X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
סקירת המודיעין השנתית מנוגדת למדיניותו של הבית הלבן בכל הנושאים המרכזיים: האיום הרוסי, הסכם הגרעין עם אירן והשלכות שינויי האקלים
▪  ▪  ▪
ראשי הביון בוועדת המודיעין [צילום: אנדרו הרניק, AP]

בכירי המודיעין האמריקני מסרו אתמול (יום ג', 13.2.18) את סקירתם השנתית לסנאט – ולמרות שרובם מונו בידי דונלד טראמפ, התפיסות שלהם שונות מהותית מאלו של הנשיא. בראש האיומים הם הציבו את מה שטראמפ טוען שכלל לא אירע: ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות בפרט ובפוליטיקה האמריקנית בכלל.
על-פי הדוח, האקרים רוסים כבר בוחנים את מערכות ההצבעה הממוחשבות בארה"ב ומפעילים כוח אדם ניכר כדי לקדם ברשתות החברתיות את מטרותיה של מוסקבה. רוסיה גם שואפת להפיץ מידע – אמיתי או שקרי – שיעמיק את חילוקי הדעות הפוליטיים בארה"ב; למרבה האבסורד או האירוניה או עזות המצח, מדובר גם במידע הקושר את טראמפ לרוסיה ולהתערבותה לטובתו בבחירות.
"ארה"ב נמצאת תחת מתקפה", אמר מנהל הביון הלאומי, דניאל קואטס, לוועדת המודיעין של הסנאט, "בידי ישויות המשתמשות בסייבר כדי לחדור כמעט לכל פעילות משמעותית המתנהלת בארה"ב. אין מקום לספק: רוסיה סבורה שפעולותיה הקודמות היו מוצלחות והיא רואה את בחירות אמצע הקדנציה ב-2018 כיעד אפשרי לפעולות ההשפעה שלה". לדעה זו היו שותפים כל חמש ראשי הסוכנויות שנטלו חלק בדיון, כולל ראש ה-CIA, מייק פומפיאו. הלה – מינוי של טראמפ ומי שהוזכר כמועמד אפשרי לשר החוץ בממשלו – אמר לפני שבועיים, כי הוא משוכנע שרוסיה תנסה להשפיע על הבחירות הקרובות לקונגרס.
בדוח שקדם לשימוע אומר קואטס, כי רוסיה היא השחקן המרכזי השואף לגרום לחוסר יציבות במערב. "מוסקבה שואף לתקוע טריזים אשר יפחיתו את האמון והביטחון בתהליכים הדמוקרטיים, יפגעו בנסיונות לדמוקרטיזציה, יחלישו את קשריה של ארה"ב עם בעלות בריתה באירופה, יחתרו תחת העיצומים המערביים [עליה], יעודדו דעות פוליטיות אנטי-אמריקניות, ויחתרו תחת המאמצים לצרף את אוקראינה ומדינות סובייטיות-לשעבר אחרות לארגונים האירופיים".
"דוח הערכת הסיכונים העולמיים" גם אינו רואה סימנים לכך שמוסקבה תאט את פעילותה: "רוסיה צפויה לשמר או להגדיל את מסעות התעמולה שלה. רוסיה צפויה להמשיך ולתמוך מבחינה כספית ופוליטית במפלגות פופוליסטיות וקיצוניות כדי לזרוע פירוד במדינות אירופיות ולהפחית את התמיכה הציבורית באיחוד האירופי".
מתנגדיו של טראמפ בסנאט ניצלו את ההזדמנות כדי לתקוף אותו. מארק וורנר אמר: "הסיכון לא התחיל ב-2016 והוא לא הסתיים באותן בחירות. אנחנו רואים התקפה רוסית מתמשכת במטרה לחתור תחת המוסדות הדמוקרטיים שלנו. למרות כל זאת, הנשיא ממשיך – בצורה שלא תיאמן – להכחיש את הסיכון שמציבה רוסיה. הוא לא הרחיב את העיצומים על רוסיה כאשר יכול היה לעשות זאת. הוא לא צייץ אפילו ביטוי אחד של דאגה. הסיכון הזה מחייב תגובה כלל-ממשלית שחייבת להתחיל מן הצמרת".
