X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בריטים פקיסטנים אנסו וניצלו 40,000 נערות לבנות - אבל הדיון בבעיה מושתק. אלא שאת הדוח בנושא של חוקרים פקיסטנים, אי-אפשר לתקוף בטענה של "איסלאמופוביה"
▪  ▪  ▪
צ'מפיון. נאלצה להתפטר [צילום: כריס מקאנדרו]

מתי צריך להתנצל על אמירת האמת? זו השאלה שמעלה אליסון פרסון במאמר בדיילי טלגרף, בעקבות סערה שעוררה חברת הפרלמנט שרה צ'מפיון.
צ'מפיון פרסמה מאמר בעיתון סאן אותו פתחה במילים הבאות: "לבריטניה יש בעיה עם בריטים-פקיסטנים שאונסים ומנצלים נערות לבנות. זהו. אמרתי את זה. האם זה הופך אותי לגזענית? או שאני סתם מוכנה לקרוא בשמה לבעיה האיומה הזאת?". אחרי חמישה ימים היא נאלצה להתנצל והתפטרה מתפקידה כשרת הצללים לענייני נשים ושוויון.
זו הייתה טעות, קובעת פרסון. ההערכות הן ש-40,000 בריטיות נפלו קורבן לעבירות מין מצד יוצאי פקיסטן, וצ'מפיון בגדה בהם כאשר התנצלה על כך שאמרה את האמת על השערורייה הגדולה ביותר בהיסטוריה המודרנית של בריטניה. אפשר להגיד הכל: אפשר לומר שרוב הפדופילים הם לבנים – אבל אסור להגיד שפקיסטנים שאנסו וניצלו אלפי ילדים הם פדופילים.
מחקר חדש קובע, כי "גברים אסייתים" שצדים נערות וצעירות לבנות, עושים זאת משום שהן פגיעות ולא משום שיש להם עניין מיני דווקא בילדות. עברייני מין מהסוג הזה – להבדיל מפדופילים הנמשכים לילדים/ות – פועלים לעיתים קרובות בכנופיות המבוססות על "דם או קהילה". בדיקה של 58 כנופיות כאלו העלתה, ש-84% מחבריהן היו אסייתים ומתוכם 70% היו ממוצא פקיסטני.
"איסלאמופוביה!" – עולה מיד הזעקה במטרה להשתיק את הדיון. מצטערת, מכריזה פרסון, זה לא יעבוד הפעם. הדוח שהיא מצטטת נכתב בידי האריס ראפי ומונה זיינאב, שניהם ממוצא פקיסטני. ראפי מודה שהוא חשב שתיאור הבעיה מוגזם, אבל "עובדות הן עובדות". הממצאים שלהם גזעניים – בכיוון ההפוך: העבריינים מתייחסים אל הקורבנות כ"זבל לבן זמין לסקס". העובדה שהנערות היו לבנות עלתה שוב ושוב במשפטיהם של האנסים: חצאיות המיני שהן לבשו, ה"זמינות" שלהן.
החוקרים מייחסים תפיסות אלו למסורות שעדיין רווחות בכמה קהילות בדרום אסיה, שם נשים נתפסות כסחורה ולא כבנות אנוש. בריטים ממוצא פקיסטני שלא התערו בחברה הבריטית ממשיכים להאמין באותן דעות. ראפי וזיינאב מזכירים שבשנת 2013 הצליח עדיל רשיד לחמוק מעונש מאסר על אונס של ילדה בת 13 לאחר שטען, שהחינוך המוסלמי שקיבל מנע ממנו להכיר את החוק הבריטי. בבית הספר אמרו לו, ש"נשים לבנות לא שוות יותר מחטיף שנזרק על הרצפה".
בתהליך רגיל של השתלבות, לא היו יכולים גברים פקיסטנים לייבא לבריטניה תפיסות המשתיקות נשים חומות ומתייחסות לנערות לבנות כאל אשפה. אבל רגישות תרבותית ותקינות פוליטית מוגזמות הביאו להתעלמות של שנים מדעות כאלו, עד שהשערורייה הפכה לגדולה מכדי שניתן יהיה להתעלם ממנה. לא רק שהתעלמו מהבעיה, אומרים ראפי וזיינאב, אלא שתקפו את מי שהציף אותה.
"אנשים כמוני, שאמרו את האמת בנושא זה במשך שנים, ספגו הרבה שמות גנאי", כותבת פרסון. "זה לא משנה. זה לא בר השוואה לסבל של נערות לבנות ושל נשים מפקיסטן ובנגלדש, ש-57% אינן מועסקות ושלעיתים קרובות לא זוכות ללמוד אנגלית כך שבעליהן מותירות אותן בורות ביחס לחברה סובלנית ושוויונית. כיצד אנחנו יכולים לצפות שבנים יגדלו וילמדו לכבד נשים, כאשר אבותיהם משתיקים את אמותיהם?". ויש לה גם הצעה מעשית: לסגור מיד על בית ספר מוסלמי המלמד דעות שהן תועבה בעיני הציבור הבריטי.

תאריך:  15/12/17   |   עודכן:  15/12/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
ויל פיצגיבון מספר מעט מן החוויות שעברו עליו ועל חבריו כאשר חשפו את מסמכי משרד עורכי הדין אפלבי, מן המובילים בעולם בתחום מקלטי המס
איתמר לוין
חברת הנפט הממשלתית ארמקו מתכוננת להנפקה הגדולה ביותר בהיסטוריה ומתכננת להיכנס לתחומים חדשים לחלוטין - כולל בריאות ותיירות. אבל זה אומר, שהיא זקוקה להכנסות מהנפט כדי לממן את ההשקעות הללו
אריאל י' לוין
למרות שהיו מרכיב חשוב בניצחון על דאעש בסוריה, הכוחות הכורדים מגלים שממשל טראמפ נוטש אותם לטובת היחסים עם רוסיה וטורקיה. זו עלולה להיות טעות קשה, מזהיר Washington Institute
איתמר לוין
הברקזיט יצר חוסר ודאות קשה מבחינת 3.2 מיליון האזרחים האירופים המתגוררים בבריטניה. לא רק שהממשלה אינה עושה דבר, מאשים השבועון דר-שפיגל, אלא שההתנהלות שלה מלמדת על התנכלות מכוונת
אריאל י' לוין
624,000 מבני הרוהינגיה נמלטו ממיאנמר לבנגלדש, ולא נראה שיוכלו לחזור בקרוב לבתיהם. העולם עשוי לחדש את העיצומים עם ממשלת מיאנמר - ויצטרך לחשוב כיצד לעשות זאת בלי לפגוע באזרחי המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il