X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
"אתגר ישיר לאינטרסים האמריקניים"

סין מאיימת על גואם?

מקורות בפנטגון אומרים שמטוסים סיניים תרגלו התקפה על האי השייך לארה"ב - שגם קוריאה הצפונית שמה על הכוונת שלה - בו מצוי בסיס אמריקני חשוב
▪  ▪  ▪
איומי טילים [צילום: יוגי יאגינומה]

חיל-האוויר הסיני ביצע אימוני הפצצה על האי גואם השייך לארה"ב – גילו (31.10.17) פקידים במשרד ההגנה האמריקני. ניוזוויק מוסר, כי האימונים הגבירו את החששות בפנטגון מפני התעצמותה של סין באוקיינוס השקט, בו שורר ממילא מתח בשל איומיה של קוריאה הצפונית לפגוע בגואם.
מפציצי H-6K Badger סיניים ביצעו טיסות "לא חד-פעמיות" כדי לתרגל את הפצצת גואם, והתקרבו גם להוואי. בשני האיים ממוקמים בסיסים צבאיים חשובים במיוחד של ארה"ב. המקורות אמרו, כי תביעותיה של סין באזור הפסיפי נתפסות בעיני יו"ר המטות המשולבים, הגנרל ג'וזף דנפורד, כאתגר ישיר לאינטרסים האמריקניים – אשר שב על מחויבותה של ארה"ב לשמור על מטרותיה באוקיינוס הגובל בה ממערב.
על-פי המקורות, דנפורד אמר: "יש המנסים ליצור את הרושם כאילו שאין לנו כוונה להישאר באזור הפסיפי. המסר שלנו הוא שאנחנו מעצמה באוקיינוס השקט. אנחנו מתכוונים להישאר באוקיינוס השקט. השגשוג הכלכלי העתידי שלנו קשור בקשר בל יינתק לקשרים הביטחוניים והפוליטיים שלנו באיזור. זה מבוסס על סדר בינלאומי הפועל לפי כללים ברורים. זה מבוסס על יכולתנו לקדם את האינטרסים הלאומיים שלנו. אנחנו לא מתכוונים להתפשר על כך".
קוריאה הצפונית – הנהנית מתמיכתה של סין – איימה במפורש לפגוע בגואם במקרה של עימות צבאי עם ארה"ב. פיונגיאנג הודיעה, כי הצבא הציג לשליט קים ג'ונג-און תוכנית מפורטת למתקפה של טילים בליסטיים על גואם. מאוחר יותר אמר קים, כי ההתקפה עלולה לצאת לפועל לא רק כתגובה למתקפה אמריקנית על תוכניות הגרעין והטילים של ארצו, אלא גם אם ארה"ב תמשיך בפעילותה הצבאית המשותפת עם יפן וקוריאה הדרומית. חוקרים אומרים שגם הוואי נמצאת ברשימת המטרות של קים, אם כי המשטר נזהר שלא לאיים במפורש על מי שמהווה אחת מ-50 המדינות של ארה"ב (בניגוד לגואם, שהיא טריטוריה ללא מעמד של מדינה).
טראמפ הבטיח למנהיגי גואם שארה"ב תגן על האי, אך ניוזוויק אומר שהאיום הסיני עלול להיות חמור עוד יותר. בשנת 2015 חשפה סין טיל המסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני, והמכונה בתקשורת "גואם אקספרס" או "מחסל גואם" בשל יכולתו לפגוע באי. בחודש פברואר גילה קצין הצי בדימוס תומס שוגארט, כי סין מתרגלת מתקפות טילים על בסיסים ואוניות של ארה"ב באוקיינוס השקט, וכי לאמריקנים יהיו 15-10 דקות בלבד להתגונן בפני מתקפה כזאת.

נושאת המטוסים רונלד רייגן נכנסת לנמל אפרה, גואם [צילום: פיטר לואיס]
תאריך:  01/11/17   |   עודכן:  01/11/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר קוריאה
איתמר לוין
על-פי הדיווחים שלא אושרו, 200 בני אדם נהרגו בקריסת מנהרה באתר הניסויים הגרעיניים של קוריאה הצפונית, משום שהקרקע נחלשה בשל הניסויים
עומר כרמון
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, התייחס לראשונה לחיזוריו של הנשיא לשעבר, ג'ימי קרטר, הפועל בשבועות האחרונים כדי לשכנעו לשגר אותו לשיחות שלום עם קוריאה הצפונית: "קראתי את הערותיו היפות של הנשיא קרטר עלי ועל איך התקשורת מתייחסת אלי (פייק ניוז). תודה לך אדוני הנשיא"
אריאל י' לוין
רי ג'ונג הו היה פקיד במשטרו של קים ג'ונג איל וערק לאחר שהמנהיג הנוכחי הוציא להורג את דודו. הוא טוען, כי הרטוריקה התוקפנית נועדה להסתיר את המצב הקשה במדינה
אריאל י' לוין
ניוזוויק אומר שהנשיא עשוי להציע עסקה מפתיעה: אם קים יוותר על הנשק הגרעיני - וושינגטון תתחייב לא לנסות להפיל את משטרו, תכיר בקוריאה הצפונית, תעניק לה סיוע כלכלי ותוציא 29,000 חיילים מהדרום
מחלקה ראשונה
סגן השגריר באו"ם של המדינה המבודדת קרא למדינות הארגון לא להצטרף לפעולה צבאית נגד ארצו: "ארה"ב לא תחמוק מעונש אם תעז לפלוש"    סגן שה"ח האמריקני: "מוכנים לכל תרחיש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il