X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
למרות שפיגועי דריסה התרחשו בארה"ב בצורה הרבה פחות נפוצה מאשר באירופה, הפיגוע במנהטן מלמד שגם היא חשופה לאיום זה - בין היתר משום שמעולם לא התמודדה עם טרור כזה
▪  ▪  ▪
איש איננו חסין [צילום: בבטו מתיוס, AP]

בפיגוע הדריסה בברצלונה באוגוסט 2017 נהרגו 15 אנשים ולמעלה ממאה נפצעו. בפיגוע הדריסה בניס ביולי 2016 נהרגו 86 אנשים ולמעלה מ-400 נפצעו. בפיגוע הדריסה בברלין בדצמבר 2016 נהרגו 12 אנשים ולמעלה מחמישים נפצעו.
מאז שנת 2014, היו לפחות 14 פיגועי דריסה בארה"ב ובאירופה. לפי דוח שפורסם לאחרונה, למעלה ממחצית מקרי המוות בפיגועים במערב בשלוש השנים האחרונות, היו כתוצאה מפיגועי דריסה. למרות זאת, פיגוע הדריסה שבוצע בשלישי שעבר במנהטן, נחשב כנדיר מבחינה טקטית ביחס לפיגועים שבוצעו בארה"ב על-ידי מחבלים מוסלמים.
מומחים שונים, המצוטטים בוושינגטון פוסט, אומרים שיש מספר סיבות לכך. ראשית, פיגועים באופן כללי הם יותר נדירים בארה"ב מאשר באירופה. אחרים אומרים שהמהגרים נוטים להיטמע טוב יותר בחברה האמריקנית מאשר בחברה האירופית. לדברי בכיר לשעבר ב-FBI, מהגר יכול להיחשב לדוגמה כצרפתי רק אם הוא נמצא כבר כמה דורות במדינה. לעומת זאת, בארה"ב כולם חדשים וכולם שונים ולכן קל יותר למצוא אנשים דומים, ואז המהגר פחות מרגיש לבד או ניכור. כמו-כן, בארה"ב יותר קל לחלוק מידע על-אודות איומי טרור, מאחר שהכל נמצא תחת מערכת פדרלית אחת - בניגוד לאירופה.
סיבה אחרת היא, שבארה"ב הרבה יותר קל להשיג נשק חם, ולכן מחבלים בוחרים להשתמש בנשק. ברוב הפיגועים על אדמת ארה"ב הייתה מעורבות של נשק וחומרי נפץ. דוגמאות לכך הם פיגוע הירי בסן ברנרדינו בדצמבר 2015 ופיגוע הירי באורלנדו ביוני 2016. באירופה חוקי הנשק נוקשים יותר ותפוצת הנשק נמוכה יותר. אף על-פי כן, באירופה בוצעו פיגועים באמצעות נשק כמו בפיגוע בשרלי הבדו בינואר 2015 והפיגוע בתיאטרון הבטאקלאן בנובמבר 2015.
הפיכת מכונית לנשק איננו דבר חדש; מכוניות תופת היו קיימות במשך שנים. השימוש במכונית לשם פיגוע דריסה היא טקטיקה חדשה יחסית. השימוש בטקטיקה זו הפכך לפופולרי בשנת 2008 בפיגועי דריסה בישראל. באותה שנה בוצע פיגוע דריסה בסין שהביא ל-70 הרוגים. בשנת 2010 שלוחת אל-קאעידה בחצי האי ערב פרסמה טקטיקה זו, ולאחר מכן הדבר פורסם גם על-ידי דאעש.
לפיגועי דריסה יש גם היסטוריה בארה"ב. אחד המקרים הידועים לאחרונה, חוץ מפיגוע הדריסה במנהטן, היה בפיגוע הדריסה בשארלוטסוויל. בשנה האחרונה פרסמה רשות אבטחת התעבורה (Transportation Security Administration - TSA) דוח אודות פיגועי דריסה. בדוח נאמר שאיש לא חסין מפיגועים אלו, שיכולים להתרחש בכל מקום והם קלים ותכנון. הרשות הזהירה גם את סוכנויות השכרת הרכב, לשים לב לכל התנהגות חשודה.
ישנן מספר ערים בארה"ב שכבר מפתחות הגנה מאיום זה. מחוץ לבורסה בניו-יורק ישנן רמפות נגד מכוניות, וכעת נשקלת הרחבת פריסת עמודי בטיחות. בסטריפ בלאס-וגאס הוצבו 700 עמודי בטיחות בעלות של 5 מיליון דולר; הרשויות מסבירות שמדובר בעניין של חיים ומוות. כל עמוד שכזה מעוצב לעצירת רכב במשקל של 6,800 ק"ג ובגובה תשעה מטרים. למרות הכל, מזהיר העיתון, כמעט בלתי אפשרי למנוע פיגוע דריסה. ביצוע של פיגוע כזה קל מאוד, ארה"ב מעולם לא התמודדה בעבר עם טרור מסוג זה ולכן החברה האמריקנית מאוד פגיעה.

תאריך:  06/11/17   |   עודכן:  06/11/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י' לוין
אם כל מה שדאעש מסוגל לעשות כיום הוא פיגוע מגושם וחובבני נגד רוכבי אופניים בניו-יורק, הרי שהאיום הנשקף ממנו אינו כה גדול כפי שחוששים במערב
אריאל י' לוין
קריסת דאעש יוצרת בעיה מסוג חדש: אלפי אזרחים מעשרות רבות שהצטרפו לארגון וכעת חוזרים לבתיהם. חלקם יירדו למחתרת, חלקם עלולים לבצע פיגועים, כולם יתקשו לשוב ולהשתלב בחברה
עומר כרמון
סייפולו סייפוב, בן 29 ממוצא אוזבקי, היגר באופן חוקי לארה"ב לפני שבע שנים    נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ: "להיות פוליטיקלי קורקט זה בסדר, אבל לא בנושא הזה. אסור לתת לדאעש לשוב, או להיכנס, למדינה שלנו"
אביתר בן-צדף
אחרי כמה חודשים בשורות הארגון, הבין מוחמד קווייס, שאלה אינם החיים שיתאמו לו, והסגיר את עצמו לכוחות כורדיים בצפון עירק    שיתף פעולה עם חוקריו במתן מידע חשוב על הארגון ובזיהוי אזרחים מערביים, שעזבו את דאעש מתוך כוונה לבצע פיגועים בארצות מוצאם
אריאל י' לוין
מדוע הארגון הובס? האם מדובר בהצלחה למדיניות החוץ של ארה"ב? האם לטראמפ מגיע קרדיט? מהי משמעותה של נפילת א-רקה? והכי חשוב: האם הוא עדיין איום?
רשימות נוספות
דאעש    | 
דאעש נטל אחריות לטבח בלאס וגאס  /  עומר כרמון
פשיטה על פרבר ייצור הפצצה  /  עידן יוסף
"מצבנו הביטחוני - טוב מאי פעם"  /  אריאל י' לוין
חשש מפיגוע כימי של דאעש  /  אריאל י' לוין
דאעש מכה במצרים  /  יוני בן-מנחם
הטרור הגיע גם לקנדה  /  אריאל י' לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il