X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טניה גיאורגלס, שהוריה מבנגלדש ונולדה בבריטניה, נישאה לאמריקני הבכיר ביותר בשורות דאעש והתגוררה עימו בסוריה. כעת היא רוצה לחזור לחיים שפויים בטקסס
▪  ▪  ▪
עדיין אוהבת אותו [צילום: פייסבוק]

טניה גיאורגלס, אזרחית בריטית שנישאה לאזרח האמריקני הבכיר ביותר דאעש, סיפרה לדיילי מייל, כי הייתה זאת הגזענות שחוותה בבריטניה שהביאה אותה להצטרף לארגון. גיאורגלס, כיום בת 33, סיפרה, כי תהליך ההקצנה שלה החל בימי בגרותה ברובע הארו שבלונדון. באותה תקופה, היא חוותה דעות קדומות שליליות שהביאו להקצנה.
לדבריה, היא התמודדה עם גזענות רבה, ולכן חיפשה דרך להגיב ולזכות בכבוד. הדבר הוביל אותה לבעלה לשעבר, ג'ון גיאורגלס, אזרח אמריקני איתו נולדו להם ארבעה ילדים, כאשר המשפחה כולה הגיע בסופו של דבר לסוריה. חלומה היה ללדת בסך-הכל שבעה ילדים, שכולם יהיו רוצחים בשם דאעש. לדבריה, היא רצתה להוליד ילדים רק כדי שיהפכו ללוחמי ג'יהאד.
גיאורגלס נולדה בהארו, כאחת מחמישה ילדים של זוג מבנגלדש. לטענתה, הפיגוע של 11 בספטמבר היה נקודת מפנה בהקצנה שלה. כאשר הלכה לבית הספר יום לאחר הפיגוע, היא אמר לחברה שהפיגוע היה נוראי. החברה ענתה: האם הוא באמת כל כך נוראי? ברגע זה, מעידה על עצמה גיאורגלס, היא הפכה לג'יהאדיסטית קיצונית. בשעה שאחיה למדו קשה והלכו לאוניברסיטה, היא לא השקיע רבות בלימודים עד שהגיעה לבחינות הבגרות שלה. לפי משפחתה, היא הושפעה רבות מקבוצת תלמידים מאלג'יריה ואז החלה ללבוש רעלות ולדבר על הפרדה מגדרית.
מספר שנים לאחר 11 בספטמבר, היא השתתפה בהפגנה נגד המלחמה בעירק. באותה הפגנה חולקו פתקים עם שמו של אתר היכרויות מוסלמי בו הכירה את בעלה. הוא גדל בפלאנו שבטקסס, שם היה נער מרדני שהרבה להשתמש בסמים, נשר מלימודים והתאסלם זמן קצר לאחר 11 בספטמבר.
הקשר בין השניים החל במארס 2003, וחודש לאחר מכן נפגשו בלונדון. שלושה ימים לאחר הפגישה הראשונה שלהם, הם נישאו בטקס מוסלמי ועברו לקולג' סטיישן שבטקסס. לאחר מכן עברו לסוריה, שם דעותיהם נעשו קיצוניות עוד יותר. בשנת 2004 חזרו לזמן קצר לבריטניה כדי להינשא בטקס רשמי. לאחר מכן חזרו לטקסס, שם ג'ון נאסר בשנת 2006 על מתן סיוע לאתרי ג'יהאד. לאחר ששוחרר בשנת 2011, הם טסו ללונדון ומשם לקהיר. באותו זמן כבר היו להם שלושה ילדים ועוד אחד בדרך, והם החלו לדון על הצטרפות לדאעש בסוריה. בעוד שבעלה תמך בהגעה לסוריה, היא התנגדה בשל גילם הצעיר של ילדיהם.
