X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
העיתונאי הידוע ביותר בעולם מדבר בראיון לניוזוויק על טראמפ בהשוואה לניקסון, על כשלונותיו המקצועיים, על ג'ף בזוס ועל עתידו של המקצוע
▪  ▪  ▪
וודוורד. "רוצים מידע טוב" [צילום: קליף אואן, AP]

הוא העיתונאי הידוע ביותר בעולם שסיקר את הפרשה הידועה ביותר בעידן המודרני ושלרשותו עמד המקור העיתונאי המפורסם ביותר אי-פעם: בוב וודוורד, שיחד עם קרל ברנשטיין סיקר בוושינגטון פוסט את פרשת ווטרגייט. השניים תרמו בצורה משמעותית ביותר לנפילתו של ריצ'רד ניקסון והפכו לדמויות נצחיות בסרט "כל אנשי הנשיא" המבוסס על ספרם הנושא את אותו שם.
בגיל 74, וורוורד ממשיך לכתוב בפוסט ולפרסם ספרים, להופיע באירועים ולהרצות, והוא גם מתראיין לניוזוויק – כמובן על-רקע הטלטלות הבלתי-פוסקות בממשל טראמפ. הפרשה הרוסית, הוא סבור, מהווה את ההוכחה הטובה ביותר לכך שהעיתונות החוקרת עודנה שורדת: שורה של אמצעי תקשורת מובילים פרסמו פרטים חשובים עליה, כמו גם על טראמפ וממשלו בכלל.
"כמה מן המגמות מפחידות", אומר וודוורד על העיתונות בכלל, "אבל אני חושב שאנשים עדיין רוצים מידע טוב. לפי דוברת הבית הלבן, יש שאלות שאין זה נאה לשאול. זהו עידן שדורש סבלנות רבה ונכונות להקדיש זמן להתמודד עם הבעיה הזאת. דבר עם 20 או 40 איש, לא עם שניים או שישה. המפתח לפצח סודות הוא הרבה דיווח ממוקד".
לא לערב דעות פוליטיות
וודוורד תיאר בעבר את נשיאותו של טראמפ כמבחן לעיתונות. האם היא נכשלת בו? "עיתונאים תמיד יכולים לעשות טוב יותר, וזה כולל אותי. אני לא חושב שהעיתונות נכשלת בעידן טראמפ, אבל יש לנו הרבה עבודה לעשות. חלק מהעיתונאים הפכו להיות מעורבים רגשית: תראה את פוקס ואת MSNBC, ותראה את אלו שבאופן קבוע מגנים או משבחים את טראמפ. המקום הנכון הוא באמצע, וחשוב מאוד שתוציא מהתמונה את הדעות הפוליטיות שלך. להפוך לפוליטי מדי – זה הרסני. הרגשות צריכים להיות מתועלים לביצוע יותר עבודה, לא למסקנות אישיות".
זאק שונפלד שאל את וודוורד מה היה הכישלון הגדול ביותר בקריירה שלו, וקיבל תשובה כנה. "ג'נט קוק המציאה סיפור שזכה בפרס פוליצר, ואני הייתי אחד מהעורכים שלה. הייתי צריך לעלות על זה. אם הייתי יותר תוקפני, הייתי מגלה שהילד שעליו סיפרה איננו קיים. אני עצמי לא הייתי מספיק תוקפני בבחינת העדויות על נשק להשמדה המונית בעירק. כתבתי שאין אקדח מעשן, והייתי צריך להסיק שאין ראיות מוצקות".
