X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
וושינגטון פוסט מסכם את החודש הקשה ביותר של ג'ארד קושניר בבית הלבן ותוהה האם אירועי השבועות האחרונים יסמנו את נפילת הנסיך של ממשל טראמפ
▪  ▪  ▪
"לא שמעו ממנו חודשים" [צילום: אלכס ברנדון]

לפני חודש בלבד היה ג'ארד קושניר הנסיך בוושינגטון של דונלד טראמפ. כעת אומרים רבים בבירה, בבית הלבן ומחוצה לו, שהאירועים בשבועות האחרונים עלולים לסמן את נפילתו – כותב (3.3.18) וושינגטון פוסט. קושניר איבד את הגישה לסודות הכמוסים ביותר, הוא מבודד, כוחו נפגע בצורה משמעותית וניצב בפני סיכון של הסתבכות משמעותית בפרשה הרוסית.
המתחים בין קושניר לבין ראש הסגל, ג'ון קלי, צפו לעין כל. כמה מעמיתיו מתארים אותו כצל של עצמו. אחרים אומרים שהחשש מפני החקירה הרוסית גורם לפקידים להימנע מלדון איתו בנושאים רגישים. המוניטין שלו כמוציא ומביא בענייני חוץ נפגעו קשות לאחר שנקבע שיוכל לראות מסמכים רק עד סיווג "סודי" במקום "סודי ביותר".
טראמפ מתקשה להשלים עם הנפילה של חתנו ובפומבי טען שמדובר באדם ברמה הגבוהה ביותר שהיחס אליו אינו הוגן. אבל הפוסט מדווח, שבשיחות פרטיות אמר הנשיא בשבוע שעבר, כי ייתכן שיהיה טוב יותר לקושניר ולאיוונקה טראמפ אם יוותרו על משרותיהם הממשלתיות ויחזרו לניו-יורק.
ליאון פאנטה, שהיה ראש הסגל ושר ההגנה בממשל אובמה, טוען שזוהי התגשמותו של תסריט צפוי מראש: "בנסיבות הטובות ביותר מדובר בתפקידים קשים. אבל כאשר אתה מוסיף לרשימה בני משפחה שאין להם תפקיד מוגדר, אין להם ניסיון, אין להם הבנה אמיתית של הכללים, ושיש להם קשרים כספיים ועסקיים שניתן להשתמש בהם כדי לנצל אותם – התוצאה היא בדיוק התוהו ובוהו שאנו רואים בבית הלבן".
זמן קצר לאחר הורדת הסיווג שלו, הפסיק קושניר לקבל את התדרוך היומי הנמסר לנשיא ולכתריסר פקידים בכירים. הוא גם הוצא מרשימת הנמענים של סקירות מודיעיניות המועברות מדי יום לפקידי ממשל בכירים. קלי לא חיפש אישית את קושניר; הוא בדק במשך חודשים את סוגיית הסיווג בבית הלבן, לאחר שהודאג ממספר העובדים שהיו בעלי גישה למסמכים סודיים ביותר. הוא האיץ את התהליך לאחר ששתי נשותיו לשעבר של רוב פורטר, שהיה מבכירי הבית הלבן, טענו שנהג כלפיהן באלימות והוא נאלץ להתפטר; הפרשייה עוררה את השאלה עד כמה רציניות היו בדיקות הרקע שנעשו לאנשי ממשל טראמפ.
קלי עמד על כך שהיחס לקושניר יהיה כמו לכל עובד אחר, וטראמפ אמר שהוא מותיר בידי ראש הסגל שלו את ההחלטה האם לנהוג אחרת. עם זאת, אנטוני סקרמוצ'י, שפוטר בידי קלי מתפקיד מנהל התקשורת של הבית הלבן לאחר עשרה ימים בתפקיד, טוען שאת המשבר כולו חולל קלי כדי לפגוע בכוחו של קושניר.
