X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
במזרח-התיכון הבוער כולו, יש החוששים שהחלטתו של טראמפ להכיר בירושלים המאוחדת כבירתה של ישראל תבעיר עוד יותר את האזור. מדינות האזור מתנגדות למהלך מבחינה דתית, אך נראה כי הוא דווקא יסייע לאירן להגביר את כוחה בתור כלי לגיוס תמיכה נגד ארה"ב
▪  ▪  ▪
טראמפ בכותל המערבי [צילום: הקרן למורשת הכותל]

בארה"ב ישנו ציבור קטן שבאמת אכפת לו ממיקום השגרירות האמריקנית בישראל. האוונגליסטים ואנשי הימין הפרו-ישראלים, נרגשים מקיום הבטחת הקמפיין של הנשיא דונלד טראמפ שתכיר בירושלים המאוחדת כבירת ישראל, דבר שישנה עשרות שנים של מדיניות חוץ אמריקנית. למרות שמדובר בחדשות טובות לתומכיו של טראמפ ולממשלת ישראל, מזהיר אישן תרור, מהפרשנים הבכירים של הוושינגטון פוסט, שהכרזה זו עלולה להבעיר אש חדשה במזרח התיכון ולזעם מצד הקהילה הבינלאומית.
ירושלים הקדושה לשלוש הדתות המונותאיסטיות, עומדת בלב הסכסוך בין הישראלים לפלשתינים. בעוד שישראל רואה בעיר המאוחדת כבירתה, הפלשתינים רואים את מזרח ירושלים בעלת הרוב הערבי, כבירה העתידית של המדינה הפלשתינית. העמדה האמריקנית היא שמעמדה הסופי של ירושלים ייקבע רק במסגרת הסכם שלום בר-קיימא.
כעת נראה שטראמפ הולך להפוך את היוצרות. טראמפ כנראה יכיר בירושלים המאוחדת כבירתה של ישראל, אך במקביל לכך יחתום על הצו שדוחה את העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים. לפי דן שפירו, לשעבר שגריר ארה"ב בישראל, התמרון המבולבל הזה יוצר מצב של חצי הריון. לדבריו, הכרזתו של טראמפ תיצור מחלוקת כאשר המטרה של שתי מדינות לשני עמים איננה מושגת, כמו-כן לא ברור מה ישראל והפלשתינים ירוויחו מהמהלך.
בימים האחרונים, שוחח טראמפ עם יושב-ראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן, מלך ירדן עבדאללה השני ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן וסיפר להם על תוכניותיו לירושלים. נראה כי איש מהם לא קיבל את החדשות בעין יפה. מירדן נאמר שהמלך עבדאללה השני מזהיר מפני השלכות חמורות של הביטחון ויציבות המזרח התיכון, ומסעודיה נמסר שמוחמד בן סלמאן רואה במהלך כהתגרות גסה נגד מוסלמים ברחבי העולם. הארגון לשיתוף פעולה איסלאמי, גוף המונה 57 מדינות איסלאמיות, קרא לארה"ב לא לתמוך בכיבוש הישראלי והאימפריאליזם שלה.
גורמים פלשתינים הכריזו על שלושה ימי זעם, כמחאה על המהלך. הם רואים בהכרזה זו כהסכמה שבשתיקה, להמשך הכיבוש הישראלי ביהודה ושומרון. הקונסוליה האמריקנית בירושלים הזהירה את אזרחיה ועובדיה מפני איומים על ביטחונם.
לפי יוסף מונייר, מנכ"ל הקמפיין האמריקני לזכויות הפלשתינים, החלטתו של טראמפ היא טעות מוסרית ומסוכנת פוליטית. לדבריו, ההחלטה מבטלת את המהימנות המעטה שהייתה לארה"ב באזור. חבר-הכנסת איימן עודה היה בוטה יותר, כאשר אמר שטראמפ יכול להצית את האזור כולו עם השיגעון שלו.
מנגד, לשיטתו שפירו אין מניעה מהעברת השגרירות האמריקנית למערבה של ירושלים, בתנאי שטראמפ יצהיר כי מעמדה של מזרח ירושלים שונה. כמו-כן, אמר שטראמפ צריך להתייעץ עם גורמים ערביים כדי למזער תגובות חריפות.
מאחר שהחלטתו של טראמפ הפתיעה את המנהיגים הערביים, עולה השאלה לגבי האסטרטגיה והכוונות של הבית הלבן. היא גם מעלה בספק את עתיד המאמץ האמריקני להחיות את תהליך השלום בין ישראל לפלשתינים. לאור המצב במזרח התיכון במסגרת היריבות בין סעודיה לאירן, עולה חשש כי הצהרתו של טראמפ, תשמש את אירן ככלי לגיוס תומכים נגד ארה"ב ומדיניותה.
לאחרונה אמר חתנו של טראמפ ושליחו למזרח התיכון ג'ארד קושניר, שטראמפ עדיין לא קיבל החלטה סופית לגבי ירושלים ושהוא עדיין בוחן את הנושא. אם טראמפ אכן יכריז על ירושלים המאוחדת כבירתה של ישראל, משימתו של קושניר תהיה הרבה יותר קשה עד בלתי אפשרית.

תאריך:  06/12/17   |   עודכן:  06/12/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יבעיר את המזרח התיכון?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אינך בודק עובדות לפני הכתיבה??
אני רק שאלה  |  6/12/17 13:32
2
אין מקום לפחדנים בארצנו
מוטי הקרייתי  |  6/12/17 14:00
3
מספיק עם ההפחדות
מגיב ותיק  |  6/12/17 14:11
4
לא לעשות שום דבר העלול להרגיז
גדעון אמיר  |  6/12/17 14:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
טראמפ צפוי להודיע גם על תחילת ההליכים העברת השגרירות ארה"ב, אך לא יחתום על צו    יודיע שהמצב בהר-הבית יישאר בעינו ושלהכרזה אין השפעה על הגבול העתידי    במערכת הביטחון נערכים ליום זעם
איתמר לוין
במאמר שפורסם לפני הידיעות על צעדיו הצפויים של טראמפ בנושא ירושלים, טוען השבועון היוקרתי שהנשיא האמריקני מאבד אפילו את אמונו של נתניהו, יצר חלל ריק בסוריה וחוזר על חלק משגיאותיו של אובמה
עידן יוסף
מחלקת המדינה פרסמה אזהרת מסע לירושלים העתיקה ולאיו"ש    מנהיגים אירופים וערבים הזהירו כי טראמפ מסכן את יוזמת השלום שלו, וכי המהלך עלול להביא להסלמה
עידן יוסף
הנשיא האמריקני שוחח בטלפון עם אבו מאזן, עם נתניהו ועם מלך ירדן    עבאס מאיים בהסלמה    השר כ"ץ: ערוכים לכל אפשרות
עומר כרמון
שני פלשתינים תושבי הכפר קוסרא נהרגו בימים האחרונים    המועצה האזורית שומרון: "לאחר שפורעים ערבים ניסו לבצע לינץ' בילדינו, נגיע כולנו, יחד עם הילדים, להשלים את טיול בר המצווה. לא נשלים עם ההפקרות הביטחונית ותקיפת מטיילים בארץ ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il