האם לחצתם "לייק" לדף של ליידי גאגא בפייסבוק? על-פי מחקר חדש אפילו לייק תמים כזה מספק רמזים זעל האישיות שלכם לחברות הפרסום שיכולות לנצל זאת. כך מדווח אריאל בוגל מאיי-בי-סי-ניוז.
חוקרים מבריטניה ומארה"ב השתמשו בפרופילים פסיכולוגים המבוססים על "לייק" אחד בפייסבוק כדי למשוך אליהם מודעות פרסומת.
בקמפיינים שהגיעו ליותר מ-3 מיליון איש, הם גילו כי התאמת פרסומות לאנשים שה"לייק" שלהם בפייסבוק הצביע על רמות גבוהות או נמוכות של מוחצנות ופתיחות הביאה לכמות גבוהה יותר ב-40% של הקלקות, ולמספר גבוה ב-50% של רכישות לעומת חוסר ניסיון להתאמת מודעות הפרסומת.
כדי לכוון למודעות פרסומת מתאימות ה"לייקים" נבחרו בצורה שניתן היה להתאים אנשים עם רמות פתיחות ומוחצנות גבוהות בעזרת יישומון של פייסבוק myPersonality המאפשר למשתמשים לבצע מבחנים פסיכומטריים מקוונים.
על-ידי הצעה למשתתמשים ללנקק דברים בפייסבוק כמו מחשבים או סטרגייט, ניתן היה להשתמש בלייקים לצורך קבוצות סגורות של צרכנים.