בסופו של דבר השניים הגיעו לשטחי דאעש. באוגוסט 2013 הם הגיעו לסוריה, והקימו את ביתם בווילה נטושה בעיר עזאז. לא היו להם חלונות או מים זורמים והמזון היה דל. בתוך מספר ימים היא וילדיה חלו. חודש לאחר מכן היא שכנעה את בעלה לתת לה לחזור לטורקיה. הוא נתן לה כמה מאות דולרים, מסר אותה למבריחים ונעלם. בעזרת הוריו של בעלה, היא הצליחה לחזור לטקסס ולהתגרש. כיום בעלה לשעבר עדיין בסוריה, שם הוא האמריקני הבכיר ביותר בדאעש.
בטקסס שבה טינה מהר לעולם ההיכרויות באינטרנט. באתר היכרויות היא כתבה שיש לה ארבעה ילדים, וכי בעלה נמצא בסוריה כדי להפוך לאוסמה בן-לאדן הבא. תוך זמן מה היא קיבלה 1,300 תגובות, כולל מקרייג שהוא בן זוגה הנוכחי. כעת, אומרת טניה, היא מעוניינת לקחת חלק בתוכנית דה-רדיקליזציה כדי לעזור לטרוריסטים לשעבר.
בעבר הועלה ספק על מידת הניתוק של טניה מבעלה לשעבר. לאחר שנמלטה מסוריה, היא ביקרה באתרים של רשתות חברתיות שבעלה השתמש בהם, כדי לפרסם את האידיאולוגיה הקיצונית שלו, ואף סימנה לייק לתכנים דומים לפני שהאתר נסגר. בעבר היא אמרה ששיעים אינם מוסלמים אמיתיים והצדיקה את תומכי דאעש שפשוט רוצים לחיות תחת ח'ליפות איסלאמית. על בעלה לשעבר אמרה שהוא עושה מה שהוא מאמין בו, והיא לא יכולה להפסיק לאהוב אותו.

תאריך:  13/11/17   |   עודכן:  13/11/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י' לוין
הפיגוע בניו-יורק אינו הראשון אותו ביצע מחבל שמוצאו מאחת מרפובליקות מרכז אסיה, שם דוכאו המוסלמים תחת שלטון בריה"מ - וגם המשטרים החדשים רואים בהם סכנה ליציבותם
אריאל י' לוין
למרות שפיגועי דריסה התרחשו בארה"ב בצורה הרבה פחות נפוצה מאשר באירופה, הפיגוע במנהטן מלמד שגם היא חשופה לאיום זה - בין היתר משום שמעולם לא התמודדה עם טרור כזה
אריאל י' לוין
אם כל מה שדאעש מסוגל לעשות כיום הוא פיגוע מגושם וחובבני נגד רוכבי אופניים בניו-יורק, הרי שהאיום הנשקף ממנו אינו כה גדול כפי שחוששים במערב
אריאל י' לוין
קריסת דאעש יוצרת בעיה מסוג חדש: אלפי אזרחים מעשרות רבות שהצטרפו לארגון וכעת חוזרים לבתיהם. חלקם יירדו למחתרת, חלקם עלולים לבצע פיגועים, כולם יתקשו לשוב ולהשתלב בחברה
עומר כרמון
סייפולו סייפוב, בן 29 ממוצא אוזבקי, היגר באופן חוקי לארה"ב לפני שבע שנים    נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ: "להיות פוליטיקלי קורקט זה בסדר, אבל לא בנושא הזה. אסור לתת לדאעש לשוב, או להיכנס, למדינה שלנו"
רשימות נוספות
דאעש    | 
עשרים שנות מאסר לאמריקני שהצטרף לדאעש וערק ממנו  /  אביתר בן-צדף
דאעש נטל אחריות לטבח בלאס וגאס  /  עומר כרמון
פשיטה על פרבר ייצור הפצצה  /  עידן יוסף
דאעש: חמש שאלות  /  אריאל י' לוין
חשש מפיגוע כימי של דאעש  /  אריאל י' לוין
דאעש מכה במצרים  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il