X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
רבבות נוסעים קנו כרטיסים עד הדקות האחרונות לפעילותה של חברת התעופה הבריטית שלושה ימים לפני הקריסה: החברה יצאה במבצע מכירות והמנכ"ל העביר לעובדים מסר אופטימי
▪  ▪  ▪
860,000 נוסעים[צילום: אלסטיר גרנט, AP]

ממשלת בריטניה ורגולטור התעופה שלה ידעו כבר בחודש אוגוסט שחברת התעופה מונרך עומדת בפני קריסה – מוסר (3.10.17) העיתון דיילי מייל. החברה הפסיקה השבוע בבת אחת את פעילותה והותירה 860,000 לקוחות עם כרטיסים ששולמו ולא יכובדו; רק 43,000 מתוכם, מוסר העיתון, יקבלו בחזרה את כספם באמצעות תוכנית ביטוח ממשלתית המכסה חבילות נופש.
רשות התעופה הבריטית הודתה, כי מונרך פנתה אליה חודש לפני הקריסה ודיווחה על מצבה. אולם המידע נותר בידי החברה והרגולטור בלבד, בעוד רבבות לקוחות ממשיכים לרכוש כרטיסים ולשים את כספם על קרן הצבי. חלק מההזמנות בוצעו עד הדקות האחרונות לפני הפסקת הפעילות, ב-2.10.17 בבוקר. חלק מלקוחות החברה מחוץ לבריטניה נתקלו באיומים שייעצרו או יסולקו מבתי המלון בהם שהו, משום שמונרך לא העבירה למלונות את הכספים שגבתה מהם תמורת השהות.
גם עובדי מונרך ספגו יחס מחפיר, כאשר למדו על אובדן משרותיהם מן החדשות, בהודעות דוא"ל או רק כאשר הגיעו לעבודתם. המנכ"ל אנדרו סוופילד התנצל בפני הלקוחות והעובדים, באומרו שהיה זה "יום שובר לב", אך ספק רב אם התנצלותו תתקבל. לטענתו, מונרך נפגעה קשות מהתקפות טרור על יעדיה, אך מכת המוות הייתה הברקזיט שגרם לה להפסדים של 40 מיליון ליש"ט בשל צניחת שערו של המטבע הבריטי בעקבות משאל העם אשתקד.
סוופילד דחה את הטענות לפיהן החברה "כייסה" את לקוחותיה, כאשר יצאה במבצע מכירות חדש שלושה ימים בלבד לפני קריסתה. לדבריו, המבצע היה חלק מההתנהלות העסקית הרגילה שלה, וההנהלה הבכירה כלל לא הייתה מודעת לקיומו. במסגרת המבצע, הציעה מונרך טיסות לספרד ופורטוגל ב-30 ליש"ט בלבד. בשבועות הקודמים, היא מכרה כרטיסים לטנריף ב-39 ליש"ט. המבצע יצא לפועל למרות שבעלי החברה, חברת גרייבול קפיטל, ביקשה מענקית ראיית החשבון והייעוץ KPMG להמליץ מה יעלה בגורלה של מונרך.
דיילי מייל גילה, כי שבוע בלבד לפני הקריסה שלח סוופילד דוא"ל אופטימי לעובדי החברה. הוא מתח ביקורת על מנכ"ל רינאייר, מייקל או'לירי, אשר צפה שמונרך "לא תשרוד את החורף", וקרא לעובדי החברה להתעלם מן הדברים. לדבריו, או'לירי "מנסה לנהל משבר שהוא עצמו יצר בשל מחסור בטייסים [רינאייר ביטלה מאות טיסות בחודש שעבר], וההתקפה האגרסיבית שלו היא חסרת אחריות ומזיקה", כתב. "שיהיה לכם שבוע טוב!", סיים סוופילד את המסר.
בתגובה טען סוופילד, כי כאשר שלח את המסר, עדיין חשב שניתן יהיה להציל את החברה. "הייתי חייב לוודא שהעובדים יישארו רגועים ובטוחים. מונרך הייתה במסע של בנייה מחדש. בדקנו שורה של אפשרויות, כולל מכירת החברה כולה או מכירת נכסים. לרוע המזל, הגענו לסוף הדרך", אמר לעיתון. "אבל ביום שישי חשבנו שזה אפשרי. הגענו להחלטה רק בסוף השבוע".
במקביל גילה דיילי מייל, כי סוופילד הוציא עשרות אלפי ליש"ט בשנה על קבוצת פולו פרטית, בעוד החברה בראשותו הולכת מדחי אל דחי. מומחים מעריכים, כי הקבוצה המצליחה "אלסדו" עלתה לו לפחות 60,000 ליש"ט בשנה כדי להשיג את הסוסים והשחקנים הטובים ביותר. הכוכב הגדול של הקבוצה, ג'יימס הרפר, קיבל על-פי השמועות 3,000 ליש"ט למשחק. יצוין, כי לא נטען שהכסף יצא מקופתה של מונרך. סוופילד עצמו למד לשחק פולו בגיל מאוחר והוא הבעלים של ארבעה סוסים, ששוויו של כל אחד מהם נאמד ב-30,000-15,000 ליש"ט.
ממשלת בריטניה, שכאמור ידעה על הקריסה הקרובה ולא עשתה דבר, התגייסה להחזיר הביתה 110,000 בריטים שנתקעו בחו"ל. 12,000 מהם הוחזרו לבריטניה ביממה הראשונה שלאחר הפסקת פעילותה של מונרך, והמבצע כולו צפוי להימשך שבועיים ולעלות למשלם המיסים 60 מיליון ליש"ט. מי שרכשו כרטיסים למועדים עתידיים, יכולים לנסות לתבוע את חברות הביטוח מהן רכשו ביטוחי נסיעות לחו"ל, אך העיתון אומר שנראה שהתביעות יידחו.

