X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
התחזית של ג'יימס אסטיל לארה"ב עגומה: הממשל יתפקד בצורה גרועה עוד יותר מאשר בשנתו הראשונה, הקונגרס ייקלע למבוי סתום ויהיה צורך במזל כדי למנוע מלחמה עם קוריאה הצפונית
▪  ▪  ▪
ממש לא כמו עסק [צילום: מנואל סאנטה, AP]

דונלד טראמפ נבחר לנשיאות בהבטחה שינהל את ארה"ב כמו שמנהלים עסק. השנה הראשונה שלו הייתה ההפך הגמור: בלגן, שערוריות, כשלונות. ברגע האחרון של השנה הצליח טראמפ לזכות בניצחון הגדול הראשון שלו בדמות רפורמת המס הענקית, אבל ג'יימס אסטיל צופה - ב-The World in 2018 של אקונומיסט - שהשנה הבאה תהיה רצופת זעזועים כמו היוצאת.
רפורמת המס כוללת כמה מרכיבים חיוביים, כמו הפחתת מדרגות המס ליחידים משבע לארבע ופישוט של כללים והליכים. אולם זוהי רפורמה גרעונית שבמרכזה הטבות לחברות ולעשירים, אותן יהיה צורך לממן על-ידי נטילת הלוואות והגדלת הגרעון העצום של ארה"ב. יהיה קשה לשווק אותה ככזו שהיא באמת שמרנית או ככזו שממלאת את הבטחתו של טראמפ להיטיב עם מעמד הביניים.
שני הנושאים המרכזיים הבאים על סדר יומו של טראמפ הם דה-רגולציה ועיצוב מחדש של הסחר הבינלאומי האמריקני. בתחום הראשון הוא השיג התקדמות מסוימת ב-2017, אם כי היא תואט ב-2018 שכן יהיה לו קשה יותר לבטל את מעשיו של ברק אובמה. הדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת - באמצעות החוק הקרוי Congressional Review Act - שוב אינה עומדת לרשותו, שכן חלף הזמן בו ניתן היה להשתמש בו. ואילו מאמציו של טראמפ לשנות או להחליף את חוקי איכות הסביבה ייתקלו בהליכים משפטיים מצד מתנגדיו.
בתחום הסחר עשוי טראמפ לפעול בדומה לתגובתו לכישלון בביטול אובמה-קר: ללכת יותר בגדול. אז הוא הפנה את מרצו לרפורמת המס, וכעת ייתכן שיודיע על פרישתה של ארה"ב מהסכם נאפט"א (הסכם הסחר החופשי עם קנדה ומקסיקו). התנגדותו ארוכת השנים של טראמפ להסכמים אלו תמיד הייתה יותר פוליטית מאשר רציונלית. בקרב בסיס התומכים שלו - אליו הוא חוזר (מבחינה מטאפורית וגשמית כאחד) בזמן משבר - גישתו הפרוטקציוניסטית היא תמיד פופולרית.
משברים ושערוריות עתידיים צפויים גם הם לחמם את הנשיא, ואין ספק שהם יתרחשו. תהיה זו הפתעה רבתי אם רקס טילרסון ישרוד את 2018 כשר החוץ, ואם יפרוש - ייתכן שהיועץ לביטחון לאומי, הרברט מקמאסטר, יילך בעקבותיו. אסטיל סבור שהמועמדת המובילה להחליף את טילרסון היא השגרירה באו"ם, ניקי היילי [מינוי שיתקבל בתשואות בישראל] - וגם היא תסכים לשתף פעולה עם טראמפ בקיצוץ משרד החוץ. כל שינוי בצוות הביטחון הלאומי של טראמפ, הנהנה כיום מיוקרה רבה, יגרום לדאגה בדבר יכולתו של הנשיא לתפקד בשעת חרום ובמיוחד במשבר מול קוריאה הצפונית.
חקירת הפרשה הרוסית, בהובלתו של רוברט מולר, תמשיך להדאיג את הבית הלבן. אם הדמוקרטים יזכו בשליטה בבית הנבחרים ובסנאט בבחירות שיתקיימו בחודש נובמבר, קרוב לוודאי שהם יחלו בהליך להעמדתו לדין של טראמפ בפני הסנאט. יש להם סיכוי טוב יותר לנצח בבית הנבחרים; בסנאט - שהוא הגוף השופט את הנשיא - סיכוייהם השתפרו בעקבות הניצחון באלבמה, אך עדיין הם זקוקים לתוצאות טובות מהמצופה כדי להפוך לטובתם את הרוב הרפובליקני העומד על 51-49.
גם אם הרפובליקנים ישמרו על השליטה לפחות בסנאט, הם ימשיכו לסבול מהמחלוקות הפנים-מפלגתיות בין ההנהגה הוותיקה לבין הקיצוניים תומכי טראמפ שמוביל סטיב בנון, שהיה האסטרטג הראשי בבית הלבן. מכל מקום, המפה האלקטורלית נוטה בינתיים לטובתם למרות שלעיתים נדמה שהם עושים כל מאמץ כדי לאבד את הרוב בסנאט.
"כל אלו יוצרים תחזית עגומה לארה"ב", מסכם אסטיל. "למרות קיצוצי המס, הטוב ביותר שניתן לצפות לו הוא לממשל גרוע ומפולג יותר, יותר מבוי סתום וקטטות בקונגרס, ועם מזל וניהול מיומן מצוות הביטחון הלאומי - תימנע מלחמה. טראמפ מסוגל לעשות הרבה יותר גרוע".

תאריך:  08/01/18   |   עודכן:  08/01/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זעזועים לפחות כמו ב-2017
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ממשל טרמפ מתפקד מעולה
מקס פאואר   |  8/01/18 14:52
2
מזועזע מכמות השנאה
מוטי הקרייתי  |  8/01/18 15:24
3
בורסה עלתה בשנה כמו ב7של אובמה ל"ת
איתמר בלה בלה בלה  |  8/01/18 15:27
4
מה זה הזבל הזה?
אברהם 101010  |  8/01/18 15:37
5
הערה קטנה אחת
אלטע קאקער  |  8/01/18 15:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
אריאל י' לוין
סוכני CIA לשעבר נוהרים כעת לאיחוד האמירויות כדי למקצע את עבודת הריגול המודיעין במקום. השאלה היא כמה רחוק הם ילכו
איתמר לוין
בריטניה תנוע בשנה הקרובה בין תזזית פוליטית של משברים לבין מו"מ מייגע על פרטי הברקזיט. אדריאן וולדרידג' צופה שממשלתה של מיי תשרוד, בעוד ג'רמי קורבין ימשיך לחזק את מעמדו
איתמר לוין
טום נוטאל מצביע על האווירה האופטימית בה פותח האיחוד האירופי את השנה, מה שכמובן לא אומר שכל בעיותיו נפתרו. קחו לדוגמה את נושאי הפליטים, התקציב, קטלוניה והחוב היווני
אריאל י' לוין
נשיא צ'צ'ניה רמזן קדירוב אמר שהוא רוצה לעזור ליתומים צ'צ'נים שהובאו לשטחי דאעש נאמר ב-foreign policy, אך מה באמת עומד מאחורי הפעילות ההומניטרית שלו
איתמר לוין
אנגלה מרקל צפויה לפרוש לפני סיום הקדנציה הרביעית שלה, ועדיין אין לה יורש ברור. עד אז, מציין ג'רמי קליפה, יהיה עליה להתמודד עם בעיות הפליטים ותעשיית הרכב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il