X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
לאחר ירי הטיל מתימן, מעצרם של בכירים בממלכה והסאגה סביב ראש ממשלת לבנון - סעודיה מנסה לשדר, בעיקר למשקיעים זרים, שהכל בסדר. אולם, סבורה קבוצת הייעוץ הביטחוני סופאן, המצב עלול לשוב ולהסתבך
▪  ▪  ▪
חקירה על אש נמוכה [צילום: עמר נביל, AP]

פרק אחד נסגר ואחר נפתח, בשעה שיורש העצר הסעודי מוחמד בן-סלמאן מבצר את כוחו בממלכה. מבית, פעילותו נגד שחיתות הביאה למעצר כמה מהדמויות החזקות בממלכה, ביניהם איש העסקים והנסיך אל-וליד בן-טלאל. בינתיים, יורש העצר פועל נגד ההשפעה האירנית בלבנון, במסגרת מאמץ לבודד חיזבאללה, השלוחה המרכזית של אירן במדינה - מנתחת קבוצת הייעוץ הביטחוני סופאן.
המתחים בין סעודיה ללבנון גברו ב-9 בנובמבר, לאחר שסוכנות הידיעות הסעודית (SPA) הכריזה, כי לאור המתח בין המדינות, משרד החוץ מבקש מכל אזרחי סעודיה, הגרים או שוהים בלבנון, לצאת ממנה בהקדם האפשרי. פורסמה גם אזרה לאזרחים סעודים המבקשים לבקר במדינת הארזים. אזהרה דומה פורסמה בקיץ האחרון, כאשר הממלכה דרשה מאזרחיה בקטר לצאת מהמדינה בהקדם - ערב הטלת העיצומים הקשים על הנסיכות. אולם ביחס ללבנון רמת המתח שונה, כאשר לא ידוע מה סעודיה מתכוונת לעשות, במיוחד לאור העובדה שהדבר קשור לשהותו של ראש ממשלת לבנון המתפטר/המודח, סעד חרירי, בסעודיה.
העיסוק במצבו של חרירי די נקבר בחדשות, לאחר הטיהור בסעודיה והטיל שנורה לעבר הממלכה מתימן. ב-4 בנובמבר נשא חרירי נאום טלוויזיוני, בו טען שחייו נמצאים בסכנה, והאשים את אירן וחיזבאללה ביצירת מדינה בתוך מדינה בלבנון. לא ברור מדוע חרירי החליט עכשיו לצאת חוצץ נגד התרבות הפוליטית של עשרות השנים האחרונות בלבנון, כמו גם מהו מקום הימצאותו הנוכחי - מציינת סופאן. בכירים מלבנון האשימו את סעודיה בהחזקת חרירי במעצר בית, אך סעודיה דחתה את ההאשמות. התפטרותו של חרירי והמצב כעת הם מוזרים בלשון המעטה, ופוליטיקאים בלבנון לא מוכנים להשלים עם התפטרותו של חרירי עד שיחזור ללבנון.
אי-הוודאות סביב תוכניותיה של סעודיה ללבנון, לאירן ושלוחותיה, תואם לאי-הוודאות מתי יסתיים הטיהור הפנימי בממלכה. התובע הכללי של סעודיה, סעוד אל-מוג'ב, הצהיר כי 201 בני אדם נעצרו והוסיף, כי 110 מיליארד דולר נוצלו לרעה במסגרת שחיתות בעשרות השנים האחרונות. בעוד שפרטים על ההאשמות עדיין אין, אל-מוג'ב אמר שהשלב הראשון של התוכנית נגד שחיתות מגיע לסיומו. אל-מוג'ב הדגיש, שבמסגרת החקירה נתפסו רק חשבונות בנק פרטיים, כנראה במסגרת מאמץ להפיג את חששות של משקיעים מפני תפיסת נכסים פיננסיים בידי הממשלה.
לפי רויטרס, בכירים באיחוד האמירויות ביקשו מהבנקים שלהם פרטים על-אודות חשבונותיהם של 19 עצורים סעודים שמחזיקים חשבונות במדינה, ביניהם בן-טלאל וראש המשמר הלאומי הסעודי לשעבר, הנסיך מוטייב בן-עבדאללה. דובאי משמשת כמרכז הפיננסי והיעד העיקרי של בכירים סעודים המבקשים להחזיר מיליארדי דולרים של העצורים הסעודים. סעודיה מנסה להשאיר את חקירות השחיתות על אש נמוכה, כדי שלא להפחיד משקיעים זרים. אולם השילוב של חקירות שחיתות פנימיות, ביחד עם אתגרים חיצוניים מצד אירן והמלחמה בתימן, עלול לסבך את המצב - מציינת סופאן.

תאריך:  13/11/17   |   עודכן:  13/11/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עומר כרמון
סעודיה חדלה לדווח אמת בחודשים האחרונים בכל הנוגע לכמות הנפט הנאגרת באתרי האכסון בממלכה    עשרות מיליוני חביות נאגרות בחשאי
אריאל י' לוין
ממשל פוטין משקיע מאמצים רבים בהידוק הקשרים עם לוב, אלג'יריה, תוניסיה ומרוקו בכל התחומים - מתיירות ועד אנרגיה גרעינית. ארה"ב צריכה להגיב, אם אינה רוצה לאבד את מעמדה באזור חשוב זה
אריאל י' לוין
התפטרותו של אל-חרירי מצטרפת לטיל ששוגר מתימן לעבר סעודיה, הטוענת שאירן עומדת מאחורי ההתקפה. וושינגטון וריאד מסכימות, שסוגיות אזוריות ומשברים גדולים הם למעשה חלק מתוכנית רחבה יותר של אירן
אריאל י' לוין
האם ימונה יורש לסעד אל-חרירי בתפקידו כראש הממשלה? האם הבחירות יתקיימו במועדן? האם חיזבאללה יעבור לחיסולים כדי להבטיח לעצמו רוב בפרלמנט? מה יקרה לתקציב המדינה ולהשקעות הזרות?
עידן יוסף
על-רקע המתיחות בין ריאד לביירות, בממלכה הערבית קראו לאזרחים סעודים לעזוב בהקדם את לבנון    לא נמסר הסבר לקריאה    גורם בממשלת לבנוו: "אל-חרירי מוחזק בכוח בסעודיה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il