X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
לואיג'י די-מאיו עומד בראש מפלגת חמשת הכוכבים, העשויה לנצח בבחירות באיטליה בחודש מארס. אם זה יקרה, הוא יהיה ראש הממשלה בגיל 31
▪  ▪  ▪
די-מאיו. לא מאמינים בחומות [צילום: ג'ורג'יו בורג'ה, AP]

"זהו הרגע של הצעירים באירופה. כל המעמד הפוליטי נעשה יותר ויותר צעיר", אומר לואיג'י די-מאיו. והוא צריך לדעת. בעוד ארבעה חודשים, בגיל 31, הוא עשוי להפוך לראש ממשלתה של איטליה – לצידם של עמנואל מקרון בן ה-39 וסבסטיאן קורץ בן ה-31.
די-מאיו עומד בראש מפלגת "חמשת הכוכבים" העשויה לנצח בבחירות הכלליות בחודש מארס. סיפורו הוא אולי היוצא-דופן ביותר: הוא גדל באווירה המושחתת של נפולי, נשר מהאוניברסיטה ומעולם לא עבד במשרה מקצועית כלשהי; שורה של כתבות מתארות אותו כ"מלצר לשעבר".
המפלגה הוקמה לפני עשור בידי הקומיקאי בֶּפֶּה גרילו ובשנת 2013 זכתה ב-9 מיליון קולות כאשר היא נישאת על גל של חוסר שביעות רצון מהסטטוס-קוו. באמצעות שיטת הפריימריז האינטרנטית של המפלגה, הפך די-מאיו בן ה-26 לסגן נשיא הפרלמנט. בדצמבר שעבר הפילה המפלגה את ממשלת המרכז-שמאל של מטאו רנצי, והיא ניצבת גם מול הימין בראשו עשוי להתמודד שוב סילביו ברלוסקוני, ראש הממשלה לשעבר שאיכשהו שרד אין ספור שערוריות מין ושחיתות.
בחודש ספטמבר זכה די-מאיו בראשות המפלגה, שוב בפריימריז אינטרנטיים. העיתון האיטלקי איל פאטו קווטידיאנו כינה את חמשת הכוכבים "מפלגה שגדלה אך אינה מתבגרת", אך בעיניו של די-מאיו – כל מה שעושה המפלגה הוא אתגר ברור לכל תקדים בזירה הפוליטית של איטליה, כותב אישאן ת'רור, הפרשן הבינלאומי הבכיר של וושינגטון פוסט.
"התנועה נולדה מתוך הכישלון של המפלגות משמאל ומימין כאחד", אומר די-מאיו. "הבעיה האמיתית באיטליה היא שיש הרבה אזרחים שאינם מזדהים עם המפלגות הללו משום שהן נכשלו בהגנה על הערכים והאינטרסים של חלקים שונים בארץ". בתוך החלל הזה, חמשת הכוכבים אינה שונה מתנועות אנטי-ממסדיות אחרות הצצות באירופה.
אבל קשה מאוד להצביע על האידיאולוגיה של חמשת הכוכבים, מציין ת'רור. המפלגה דוגלת בצדק חברתי וסביבתי, ספקנית כלפי החברות הגדולות ואינה מעוניינת (אם כי אינה מתנגדת לגמרי) בשותפות צבאית במסגרת נאטו. לצד זאת, יש בה חלק ליברלי המתנגד לריכוזיות ושואף לבצע רפורמות במערכת הפיננסית. "יש לה חזות ימנית על בסיס שמאלני מתחת לגב אנרכיסטי", אומר העיתונאי האיטלקי בֶּפֶּה סרווגניני המתנגד למפלגה.
די-מאיו מטיף לגירסה ממותנת-במכוון של המדיניות האמורפית של המפלגה. למשל: למרות שיש לו הסתייגויות מהאיחוד האירופי, הוא אינו דוחה אותו באותה קיצוניות של מארין לה-פן או של תומכי הברקזיט. "אין לנו שום כוונה לבודד את איטליה. אין לנו שום כוונה לרומם רגשות לאומניים. אנחנו דוחים לחלוטין את ההגדרה שלנו כתנועה פופוליסטית", הכריז.
בנושא הרגיש של הגירה, די-מאיו פוסע בנתיב מקובל למדי, תוך שהוא מתלונן על הנטל הבלתי-הוגן בו נשאה איטליה כאשר קלטה אלפי מהגרים ופליטים מצפון אפריקה. "אנחנו לא מאמינים בחומות פיזיות, אבל אנחנו גם לא מאמינים בחומות בלתי נראות שאינן קיימות. איטליה הופכת למחנה הפליטים של אירופה", אמר, ותמך בקריאתו של מקרון לפעול לייצוב המצב בלוב.
מתנגדי חמשת הכוכבים מבליטים דיווחים לפיהם המפלגה נהנתה ממסעות דיסאינפורמציה רוסיים, אבל די-מאיו אומר שמדובר ב"פייק ניוז". הוא משיב מלחמה שערה ועוקץ את ברלוסקוני על יחסיו הקרובים עם ולדימיר פוטין: "זה לא בֶּפֶּה גרילו שמבקר את פוטין מדי חודש".

תאריך:  19/11/17   |   עודכן:  19/11/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכוכב האיטלקי בן ה-31
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אירופה בשיא טירופה
צורי  |  19/11/17 19:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
אלכסיי קובלב טוען שאפילו אם רוסיה התערבה לטובת הברקזיט - ספק רב אם הייתה לכך השפעה ממשית. הוא קורא להימנע מחזרה על טענות היסטריות אינטרסנטיות
איתמר לוין
השבועון מכיר בכך שלהסדרי טיעון יש מעלות רבות, אך אומר שהחשש מפני הודאות שווא ומפני השלכות רוחב שליליות מחייב להחמיר את הכללים לשימוש בהם
איתמר לוין
ג'ן-סון הואנג צפה מראש את השוק של הבינה המלאכותית ומיקם את החברה שנים לפני מתחריה    במקומות הבאים: ג'יימי דיימון, מארק בניוף, ג'ף בזוס ומרי דילון
איתמר לוין
שנה אחרי הבחירות לנשיאות בארה"ב, גם הדמוקרטים - למעט הילרי קלינטון - אינם תולים את התוצאות רק בהתערבות הרוסית, אלא מסכימים שהיו שורה של גורמים
איתמר לוין
ג"ד גורדון, שהיה מיועציו של טראמפ לענייני ביטחון, דוחה במאמר ב-USA Today את ההאשמות בדבר קנוניה עם רוסיה ויוצא נגד השמצות ורצח אופי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il