X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
נשיא אירן סבור שהכוחות המזוינים ויתר הגופים הממשלתיים צריכים לגוון את אחזקותיהם בתחום האנרגיה כדי לסייע להציל את כלכלת המדינה אירן מתכננת השקעות שירחיבו את פעילותה בתחום הנפט
▪  ▪  ▪
מתוסכלים מהמצב הכלכלי [צילום: וחיד סלמי, AP]

הכוחות המזוינים האירניים חייבים לגוון נכסי אנרגיה ונכסים אחרים הנמצאים בידיהם, כדי לסייע להציל את כלכלת המדינה – אמר השבוע (6.2.18) הנשיא חסן רוחאני.
במסיבת עיתונאים בטהרן אמר רוחאני, כי הצבא, קרנות הפנסיה הממשלתיות הגדולות וגופים ממשלתיים אחרים חייבים לגוון את כל אחזקותיהם העסקיות. הכוחות המזוינים כוללים את המשמרות המהפכניים רבי העוצמה, הנתונים תחת עיצומים של ארה"ב; המשמרות הם גם אחד הגופים הכלכליים החזקים ביותר באירן.
אירן עדיין מתקשה לשקם את כלכלתה, למרות הסרת העיצומים על מגזרי הפיננסים והאנרגיה שלה בעקבות הסכם הגרעין בשנת 2016. למרות שהמדינה העלתה בצורה משמעותית את ייצוא הנפט, משקיעים מערביים אינם ממהרים להזרים אליה את המשאבים הדרושים למודרניזציה של התעשיה שלה – מציינת רשת בלומברג. וזה עוד לפני שהנשיא דונלד טראמפ מימש – אם יממש – את איומו לפרוש מן ההסכם ולחדש את העיצומים על אירן.
ממשלו של רוחאני, הנמצא כעת בשנתו החמישית, נתקל במחאות חסרות תקדים מצד המוני אירנים, המתוסכלים מכך שאיכות חייהם לא השתפרה מאז החתימה על הסכם הגרעין. המחאות פרצו בחודש דצמבר, כאשר חלק מהמפגינים מוחים במישרין נגד רוחאני אשר לא מילא את הבטחותיו להקל את המגבלות הכלכליות והחברתיות.
אירן צריכה להקטין את תלותה בנפט כמקור הכנסות וחייבת להעלות את ההכנסות ממיסים – אמר רוחאני. אירן הפיקה בממוצע 3.8 מיליון חביות נפט ליום בעשרת החודשים האחרונים, ובבעלותה גם עתודות הגז המוכחות הגדולות ביותר בעולם. חברת טוטאל הצרפתית חתמה בחודש יולי על עסקה להשקעת מיליארד דולר בשדה הגז בדרום אירן, אך היא חברת האנרגיה המערבית היחידה שנכנסה לאירן מאז הסרת העיצומים.
בתחום האנרגיה צריכה אירן להתמקד בהתרחבות לפרויקטים במורד הזרם, מסבירים כתבי בלומברג: להשקיע בבתי זיקוק, מפעלים פטרוכימיים ומתקני איחסון. גורם ממשלתי אירן אמר, כי התוכנית נמצאת בשלבי גיבוש ויישומה יחל בשנה הבאה. התוכנית תתמקד בנכסים שבבעלות הממשלה, וטהרן תנסה למשוך משקיעים זרים שיזרימו כסף, ידע וציוד.

תאריך:  08/02/18   |   עודכן:  08/02/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עומר כרמון
יעד התקיפה: המרכז למחקרים מדעיים מצפון לדמשק, בו מרכיבים על טילי החיזבאללה מערכות ג'י-פי-אס שמאפשרות פגיעה מדויקת במטרה    ישראל הזהירה את החיזבאללה לא לחדש מאמציו לבנות מפעל דומה בלבנון
עמוס גלבוע
כאשר נתניהו הצהיר כי ישראל לא תשלים עם הקמת מפעל לטילים מדויקים בלבנון ואם תצטרך היא תפעל. אם אכן ישראל תפעל, הדעת נותנת שחיזבאללה יגיב ובכך תחל הדרדרות. האם אירן תירתע ותעצור הקמת המפעל?
מירב ארד
הוסיף: השותפות הקיימת והגדלה בין ארה"ב לישראל, אפשרה לכל צד להתמודד עם איומים בתחום בצורה אפקטיבית יותר    נדב צפריר: התקציבים לאבטחה לא בהכרח גדלים בהתאם
עומר כרמון
דאגה בטהרן ובדמשק לפני ביקורו במוסקבה היום של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ופגישתו עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין    אירן מזהירה: "ממליצים לפוטין לא להיענות לבקשותיה של הישות הציונית"    דיווח: נשיא סוריה אמר לפוטין: בהפצצה הישראלית הבאה, אשגר טילי סקאד לנתב"ג
מחלקה ראשונה
רה"מ מעוניין לנצל את השתתפותו בכנס הכלכלי בדאבוס על-מנת לשכנע בעיקר את מנהיגי מדינות אירופה לתקן את ההסכם "כדי למנוע התגרענות של אירן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il