אישאן ת'רור מציין בוושינגטון פוסט, כי תמיד היה פער כלשהו בין הרטוריקה של טראמפ לבין עמדותיהם של בכירי קהילת המודיעין. למשל: בנאומו המרכזי על מדיניות החוץ בחודש דצמבר התעלם טראמפ מרוסיה, בעוד אסטרטגיית הביטחון הלאומי ציינה את מוסקבה ובייג'ינג כסיכונים גיאו-פוליטיים ברורים.
הדוח מוסיף: "סין ורוסיה ינסו להרחיב את השפעתן ולבחון את זו של ארה"ב באיזורים הסמוכים אליהן. במקביל, בעלות בריתה ושותפותיה של ארה"ב שרויות בחוסר ודאות לגבי נכונותה ויכולתה של ארה"ב לעמוד בהתחייבויותיה הבינלאומיות – מה שעלול להביא אותן לבחון שינויי אוריינטציה במדיניותן, במיוחד בתחום הסחר, כך שיתרחקו מוושינגטון".
חילוקי דעות בולטים נוספים נוגעים להסכם הגרעין עם אירן, שטראמפ הודיע שיבטל אותו אם לא יתוקנו הליקויים הרבים בו. לעומת זאת, קהילת המודיעין סבורה שההסכם עובד: הוא האריך ממספר חודשים לשנה את פרק הזמן שיידרש לאירן כדי לייצר די חומר בקיע לנשק גרעיני, בתנאי שהיא תמשיך לקיים את תנאיו.
גם בנוגע לשינויי האקלים יוצאת קהילת המודיעין נגד מדיניותו של טראמפ, הטוען שמדובר בבלוף שנועד לפגוע בכלכלה האמריקנית. בדומה לאזהרותיו של הפנטגון בשנים האחרונות, הדוח הנוכחי אומר שההתחממות הגלובלית "צפויה לתדלק חוסר שביעות רצון כלכלי וחברתי, ואולי גם להביא לחוסר יציבות פוליטי". השלכות ההתחממות – עליית מפלס האוקיינוסים, הצטמקות במשאבים וקריסת מערכות אקולוגיות – מעלות את הסיכון לאסונות הומניטריים, סכסוכים, מחסור במים ובמזון, הגירה, מחסור בתעסוקה, עליות מחירים ומחסור באנרגיה.

תאריך:  14/02/18   |   עודכן:  14/02/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראשי הביון נגד טראמפ
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ככה הם פועלים בארה"ב ובישראל
ב_שמואל  |  14/02/18 16:25
2
עיתונאים עליך ישראל...
יש העזתי שצופר  |  14/02/18 16:35
3
אין כאן שום סתירה
נועם3  |  14/02/18 19:12
4
הכותרת שגויה
אלטע קאקער  |  14/02/18 20:46
5
הסכם הגרעין "עובד"??? לשנה??
אפ  |  14/02/18 23:22
6
וושינגטון פוסט עיתון שנרכש
במטרה לפעול  |  15/02/18 12:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
הנסיך צ'רלס ראוי לעמוד בראש חבר העמים הבריטי עוד לפני שיירש את כס המלכות - טוען הארי מאונט בדיילי טלגרף. אפילו המלכה רוצה את זה
איתמר לוין
רוסיה ממשיכה לנסות ולהשפיע על דעת הקהל ברחבי אירופה - מתריע סימון קופר, פרשן בכיר בפייננשל טיימס, וגם מציע מספר דרכים בהן יכול המערב להתגונן
איתמר לוין
הנשיא הבטיח להתחיל בשנה הבאה בהורדת הגרעון במטרה לחסל אותו תוך עשור. המציאות: הגרעון יגדל ויימשך לפחות עד 2039. החשש: הבורסות שוב ייפגעו
איתמר לוין
130 אנשי תקשורת, חינוך ומשפט נפגשו ב-Newseum בוושינגטון לדיון בהטרדות המיניות בענף התקשורת, ויצאו עם מסקנות מעשיות ועם פרויקט חדש שיפעל להגביר את המודעות לבעיה ולדרכים להתמודד איתה
איתמר לוין
העיתון הגדול ביותר בברזיל, פולהה דה סאו פאולו, יפסיק לעדכן את דף הפייסבוק שלו - בטענה ששינוי האלגוריתם נותן עדיפות לפייק ניוז על פני עיתונות מקצועית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il