אריאנה הפינגטון ידועה כמייסד הבלוג המפורסם שהפך לאימפריית תקשורת, אבל היא גם מנהלת מנוסה ומצליחה. השבוע היא חלקה עם קוראי טיים את עשר העצות הטובות ביותר לתרבות עסקית.
1. הפסיקו את אשליית השחיקה. שחיקה אינה המחיר שיש לשלם תמורת הצלחה. מנהיגים צריכים לדעת שההון האנושי שלהם חשוב לא פחות מאשר התוצאות הכספיות. לחיות חיים יציבים ולוודא שעובדיהם חיים באותה צורה – זו הדרך הטובה ביותר של מנהיג להבטיח צמיחה.
2. אמצו את הפתיחות. ככל שהתרבות העסקית של החברה שקופה יותר, כך גדל הסיכוי שהבעיות יזוהו ויטופלו במהירות ולפני שהן הופכות למשבר. בכל פעם בה נחשפים ומטופלים כשלונות וטעויות, החברה קרובה יותר לתרבות שתוביל לצמיחה.
3. דחו את גישת "צמיחה מעל הכל". הרעיון לפיו הצמיחה היא מטרה בפני עצמה הופך לסרטני. הוא הופך להיות הסיבה לשכירתם של עובדים ודוחק הצידה את כל הערכים האחרים, כולל אמפתיה, שיתוף פעולה ומקצוענות.
4. הבטיחו שהחברה עובדת בשביל נשים. חברות רבות מדי מונעות מכוחה של תרבות מצ'ואיסטית – שבעצמה נובעת מדחף לצמיחה ומהפיכת השחיקה לנחשקת. הפער בין המגדרים לא ייסגר כל עוד לא תשתנה חווית העבודה היום-יומית של נשים. אם הדרך היחידה בה אתה יכול להתחבר עם חבריך היא מסיבת שיכורים – מקום העבודה שלך לא עובד בשביל נשים.
5. תיפטרו מהמטומטמים המבריקים. חברות רבות מדי מוכנות לשאת התנהגות בלתי נסבלת מצד מי שביצועיהם הם הטובים ביותר. הנזק הנלווה אולי אינו ניכר מיידית, אבל אין ספק שהוא הולך ומצטבר בדמות התפשטותה של התנהגות כזו. התנהלות שכזו עשויה לתת צמיחה בטווח הקצר, אך לבסוף תסיט את החברה מדרכה. הערכות הביצועים צריכות לכלול גם תכונות כמו אמפטיה וחברות.
6. השתמשו בצוותים כדי ליצור הסתמכות הדדית. בזמנים של שינוי מהיר, עבודת צוות חשובה במיוחד. הם מציעים תמיכה וחיזוק, הם מעצימים את היצירתיות ומחזקים את שיתוף הפעולה. קבוצה היא יותר מסך הכל של פרטיה.
7. התייחסו לתרבות הארגונית כאל המערכת החיסונית של החברה. חברה בריאה מעריכה ומציינת את תרומתם של כולם, מה שמשפיע במישרין על שימור העובדים וגיוסם של חדשים. לעומת זאת, תרבות בלתי בריאה מוליכה לשורה של בעיות ומשברים הפוגעים במוניטין של החברה, במיוחד בעידן הרשתות החברתיות.
8. ענו על הדרישה לייעוד. בני דור המילניום מצפים שהמותגים שאיתם הם מזדהים יחתרו ליותר מאשר רווחים. במקביל, הטכנולוגיה אינה מאפשרת לחברות להסתתר מאחורי קמפיינים פרסומיים, ומחויבות-למחצה לאותנטיות חותרת מתחת למותג. אותנטיות היא אבן היסוד של אמון, אותו קשה לבנות וקל להרוס. בניית אמון עם הלקוחות קשה במיוחד כאשר העובדים אינם מרגישים שהם חלק מתרבות מאמינה ואותנטיות.
9. הפגינו דוגמה אישית. רק מנהיגים הם בוגרים די הצורך כדי למצוא את הכוח הדרוש כדי להתמודד עם שינוי תרבותי. ממקום זה הם יכולים לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבור החברה. כאשר עובדים רואים דוגמה אישית של מנהיגיהם, נוצרת תגובת שרשרת חיובית.
10. השתמשו במשבר כהזדמנות. כל משבר שנוצר כתוצאה מהתעלמות מבעיות של תרבות ארגונית, הוא גם הזדמנות לשינוי תרבותי מהיר במיוחד שלעיתים קשה לבצע בקצב איטי. לעיתים יש צורך בניצוץ כדי לשנות את הסטטוס-קוו שרבים מעדיפים לשמר. כאשר צץ משבר, המטרה צריכה להיות לא רק להתגבר עליו, אלא גם לצאת ממנו עם תרבות ארגונית מחוזקת.