סוויפלד. מאשים את הטרור והברקזיט [צילום: יוטיוב]
העובדים שמעו מהתקשורת שאיבדו את משרותיהם [צילום: אלסטיר גרנט, AP]
60 מיליון ליש"ט לחילוץ בריטים שנתקעו בחו"ל [צילום: אלסטיר גרנט, AP]
תאריך:  04/10/17   |   עודכן:  04/10/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה הבריטית הסתירה מצב מונרך
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
השיטה של האליטה לגנוב מהאזרחים
חשדנית  |  4/10/17 09:41
 
- המשך
חשדנית  |  4/10/17 10:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
NRA, הארגון העיקרי המונע הקשחה של חוקי הנשק בארה"ב, נוקט את אותה אסטרטגיה בכל פעם שמישהו חמוש רוצח עשרות בני אדם: הוא פשוט לא מגיב ונותן לסערה לחלוף
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון של ארה"ב דן היום בעתירה נגד גבולות המחוזות במדינת ויסקונסין, בטענה שהם מוטים לטובת הרפובליקנים    פסק הדין בתיק עשוי לשנות את פני הבחירות במדינה
אריאל י' לוין
קבוצה מיליטנטית הקשורה לאחים המוסלמים נטלה את האחריות על פיצוץ בקהיר שהסתיים ללא נפגעים - אך הוכיח שהאיום מצידם של ארגונים אלו הופך למשמעותי
אריאל י' לוין
הטבח בלאס וגאס הוא המשבר הראשון שאינו מעשה ידיו של טראמפ עצמו. האם הוא ינצל את ההזדמנות כדי להתנתק - לפחות חלקית - מהלובי החזק של נושאי הנשק, שתרם 6 מיליון דולר לקמפיין שלו?
איתמר לוין
סטיב ישראל, ששירת 16 בבית הנבחרים, פורס את הנסיונות המתסכלים להדק את הפיקוח על הנשק, ומסביר מדוע גם הפעם יסתפק הקונגרס בדקת דומייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il