו מניקסון
רשימות נוספות
קושניר: לא הייתה קנוניה  /  איתמר לוין
עו"ד של טראמפ הונה נזקקים  /  איתמר לוין
ירידה חדה בדימוי של ארה"ב  /  איתמר לוין
מאה ל"טנק" של קרטייה  /  איתמר לוין
"נור" נגד נישואי ילדים  /  אריאל י' לוין
סופה של יהדות מצרים  /  אריאל י' לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il