X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
סרט לבנוני חדש מציג במלוא כיעורה את תופעת נישואי הילדים במדינה, המתרחבת בעיקר בקרב הפליטים מסוריה. מחוקקים וארגוני זכויות אדם מנסים להיאבק נגדה
▪  ▪  ▪
יוקרן באיזורים הכפריים

הסרט "נור" מתחיל כמו קומדיה רומנטית. ילדה בת 14 שמבלה את הקיץ עם מספר חברים. החבר הקרוב ביותר שלה הוא ואסים והשניים מפלרטטים בתמימות. במה שנראה כמו מרד נעורים מהסוג הישן, החבורה גונבת תפוזים מפרדס מקומי, ביצים מהלול של הכומר וממתקים מחנות מקומית. לאחר מכן החבורה מנהלת קרב עם בלוני ורובי מים.
הסרט הופך במהרה לאפל יותר. מדובר בבדיה, עם נימה חזקה לפרשנות חברתית – כותב אקונומיסט. אחיה הגדול של נור הוא בריון שמדי פעם מפעיל אלימות פיזית. אמה החד-הורית מבשלת עבור משפחה עשירה יותר. כאשר נור מגישה ארוחת צהריים לאישה העשירה בכפר, מבחין בה מוריס, בנה בן גיל העמידה של אותה אישה שחזר לאחרונה מאוסטרליה.
ביום הולדתה ה-15, נור מחכה להפתעה שארגן לה ואסים, אך ילדותה מסתיימת בפתאומיות. אימא שלה מודיעה לה מה שלטענתה אלו חדשות טובות: מוריס רוצה להתחתן איתה. ללא דרך להימלט, נור מתחתנת עם מוריס, שאונס אותה בליל כלולותיהם.
התסריט נכתב על-ידי אליסה איוב וחליל דרייפוס זערור, שגם משחק את מוריס. הסרט הוא מבט מזעזע, אך מובן להפליא של כל הקשור לנישואי ילדים. הכותבים השקיעו כמעט חצי שנה בראיון עשרות כלות שכאלו לפני שהחלו לכתוב את התסריט. הסרט עלה באפריל האחרון, במקביל לקמפיין הנרחב להפסקת תופעת נישואי ילדים.
מערכת הנישואים בלבנון היא מורכבת, ולפי חלק מהחוקים מותר לבנות להינשא כבר מגיל 15. לפי מחקר של יוניצ"ף, 6% מהנשים בלבנון בגילאים 24-20 התחתנו לפני שמלאו להן 18. למרות שהדבר כבר אינו כה שכיח, עדיין מדובר בבעיה באזורים הכפריים. הדבר גם משפיע על הפליטים הסורים, במיוחד אלו שפגיעים לניצול. מחקר שנערך השנה מצא, כי נישואי ילדים בקרב מיליון הפליטים הסורים בלבנון נמצאים במגמת עלייה. 24% מהבנות בגילאים 17-15 כבר נשואות ו-47% מהנשים בגילאים 24-20 היו כלות ילדות. מספרים אלו גבוהים פי ארבעה מלפני מלחמת האזרחים בסוריה, מציין השבועון.
ארגוני זכויות נשים נאבקים נגד תופעה זו, ואכן לפני מספר חודשים הוגשה לפרלמנט הלבנוני הצעה להעלות את גיל הנישואין ל-18, אך היא עדיין בחיתוליה פעילת זכויות הנשים חיאת מירשד אמרה שהחוק צריך לחול על כל מי שנמצא בלבנון, במטרה להגן גם על הפליטים הסורים. בחודש האחרון הפרלמנט הלבנוני ביטל חוק הפוטר אנסים מתביעה אם התחתנו עם קורבנותיהם. משמר זכויות האדם הצטרף לקריאה להעלאת גיל הנישואין בלבנון באומרו, שבנות שמתחתנות בגיל צעיר נוטות לעזוב את לימודיהן, והן בעלות סיכון מוגבר יותר לאונס בנישואין, לאלימות וניצול.
הסרט מציג מציאות קשה זו. נור נאלצת לנשור מבית הספר, וחלומה להפוך לשגרירה ולטייל בעולם נגוז. בן לילה היא הופכת לשפחה עבור בעלה המרושע ואמו האכזרית. היא יושבת לבדה כל לילה מקשיבה לתקתוק השעון. היא רואה סרטים מצוירים, כאשר המוזיקה העליזה מהווה ניגוד לחייה האומללים. כחלק מהעלאת המודעות לנושא, הסרט יוקרן באזורים נידחים בלבנון. השינוי בפניה של נור משמחה לבידוד ופחד, מציג בבירור את הסכנות שבנישואי ילדים.

תאריך:  07/09/17   |   עודכן:  07/09/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
מוחמד דחלאן ויחיא סינוואר מקדמים בשטח תהליך פיוס בין משפחות מתנועות פתח וחמאס כדי לנטרל את אפשרות "נקמת הדם" על-רקע אירועי הדמים ב-2007    עשרות משפחות גדולות ברצועה כבר הסכימו להשתתף בתהליך אשר אמור ליצור בסיס לפיוס לאומי בעתיד
אריאל י' לוין
מלחמת האזרחים המתמשכת בתימן - בה בוחשות סעודיה, אירן ומדינות המערב - גרמה בין היתר להתפרצות קשה וקטלנית של מגיפת כולרה. המצב עומד להיות עוד יותר גרוע, כי אין כסף לרכוש תרופות ולשלם לרופאים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - "חברתי", מתכוננים להפתיע, נחרדים ושופרה
יורם אטינגר
הצונאמי הערבי הקטלני שפרץ בשלהי 2010, ומוגדר במערב כ"אביב ערבי", מוסיף שמן למדורת חוסר-הוודאות של משטרי הרודנות הערביים, הבלתי-יציבים והזמניים
יוסף אליעז
ארה"ב, ישראל ומצרים - מדיניות, כלכלה ונשק    האם יש לישראל מהלכים בארה"ב? האם יש מקום להפעלת השפעה ישראלית על ארה"ב לתת למצרים לחם ולא מטוסים? האם עלינו לעמוד עתה בחיבוק ידיים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il