X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
כלי הטיס המתוחכמים יכולים לשרת מטרות רבות ביבשת השחורה: ממיפוי קרקעות ועד מעקב אחרי יבולים. הכדור נמצא כעת בידי הפוליטיקאים במדינות השונות
▪  ▪  ▪
לא רק כלי צבאי

בתחילת דצמבר אמור להיערך כנס אפריקה, בו יפגשו פוליטיקאים, משקיעים ויזמים וינסו למצוא דרכים להאצת הפיתוח והשירותים המסחריים ביבשת. טכנולוגיה אחת שתעמוד במרכז השיח היא טכנולוגיית המזל"טים – מדווח מכון ראנד.
המזל"טים אינם יעילים רק לביצוע משימות צילום ומעקב, משלוחים או הפיכתם לנשק. פחות ידוע הוא הפוטנציאל שלהם במקומות מתפתחים, בעיקר באפריקה, כדי לשנות את התשתית העירונית והכפרית ולשפר את התפוקה החקלאית. מחקר הציג את יכולתם לקדם פעילות רפואית ולסייע למדינות באפריקה לטפל בבעיות תשתית, להפחית עלויות פיתוח ולחזק את החקלאות.
מאז 2015 ביצעו חברות כמו אמזון, גוגל, UPS ועוד ניסויים בשליחת חבילות על-ידי מזל"טים. בעתיד מזל"טים יכולים להגדיל או להחליף ציי משאיות - דבר בעל השלכות חשובות על צריכת אנרגיה, ניהול תעבורה אווירית, פקקים ודפוסי צריכת שירותים ומוצרים. במקומות אחרים, מזל"טים נתפסים כפתרון אפשרי לבעיות תשתית, במיוחד באפריקה. לדעת מומחים שונים, ענף המזל"טים יכול להוות עד 15% ממגזר התחבורה באפריקה בעשור הבא.
בשנת 2014, 54% מאוכלוסיית העולם התגוררו בערים. בארה"ב 98% מהשטחים מסווגים ככפריים, אך מתגוררים בהם רק 25% מהתושבים. באפריקה התמונה שונה לחלוטין. באתיופיה, למשל, 87% מהאנשים מתגוררים באזורים הכפריים. אזורים אלו פחות מפותחים וקשה יותר להגיע אליהם. משלוח על-ידי מזל"ט יכול לפתור בעיה זו, וכך ניתן יהיה להביא לתושבי אזורים אלו כל דבר - מקניות ברשת ועד ציוד רפואי.
היתרונות הם עצומים. העדר התשתיות הם אתגר עצום להתפתחות היבשת. לפי הבנק העולמי, אפריקה תצטרך להשקיע 75 מיליארד דולר כל שנה בפיתוח תשתיות ותחזוקן. השקעה במזל"טים יכולה למלא את הצורך האזורי ביעילות רבה יותר ובעלות נמוכה יותר.
כאמור, אומר מכון ראנד, למזל"טים יש שימושים רבים. באפריקה הם משמשים גם לחקלאות, מיפוי וסקירה, קביעת גבולות לקרקעות, העברת ציוד חרום ושימור חיות הבר. הגישה לקרקע היא חיונית לביטחון ולפרנסתם של תושבי אפריקה. אולם, רק 10% מהקרקעות הכפריות באפריקה ממופות, מה שמציב מכשול עצום לפיתוח. ניתן להשתמש במזל"טים כדי להאיץ את תהליך רישום הקרקעות ולהקל על המצב. אפילו מזל"טים פשוטים יכולים לשפר במידה ניכרת את השיטות המסורתיות של רישום קרקעות, כגון בדיקה פיזית בשטח, שימוש במטוסים מאוישים או בצילומי לווין. פיילוט בנושא נעשה בשנת 2016 בטנזניה, וזכה להצלחה מרובה.
עד כה, שימוש במזל"טים לצורכי חקלאות נעשה רק על-ידי חברות גדולות במדינות מתועשות. הפחתת העלויות, הקטנת הגודל ופישוט המורכבות של מזל"טים יכולים להציע לחקלאים באפריקה יותר מאשר בדיקות קרקע. הדבר יאפשר להם לעקוב מרחוק אחרי היבול, להעריך את מלאי היבול, להדביר מזיקים ועוד.
הפעלת מזל"ט באפריקה עומדת בפני אתגרים שונים, כגון אתגרים טכנולוגיים, כלכליים, חברתיים וחוקתיים. אם לדוגמה משתמשים במזל"ט שמופעל בסוללות, הן מספיקות לו לטיסה של עד 40 דקות. הוספת משקל משפיעה על יעילות המזל"טים, ולכן הם חייבים לשאת איתם סוללות נוספות. הטענה מהירה וקיבולת גבוהה של סוללות מסייעות, אך עדיין יש צורך בתכנון התשתית הדרושה לשם כך. כמו-כן, העדר ידע טכנולוגי ישפיע על צמיחת הענף באפריקה.
השימוש במזל"ט מעורר גם התנגדות ודאגה מבעיות ביטחון, זיהום רעש ונזק לרכוש. למזל"טים יש גם סטיגמה בחלקים מסוימים בעולם, שרואים בהם ככלי נשק או כאמצעי לרגל אחרי אנשים. אבל הניסיון בטנזניה הראה שלמזל"טים יש גם הקשרים חיוביים וניתן לשפר את הדימוי שלהם. ב-26% ממדינות אפריקה יש רגולציה בנושא מזל"טים. עיקר השימוש בהם הוא מעקב אחר צמיחת יבולים, אך הוא עדיין לא צבר תאוצה בחקלאות באופן כללי. הכדור נמצא כעת בידי הפוליטיקאים, שיכולים לקדם את הנושא.

תאריך:  24/11/17   |   עודכן:  24/11/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אמזון
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
פייננשל טיימס טוען, כי למרות הסכנות הכרוכות בכך - אין מנוס מהתקדמות לעבר יותר איחוד מוניטרי וכלכלי של האיחוד האירופי, בהנהגתן של גרמניה וצרפת
איתמר לוין
ז'אן-לוק מלנשון משמאל אינו מצליח לעשות הרבה יותר מאשר רעש תקשורתי, ומארין לה-פן מימין אינה משיגה אפילו את זה וניצבת בפני חקירה פלילית
איתמר לוין
פרייזר נלסון טוען בדיילי טלגרף, שהמהומה סביב הברקזיט מייצגת את כל מה שטוב במערכת הפוליטית הבריטית: גם מי שמתנגד לממסד, מנהל את מאבקו מבפנים
איתמר לוין
כאשר מדינות קומוניסטיות לשעבר נוטשות ערכים ליברליים, האיחוד האירופי צריך להשלים עם המצב לזמן מה; ואת ההגמוניה הגרמנית לא ניתן למנוע
איתמר לוין
בשנים האחרונות הופיעו בפומבי 13 נשים שהתלוננו על הטרדה מינית ומעשים מגונים מצידו של טראמפ במשך שלושה עשורים. טראמפ הכחיש, אמר שיתבע אותן - אך לא עשה זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il