פקיד בכיר בבית הלבן אומר, כי קושניר נראה "ממש מוכה" בשבוע שעבר, אם כי הוא ממשיך לפעול במלוא המרץ גם אם מבחוץ נראה ששוב אינו דרך הגישה הטובה ביותר אל טראמפ. לדבריו, חוסר הוודאות סביב החקירה שמנהל רוברט מולר בפרשה הרוסית, מטיל במיוחד צל על קושניר. "כמה מעמיתיו בממשל פחות נלהבים לשוחח איתו או בנוכחותו, משום שאינם בטוחים האם הוא עד או יעד בחקירה", הוא מסביר.
מאמר המערכת של וול סטריט ז'ורנל – בבעלות רופרט מרדוק, ידידו של טראמפ – הזכיר בשבוע שעבר (1.3.18), כי מולר מתעניין בעסקיו של קושניר ובקשריו בחו"ל. "רק הוא ועורכי דינו יודעים האם יש נקודות פגיעות נוספות", הוסיף העיתון. "אם יש, ייטב לו ולנשיא טראמפ אם קושניר ייצא מהבית הלבן לפני שהן יתגלו ברבים". בשבוע שעבר חשף ניו-יורק טיימס, כי עסקיה של משפחת קושניר קיבלו הלוואות של 500 מיליון דולר לאחר שהוא נפגש בבית הלבן עם בכירי שני הגופים המלווים – סיטיגרופ וקרן אפולו.
טראמפ ובני משפחתו כועסים ומתוסכלים בשל האופן בו טיפל קלי בסוגיית הסיווג של קושניר – אומר הפוסט מפיהם של מי ששוחחו איתם. דונלד טראמפ ג'וניור ואריק טראמפ זועמים וחשים שבכך שלא הגן על קושניר – היה קלי בלתי נאמן לנשיא עצמו.
קושניר ממשיך לסייע בטיפול בתהליך השלום במזרח התיכון וביחסים עם מקסיקו. הוא גם מקיים פגישות שבועיות בנושא עיצוב מחדש של מערכת הכליאה ואומר שזהו הנושא המרכזי המעסיק אותו בתחום הפנים, למרות שטראמפ מקדיש לו רק תשומת לב מועטה. אבל פקיד אחד אומר: "ג'ארד נמוג מהשטח. אנשים לא שמעו ממנו הרבה מזה חודשים".
בשבוע שעבר מונה במפתיע ידידו של קושניר, בראד פרסקייל, לעמוד בראש מטה הבחירות של טראמפ לקראת הבחירות בשנת 2020 – מהלך שבוושינגטון יש המפרשים אותו כניסיון של קושניר להראות שכוחו עודנו במותניו. מצד שני, הוא איבד בשבוע שעבר את ג'וש ראפל, אותו הביא מהוליווד כדי לשמש כסגן מנהל התקשורת; רפאל הודיע שגם הוא עוזב.

תאריך:  04/03/18   |   עודכן:  04/03/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
המשטרה והמועצה המקומית במחוז קיימברידג'שייר שבמזרח אנגליה טוענות שאין בו חסרי בית אמיתיים, אלא מי שמסרבים לקבל סיוע משום שהנדבות מכניסות להם סכומים נאים
איתמר לוין
מנהלת התקשורת של הבית הלבן הודיעה השבוע על התפטרותה - ומצטרפת לשורה ארוכה מאוד של בכירים בממשל שפוטרו או עזבו ב-13 חודשי כהונתו הראשונים של טראמפ
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מגלה, שהתובע המיוחד בפרשה הרוסית בדק האם טראמפ ניסה לשבש את החקירה על-ידי פיטורי שר המשפטים - אבל החליט שידיו עמוסות עבודה ממילא
איתמר לוין
שורה של חברות אמריקניות גדולות ניתקו את הקשרים עם שדולת הנשק העיקרית. ברוק מסטרס טוענת בפייננשל טיימס שאפשר וצריך לעשות הרבה יותר
איתמר לוין
20 ערים עלו לשלב הסופי של ההתמודדות על הקמת המטה השני של אמזון. וושינגטון פוסט מנסה לנחש מה תהיה הבחירה ומציג חמש מועמדות אפשריות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il