X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
וושינגטון פוסט מדווח שההתנגשות האחרונה בין טראמפ לבין שר החוץ שלו, מפחיתה עוד יותר את הסיכויים שטילרסון יישאר בתפקידו לאורך זמן
▪  ▪  ▪
טילרסון. לומד ליהנות מהתפקיד [צילום: סוזן וולש, AP]

שר החוץ האמריקני, רקס טילרסון, שוב נמצא על הכוונת של הבית הלבן ולדברי וושינגטון פוסט (15.12.17) פוחתים עוד יותר הסיכויים שהוא יישאר בתפקידו לאורך זמן.
טילרסון ניסה בשבוע שעבר לשקם את מעמדו, לאחר שורה של דיווחים על הדחתו הקרובה. הוא אף קיים מפגש נרחב ונדיר עם עובדי המשרד, תיאר את מסעותיו הצפויים בשנה הבאה ואמר שהוא לומד ליהנות מהתפקיד. אולם בהמשך המפגש סטה טילרסון מהדברים שתכנן לומר, ושב ודיבר על הצורך לנהל מו"מ עם קוריאה הצפונית. הדברים הכעיסו את אנשיו של הנשיא דונלד טראמפ, השבים ואומרים – לדברי הפוסט – שטילרסון לא ישרוד עוד זמן רב.
האירוע מבליט את חילוקי הדעות העמוקים בין טילרסון לבין הבית הלבן ומדגים עד כמה יהיה קשה ליחסים אלו להימשך. טראמפ וטילרסון התנגשו בשורה של נושאים מרכזיים – קוריאה הצפונית, הסכם פריז, ירושלים – אך פקידים בבית הלבן אומרים שהבעיה המרכזית היא יחסיהם האישיים המעורערים.
המצב הגיע עד כדי כך, שדיפלומטים זרים שואלים לעיתים האם טילרסון מדבר בשם הממשל ומתי הוא יפרוש. פקידים בבית הלבן, דיפלומטים אמריקנים ואפילו שרים אחרים כבר מתייחסים אליו כאל מי שעבר זמנו. בבית הלבן אף מתנהלות שיחות תדירות בשאלה מי יהיה שר החוץ הבא. ראש ה-
CIA
מייק פומפאו שוב איננו המועמד הלבן, והסיבה היא אירונית משהו: טראמפ אוהב את התדרוכים היומיים שלו בתפקידו הנוכחי ואינו רוצה לוותר עליהם.
ההתנגשות האחרונה החלה ביום שלישי (12.12.17), כאשר טילרסון הפתיע את הבית הלבן בדברים שנשמעו כנסיגה מדרישתו של טראמפ להתפרקותה של קוריאה הצפונית מהנשק הגרעיני. הדברים גם עמדו בניגוד חד להצהרותיו של טראמפ בעבר, ולפיהן כל מו"מ עם פיונגיאנג הוא בזבוז זמן. ההתבטאויות הכעיסו את טראמפ ועוזריו הבכירים, והציתו גל של דוא"ל ושיחות טלפון שהסתיים בהצהרה של דוברת הבית הלבן, שרה האקבי-סנדרס, ולפיה אין שינוי בעמדותיו של הנשיא.
משרד החוץ ממשיך להתנגש עם הבית הלבן בשאלות של איוש משרות, מדווח וושינגטון פוסט. מינויים מעוכבים או מבוטלים, וטראמפ מגיב לעיתים בחוסר סבלנות כאשר עולים שמותיהם של מועמדים עליהם ממליץ טילרסון. כמה מקורות אומרים, כי חלק ממקורביו של טראמפ מנהלים ספירה לאחור עד עזיבתו של טילרסון, שלהערכתם תתרחש בחודש פברואר. טראמפ אמר ליועציו שהוא נדהם מהתקשורת השלילית שמקבל טילרסון, ואמר לפחות לאחד מהם שהוא משוכנע שטילרסון "מלכלך" עליו מאחורי גבו.
טילרסון מצידו גייס לעזרתו את יו"ר ועדת החוץ של הסנאט, בוב קורקר, שכבר יצא בגלוי ובחריפות נגד טראמפ, והשניים נפגשים לעיתים קרובות לארוחת בוקר. אולם לאחר שקורקר הופיע בטלוויזיה והגן על טילרסון, טראמפ "קיטר" על כך באוזני עוזריו. קורקר גם הודיע שלא יתמודד שוב בנובמבר הבא, כך שטילרסון לא יכול לבנות עליו לאורך זמן.
יועץ המכיר היטב את טראמפ וטילרסון אומר, כי הנשיא התייחס לשר החוץ שלו בצורה איומה, אך גם זה מצידו "עשה מספיק שגיאות". הוא תיאר את טראמפ כ"אימפולסיבי" ואת טילרסון כ"ילד צופים אצילי", הסביר שהשניים לעולם לא יסתדרו אך טען שהמחלוקות ביניהם אינן צריכות להיות פומביות.
ראג' שאה, מדוברי הבית הלבן, אמר בתגובה שטראמפ מרוצה מאוד מכל צוותו בתחום הביטחון הלאומי, כולל טילרסון. טראמפ עצמו אמר לעוזריו, שבשלב זה אין לו כוונה לפטר את טילרסון, ואף שיבח אותו בפומבי בעצרת שקיים לאחרונה.
דוברת משרד החוץ, הת'ר ניורט, אמרה שלטילרסון יש יחסים טובים עם הנשיא, והם שותפים לרצון לפרוק את קוריאה הצפונית מנשקה הגרעיני ולהגן על בטחונן של ארה"ב ובעלות בריתה. עוד אמרה, כי השניים סעדו צהריים יחדיו (14.12.17) וכי השיחה עסקה גם בקוריאה הצפונית. בתחילת החודש התייחס טילרסון לשמועות על עתידו, אמר שהן "מצחיקות" ועקץ את התקשורת: "כדאי שיהיו להם מקורות טובים יותר".

תאריך:  16/12/17   |   עודכן:  16/12/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
וושינגטון פוסט משרטט דיוקן של שלושת עורכי הדין המייצגים את טראמפ בחקירת הפרשה הרוסית: הם גם האסטרטגים, היחצ"נים ואפילו הפסיכולוגים של הנשיא
איתמר לוין
בריטים פקיסטנים אנסו וניצלו 40,000 נערות לבנות - אבל הדיון בבעיה מושתק. אלא שאת הדוח בנושא של חוקרים פקיסטנים, אי-אפשר לתקוף בטענה של "איסלאמופוביה"
איתמר לוין
ויל פיצגיבון מספר מעט מן החוויות שעברו עליו ועל חבריו כאשר חשפו את מסמכי משרד עורכי הדין אפלבי, מן המובילים בעולם בתחום מקלטי המס
איתמר לוין
חברת הנפט הממשלתית ארמקו מתכוננת להנפקה הגדולה ביותר בהיסטוריה ומתכננת להיכנס לתחומים חדשים לחלוטין - כולל בריאות ותיירות. אבל זה אומר, שהיא זקוקה להכנסות מהנפט כדי לממן את ההשקעות הללו
אריאל י' לוין
למרות שהיו מרכיב חשוב בניצחון על דאעש בסוריה, הכוחות הכורדים מגלים שממשל טראמפ נוטש אותם לטובת היחסים עם רוסיה וטורקיה. זו עלולה להיות טעות קשה, מזהיר Washington Institute
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il