X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
רדיפת קבוצת המיעוט המוסלמית רוהינגיה בידי ממשלת מיאנמר עלולה למשוך לאזור קבוצות טרור ג'יהאדיסטיות. מבחינתו של ממשל טראמפ, מדובר בעוד כאב ראש המשליך על המזרח התיכון
▪  ▪  ▪
חצי מיליון פליטים בחודש [צילום: זכיר צ'וודורי, AP]

העיצומים שמטילה ממשלת מיאנמר (לשעבר בורמה) על קבוצת הרוהינגיה, קבוצת מיעוט מוסלמית, יוצרים בעיה לממשל טראמפ בזמן שהוא מנסה להרגיע את המזרח התיכון ולפנות לקהילות המוסלמיות – כותב ג'יי סלומון מ-Washington Institute. מחלקת המדינה האמריקנית הקצתה קרוב ל-100 מיליון דולר כדי לעזור לרוהינגיה, כנגד מה שנראה לממשל כניסיון לרצח עם על-ידי ממשלת מיאנמר.
ב-30 בספטמבר קבוצה מיליטנטית שמזוהה עם האחים המוסלמים נטלה אחריות על פיצוץ בשגרירות מיאנמר בקהיר, דבר שמעיד על השפעת המתרחש במיאנמר על מיליטנטים במזרח התיכון. מנהיגי ארגוני טרור, כולל אל-קאעידה ודאעש, ביקשו לגייס את תומכיהם ולאגד אותם סביב המתרחש במיאנמר, במטרה שיפעלו נגד הממשלה המקומית וכוחות הביטחון. מנהיגי טורקיה, אירן וקטר אמרו שהמתרחש במיאנמר משמעו תקיפה נגד האיסלאם.
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר שהמשבר במיאנמר הוא הוכחה לכישלון האו"ם ומדינות המערב להגן על מוסלמים ברחבי העולם. הוא שלח את אשתו ואת שר החוץ שלו, מבלוט צ'בושאולו, כדי לבקר פליטים רוהינגים בבנגלדש ולהעביר סיוע הומניטרי. ארדואן משמש כיום גם כיו"ר הארגון לשיתוף פעולה איסלאמי, והוא שוחח עם ראשי מספר מדינות חברות בארגון כדי לסייע לרוהינגים.
נשיא אירן, חסן רוחאני, הביע תמיכה ברוהינגים, לאחר לחץ שהופעל עליו מצד קבוצות מוסלמיות וארגוני סטודנטים. החזית העממית של כוחות המהפכה האיסלאמית, אחד מהגושים הפוליטיים החזקים באירן, דרש לשלול ממנהיגת מיאנמר, אונג סן סו צ'י, את פרס הנובל לשלום בו זכתה, בשל אי-יכולתה לעצור את האלימות בראקין.
ארגוני טרור שונים אומרים שמיאנמר הם הזירה הבאה שלהם, אחרי המלחמות בעירק ובסוריה, מציין סלומון. צבא מיאנמר מואשם ברדיפת הרוהינגיה כדי לצמצם את מספר המוסלמים במדינה. רוב הרוהינגים גרים במחוז ראקין הגובל בבנגלדש, ולפי הערכת האו"ם כחצי מיליון רוהינגים חצו את הגבול לבנגלדש בחודש האחרון לבדו כדי להציל את חייהם. בהודעה שפרסם ארגון אל-קאעידה, קרא בכיר בארגון להגיע למיאנמר כדי לעזור ל"אחיהם המוסלמים".
המצב המתפתח במיאנמר הפך לדילמה רצינית עבור ממשל טראמפ. לאחרונה קראה שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, להטיל אמברגו נשק ועיצומים כלכליים על מיאנמר. מדובר בנקודת מפנה במדיניות ארה"ב כלפי מיאנמר. כאשר ברק אובמה כיהן כנשיא, הוא הורה להקל את העיצומים על מיאנמר, כדי להביא לנירמול היחסים ולתמוך במעבר השלטון לידיה של סו צ'י.
פקידים בממשל טראמפ אמרו שהם מבקשים לתמוך בדמוקרטיה במיאנמר, ולבנות את המדינה כמשקל נגד לכוחה הגובר של סין. לשיטתם, מיאנמר צריכה לפתור במהירות את המשבר בראקין, מחשש שהוא יגלוש לבנגלדש. ארה"ב לא מתעלמת מהעובדה שסכסוך זה יכול למשוך אליו גורמים ג'יהאדיסטים מרחבי העולם, דבר שיכול לערער את היציבות במיאנמר ובנגלדש.
נכון לעכשיו, אין עדויות להגעתם של לוחמים זרים למיאנמר, כדי לסייע לרוהינגים ולהילחם בכוחות הביטחון. ההערכה היא שגורמים קיצוניים בדרום אסיה ובדרום-מזרח אסיה, הם אלו שיתערבו בנעשה במיאנמר. פעילים באינדונזיה, מלזיה ומדינות אחרות באזור מבקשים לעזור לרוהינגים, באמצעות יצירת קשר עם גורמים רוהינגים שנמצאים בבנגלדש.

תאריך:  11/10/17   |   עודכן:  11/10/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
העיתונאית גרטשן קרלסון, מחושפי פרשת ההטרדות של רוג'ר איילס, קוראת למחוק מחוזי ההעסקה את הסעיפים המונעים מהקורבנות להגיש תביעות משפטיות
איתמר לוין
גארדיאן מפרסם כתבה מצולמת של קייט הולט, על המאבק הקשה של כמה מבין מיליון פליטי מוסול לשוב לבתיהם החרבים בעיר בה עדיין קבורות גופות של קורבנות דאעש
איתמר לוין
ראיון עם הנשיא מוביל את כתב העת למסקנה, שהוא היה ונשאר סוגר עסקות - לא יזם או איש עסקים - הסבור שתמיד יש מנצח ושמותר לעשות כמעט הכל כדי להיות המנצח
אריאל י' לוין
המפלות שסופג דאעש והתמקדות העולם במאבק בו, היטיבו עם אל-קאעידה. כעת קורא מנהיג הארגון, איימן אל-זווהאירי, לשמור על אחדות בשורותיו ולהילחם גם ב"אויב הקרוב"
איתמר לוין
דר-שפיגל: מדובר בפרשה העשויה להיות בקנה המידה של פרשת סימנס ולאיים על עצם קיומה של יצרנית המטוסים    המנכ"ל טום אנדרס השעה עשרות חוזים חשודים, אך התחקיר מגלה שהוא עצמו השתתף בכמה מן הפעולות המצויות בחקירה    החשד: תשלומי שוחד בכל רחבי העולם על-מנת לזכות במכרזים למטוסי נוסעים, מטוסי קרב ומסוקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il