X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
גוש הימין יזכה אומנם לרוב, אך הרחק מזה הדרוש להקים ממשלה "חמשת הכוכבים" הקיצונית והפופוליסטית תהיה המפלגה בעלת מספר המושבים הגדול ביותר בפרלמנט ובסנאט התחזיות: שבועות רבים של מו"מ ואולי הקמת ממשלת מיעוט
▪  ▪  ▪
66 ממשלות מאז 1946 [צילום: אלסנדרה טרנטינו, AP]

התוצאות הראשונות בבחירות לפרלמנט האיטלקי מלמדות (יום ב', 5.3.18) על חוסר יציבות ניכר הצפוי למדינה שכלכלתה היא הרביעית בגודלה באיחוד האירופי והשמינית בגודלה בעולם. גוש הימין קיבל אומנם את מירב המושבים בפרלמנט, אך הרחק מן הרוב הדרוש להרכיב ממשלה. את רוב הקולות קיבלה מפלגת "חמשת הכוכבים" הפופוליסטית, שנוסדה לפני עשור בלבד ושיש המגדירים אותה כימנית קיצונית.
התוצאות הראשוניות מלמדות שלגוש הימין יהיו 268-248 קולות, בעוד הרוב הדרוש הוא 316. "חמשת הכוכבים" צפויה לקבל 236-216 מושבים ולהיות המפלגה הבודדת הגדולה ביותר. לקואליציה הנוכחית של המפלגה הדמוקרטית צפויים 127-107 מושבים בלבד. בראש "חמשת הכוכבים", אותה הקים בשנת 2009 הקומיקאי פפה גרילו, עומד לואיג'י די-מאיו, שבמרכז הקמפיין שלו עמדה תוכנית להטלת מס הכנסה אחיד.
גם בסנאט - הבית העליון של הפרלמנט - רשמו הפופוליסטים הישגים טובים מהמצופה. "חמשת הכוכבים" צפויה לקבל 122-102 מושבים ולהיות המפלגה הגדולה ביותר, אם כי הרחק מהרוב - 158 מושבים. הגוש הימני צפוי לקבל 150-118 מושבים, והמפלגה הדמוקרטית - 54-42 בלבד.
המפלגה הדמוקרטית צפויה לרשום את התוצאות הגרועות ביותר בתולדותיה, כחלק מן הקריסה הכוללת של השמאל במערב אירופה; בראשה עומד ראש הממשלה לשעבר, מטאו רנצי. "פורצה איטליה" הימנית, אותה מנהיג ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני - המנוע מלהתמודד בעצמו בשל הרשעתו בעבירות מס - עשויה לקבל את המשימה להרכיב את הממשלה הבאה.
גוש הימין כולל כאמור את "פורצה איטליה" של ברלוסקוני, את מפלגת "הליגה" המתנגדת להגירה וקוראת לגרש מאות אלפי מהגרים, ואת "האחים של איטליה". ברלוסקוני תומך במועמדותו של נשיא הפרלמנט האירופי, אנטוניו טג'אני, לתפקיד ראש הממשל. בראש "הליגה" עומד מטאו סלביני, אשר הבטיח לגרש מאות אלפי מהגרים ודיבר על הסכנה שמציב האיסלאם בפני איטליה, וגם הוא נושא את עיניו למשרת ראש הממשלה. "האחים של איטליה" היא מפלגה פוסט-פשיסטית במדינתו של בניטו מוסולוני, המודל של הנאצים ומאוחר יותר בעל הברית העיקרי של גרמניה.
הבחירות באיטליה היו מבחן נוסף לכוחו של הגל הפופוליסטי באירופה, אשר הביא לפני שנתיים להחלטתה של בריטניה לפרוש מהאיחוד. בשנה שעברה רשמו המפלגות הפופוליסטיות הישגים משמעותיים בהולנד, צרפת וגרמניה, אך בשום מקום לא השיגו את רוב הקולות ובכל המדינות נותרו מחוץ לממשלה. באיטליה, כך נראה, המצב יהיה שונה - לפחות בנוגע למספר המצביעים, גם אם לא בנוגע להרכב הממשלה.
התוצאות המסתמנות יחייבו שבועות רבים של מו"מ בטרם תוקם ממשלה, שאף עשויה להיות ממשלת מיעוט. מאז 1946 היו באיטליה 66 ממשלות, וזו הנוכחית מכהנת מאז דצמבר 2016 - אם כי הבחירות האחרונות לפרלמנט התקיימו לפני חמש שנים. הסבירות הגבוהה ביותר היא שבסופו של דבר תשלוט באיטליה - אחת ממייסדות האיחוד האירופי והכלכלה החשובה ביותר לחופי הים התיכון - ממשלה שתהיה מעורבת במידה מועטה בענייני אירופה, בתקופה בה רוסיה וסין פועלות במרץ לפלג ולהחליש את האיחוד.
במרכז הקמפיין עמדה סוגיית ההגירה, לאחר ש-600,000 איש הגיעו מלוב לאיטליה מאז 2013. ממדים אלו מדאיגים איטלקים רבים, וגם פוליטיקאים מהזרם המרכזי קראו לנקוט בצעדים כדי לטפל בבעיה. לאורך הקמפיין היו על-רקע זה התנגשויות אלימות בין תומכי המפלגות השונות.
סוגיה חשובה נוספת הייתה המצב הכלכלי, כאשר איטליה אומנם החלה לצמוח שוב, אך התוצר שלה עודנו נמוך ב-5.7% מזה של ערב המשבר הפיננסי (2008). בשנת 2016 היו 18 מיליון איטלקים בסכנה של עוני ושיעור האבטלה היה 11%.

תאריך:  05/03/18   |   עודכן:  05/03/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איטליה בחרה בחוסר יציבות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפוך גוטה הפוך
דודי דר  |  5/03/18 11:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
הפרסים היוקרתיים ביותר בתחום הקולנוע נשלטים בצורה מובהקת בידי גברים לבנים, למרות שבעשור האחרון יש שיפור מסוים. האם התמונה תשתנה בטכס המתקיים הלילה?
איתמר לוין
פייננשל טיימס מסביר שנשיא רוסיה מודע היטב לקשיים בפניהם ניצבת ארצו, אך הוא סבור שאלו של ארה"ב והמערב חמורים לא פחות - ועל זה הוא בונה
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מסכם את החודש הקשה ביותר של ג'ארד קושניר בבית הלבן ותוהה האם אירועי השבועות האחרונים יסמנו את נפילת הנסיך של ממשל טראמפ
איתמר לוין
המשטרה והמועצה המקומית במחוז קיימברידג'שייר שבמזרח אנגליה טוענות שאין בו חסרי בית אמיתיים, אלא מי שמסרבים לקבל סיוע משום שהנדבות מכניסות להם סכומים נאים
איתמר לוין
מנהלת התקשורת של הבית הלבן הודיעה השבוע על התפטרותה - ומצטרפת לשורה ארוכה מאוד של בכירים בממשל שפוטרו או עזבו ב-13 חודשי כהונתו הראשונים של טראמפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il