בפיגוע הדריסה בברצלונה באוגוסט 2017 נהרגו 15 אנשים ולמעלה ממאה נפצעו. בפיגוע הדריסה בניס ביולי 2016 נהרגו 86 אנשים ולמעלה מ-400 נפצעו. בפיגוע הדריסה בברלין בדצמבר 2016 נהרגו 12 אנשים ולמעלה מחמישים נפצעו.
מאז שנת 2014, היו לפחות 14 פיגועי דריסה בארה"ב ובאירופה. לפי דוח שפורסם לאחרונה, למעלה ממחצית מקרי המוות בפיגועים במערב בשלוש השנים האחרונות, היו כתוצאה מפיגועי דריסה. למרות זאת, פיגוע הדריסה שבוצע בשלישי שעבר במנהטן, נחשב כנדיר מבחינה טקטית ביחס לפיגועים שבוצעו בארה"ב על-ידי מחבלים מוסלמים.
מומחים שונים, המצוטטים בוושינגטון פוסט, אומרים שיש מספר סיבות לכך. ראשית, פיגועים באופן כללי הם יותר נדירים בארה"ב מאשר באירופה. אחרים אומרים שהמהגרים נוטים להיטמע טוב יותר בחברה האמריקנית מאשר בחברה האירופית. לדברי בכיר לשעבר ב-FBI, מהגר יכול להיחשב לדוגמה כצרפתי רק אם הוא נמצא כבר כמה דורות במדינה. לעומת זאת, בארה"ב כולם חדשים וכולם שונים ולכן קל יותר למצוא אנשים דומים, ואז המהגר פחות מרגיש לבד או ניכור. כמו-כן, בארה"ב יותר קל לחלוק מידע על-אודות איומי טרור, מאחר שהכל נמצא תחת מערכת פדרלית אחת - בניגוד לאירופה.
סיבה אחרת היא, שבארה"ב הרבה יותר קל להשיג נשק חם, ולכן מחבלים בוחרים להשתמש בנשק. ברוב הפיגועים על אדמת ארה"ב הייתה מעורבות של נשק וחומרי נפץ. דוגמאות לכך הם פיגוע הירי בסן ברנרדינו בדצמבר 2015 ופיגוע הירי באורלנדו ביוני 2016. באירופה חוקי הנשק נוקשים יותר ותפוצת הנשק נמוכה יותר. אף על-פי כן, באירופה בוצעו פיגועים באמצעות נשק כמו בפיגוע בשרלי הבדו בינואר 2015 והפיגוע בתיאטרון הבטאקלאן בנובמבר 2015.
הפיכת מכונית לנשק איננו דבר חדש; מכוניות תופת היו קיימות במשך שנים. השימוש במכונית לשם פיגוע דריסה היא טקטיקה חדשה יחסית. השימוש בטקטיקה זו הפכך לפופולרי בשנת 2008 בפיגועי דריסה בישראל. באותה שנה בוצע פיגוע דריסה בסין שהביא ל-70 הרוגים. בשנת 2010 שלוחת אל-קאעידה בחצי האי ערב פרסמה טקטיקה זו, ולאחר מכן הדבר פורסם גם על-ידי דאעש.
לפיגועי דריסה יש גם היסטוריה בארה"ב. אחד המקרים הידועים לאחרונה, חוץ מפיגוע הדריסה במנהטן, היה בפיגוע הדריסה בשארלוטסוויל. בשנה האחרונה פרסמה רשות אבטחת התעבורה (Transportation Security Administration - TSA) דוח אודות פיגועי דריסה. בדוח נאמר שאיש לא חסין מפיגועים אלו, שיכולים להתרחש בכל מקום והם קלים ותכנון. הרשות הזהירה גם את סוכנויות השכרת הרכב, לשים לב לכל התנהגות חשודה.
ישנן מספר ערים בארה"ב שכבר מפתחות הגנה מאיום זה. מחוץ לבורסה בניו-יורק ישנן רמפות נגד מכוניות, וכעת נשקלת הרחבת פריסת עמודי בטיחות. בסטריפ בלאס-וגאס הוצבו 700 עמודי בטיחות בעלות של 5 מיליון דולר; הרשויות מסבירות שמדובר בעניין של חיים ומוות. כל עמוד שכזה מעוצב לעצירת רכב במשקל של 6,800 ק"ג ובגובה תשעה מטרים. למרות הכל, מזהיר העיתון, כמעט בלתי אפשרי למנוע פיגוע דריסה. ביצוע של פיגוע כזה קל מאוד, ארה"ב מעולם לא התמודדה בעבר עם טרור מסוג זה ולכן החברה האמריקנית מאוד פגיעה.