X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
חברות גדולות בארה"ב מגלות שהפרסום האינטרנטי מכוון המטרה טומן בחובו גם סכנות משמעותיות, בדמות הדבקת הפרסומות שלהן לאתרים המפיצים שנאה ופייק ניוז. התוצאה: חלקן מצמצמות בצורה משמעותית את הפרסום און ליין
▪  ▪  ▪
הכניסו שינויים [צילום: דני מולושוק, AP]

אחת ההבטחות הגדולות ביותר של האינטרנט מבחינת שוק הפרסום היא היכולת להתמקד בקהל מטרה ברור, על-פי היסטוריית הגלישה שלו. אבל כעת – כותב סאפה משווארי בסדרה של ניו-יורק טיימס על עתיד הרשת – מותגים מרכזיים נאלצים לחשוב על הדרך בה הם מפרסמים און-ליין. חברות כמו קלוג ו-AT&T ספגו ביקורת קשה לאחר שפרסומות שלהן מצאו את דרכם לאתרי שנאה ודיסאינפורמציה בשל האופן האוטומטי בו הן מודבקות לקהל הגולשים.
החסרונות שבהסתמכות על טכנולוגיה כדי להגיע אל הצרכנים, צצו במלוא עוצמתם אשתקד על-רקע ריבוי הפייק ניוז ותכני השנאה ברשת, במיוחד לנוכח חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב. צרכנים ועיתונאים החלו מבקרים בערוצים ובאתרים פוגעניים ביוטיוב, ביצעו צילומי מסך של הפרסומות שהופיעו בהם והפיצו את התמונות במדיה החברתית תוך דרישה מהחברות להגיב.
חשבון טוויטר עלום שם, Sleeping Giants, מילא תפקיד מרכזי בתופעה. הוא צץ שבועות אחדים לאחר הבחירות בנובמבר 2016 וכיום יש לו 137,000 עוקבים, המשתפים תמונות כמו פרסומות של וורבי-פרקר וקלוג באתר הימין הקיצוני Breitbart News שנוהל עד לאחרונה בידי סטיב בנון, מי שהיה האסטרטג הראשי של דונלד טראמפ. הציוצים גרמו למפרסמים מרכזיים רבים לנטוש את האתר, תוך שהם מאשימים את הטכנולוגיה בכך שמלכתחילה פרסמו בו. פרסומות של חברות גדולות התגלו גם באתרים המקדמים תיאוריות קונספירציה הזויות, כמו למשל כזה הטוען שהטבח בבית הספר סנדי קוק כלל לא אירע.
צילומי המסך ולחצים מצד התקשורת גרמו לכמה חברות להפסיק לגמרי לפרסם ביוטיוב, אחרי שחברות כמו AT&T וג'ונסון אנד ג'ונסון מצאו את עצמן לצד סרטונים שקידמו טרור. יוטיוב אומנם טענה שאינה יכולה לעקוב אחרי כל סרטון, אך לאחרונה החברה הכניסה מספר שינויים המגבילים את היכולת להדביק פרסומות לסרטונים.
חברות גדולות אחרות החלו לפקפק בפומבי בשאלת יעילותו של הפרסום האינטרנטי, בשל הריבוי העצום של האתרים בהם יש לפרסם כדי להגיע לצרכנים. בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס עורר גלים כאשר אנשיו אמרו במארס אשתקד לניו-יורק טיימס, שכמעט ולא הייתה השפעה לקיצוץ הפרסום מ-400,000 אתרים ל-5,000 בלבד. השינוי נעשה לאחר שהטיימס גילה, שמודעה של הבנק הגדול ביותר בארה"ב הופיעה באתר ששמו Hillary 4 Prison – ששמו מרמז היטב על מקורות ההשראה שלו – לצד ידיעה בה נטען, כי השחקן אלייז'ה ווד חשף את "האמת האיומה על הסוטים הליברליים השטניים שמנהלים את הוליווד".

תאריך:  15/02/18   |   עודכן:  15/02/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
אנחנו מכורים לסמארטפונים ולכל מה שהם מספקים לנו - ועכשיו אפילו בכירים לשעבר בפייסבוק מזהירים מפני התופעה. הבעיה הגדולה היא, כותב ניו-יורק טיימס, שאין שום צעד מעשי בעזרתו אנו יכולים להגן על עצמנו
איתמר לוין
המדיה החברתית שינתה מן היסוד את יחסי הכוחות בין גברים מטרידים לנשים מוטרדות. כאשר העולם מתבונן, הרבה יותר קשה להתעלם מהתלונות ולהשתיק את הקורבנות
איתמר לוין
האינטרנט יישלט בידי קולות ותמונות – מצב שיהיו לו השלכות מרחיקות לכת על אמינות המידע, על הפרטיות ואפילו על ילדינו, כותב ניו-יורק טיימס בסדרה על עתיד הרשת
איתמר לוין
ארבעה עיתונאים שחשפו שערוריית ענק באספקת מזון לעניים, נאלצו לעזוב את ונצואלה מחשש שיועמדו לדין בפני מערכת ש-40% משופטיה חברים במפלגת השלטון
איתמר לוין
סקירת המודיעין השנתית מנוגדת למדיניותו של הבית הלבן בכל הנושאים המרכזיים: האיום הרוסי, הסכם הגרעין עם אירן והשלכות שינויי האקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il