ועכשיו – לטראמפ. האם יש מקום להשוותו לניקסון? "נחיה ונראה", משיב וודוורד. "ניקסון התפטר ומאלפי שעות של הקלטות למדנו על עומק המעשים הפליליים שלו. הכוח המניע שלו היה שנאה. אין לנו ראיות כאלו במקרה של טראמפ". כאשר התפטר ניקסון, מזכיר וודוורד, הוא אמר בנאום הפרידה שלו מאנשי הבית הלבן: "אנשים עלולים לשנוא אתכם, אבל הם ינצחו רק אם אתם תשנאו אותם ובכך תהרסו את עצמכם". וודוורד נכח במקום ואמר לעצמו "וואו! הוא תפס את זה. האיבחון היה מדויק ביותר. זו הייתה שנאה! והיא הרסה אותו". גם לא ניתן לומר האם נשיאותו של טראמפ תסתיים כמו זו של ניקסון; זה אפשרי, אבל אצל טראמפ לעולם אי-אפשר לדעת.
עבודה קשה והתמדה
שונפלד הפנה את תשומת הלב לריבוי התחקירים כיום על הטרדות מיניות, ולדעת וודוורד כך צריך להיות. העיתונות היא זו שחשפה את הרווי וינשטיין בגילוי שהחל את הגל הנוכחי, ויש לשבח אותה על כך. ומדוע לקח כל כך הרבה זמן לחשוף את המעשים? וודוורד משיב בסיפור: "ג'ף בזוס [מייסד אמזון ובעלי וושינגטון פוסט] שאל אותי פעם, האם ניתן היה לחשוף את אופיו של ניקסון לפני שנבחר לנשיא. עניתי, שיכולנו לעשות עבודה טובה יותר, אבל לא יכולנו לרדת לשורש אישיותו. היום אנחנו יודעים על מידת הכעס והשנאה של ניקסון. למה זה לוקח זמן? זה תהליך קשה. אתה צריך מקורות טובים וזה נעשה בדרך הישנה".
לאחרונה התחוללה סערה בניוזוויק עצמו, כאשר כמה עיתונאים פוטרו משום שהחלו לדווח על העניינים הפיננסיים של השבועון המצויים בחקירה פלילית. "אם זה נכון, זה מטריד", מגיב וודוורד. "לדעתי מדובר בהתערבות מושחתת". וודוורד מצטער על כך שהעיתונאים איבדו לפחות חלק מעצמאותם בשל הערבוב בין הצד העיתונאי לבין הצד העסקי. במקביל, הוא משבח את בזוס שהזרים סכומי עתק לפוסט, שכר עיתונאים רבים ונמנע לחלוטין מהתערבות בעבודה העיתונאית.
את הסקופים הרבים של הפוסט על ממשל טרמאפ זוקף וורוורד לזכות עבודה קשה והתמדה. "אתה חייב לנסות עם כל מי שעשוי לדעת משהו על הנושא. זה לוקח שבועות, חודשים. בתקופת ווטרגייט, קרל ואני יכולנו לעבוד שבועות על סיפור לפני שהוא התפרסם. העורכים שלנו חקרו אותנו. הם היו אומרים: אנחנו צריכים יותר, תשיגו מקורות טובים יותר, תשיגו יותר מידע מוצק. התרבות של סבלנות חזרה לחדר החדשות של הפוסט".
וודוורד אינו מתכוון לפרוש בקרוב. הוא כותב ספר על טראמפ והוא רוצה להמשיך ולהיות עיתונאי; זו העבודה הטובה ביותר בארה"ב. "אתה זוכה להיכנס לרגע לחייהם של אנשים כאשר הם מעניינים ולצאת כשהם מפסיקים להיות מעניינים". כיצד אתה רוצה שההיסטוריה תזכור אותך? "ככל הידוע לי, אני לא בדרך לקבר. אני באמת לא יודע. זה עניין לאנשים אחרים".

תאריך:  11/03/18   |   עודכן:  11/03/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להמשיך לפצח סודות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פוקסיונר שהצליח לו פעם אחת
הג'וקר  |  11/03/18 15:06
2
פשוט היה לו מזל
יואל קורנבלום  |  11/03/18 17:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
פוטין עומד מאחורי ההתנקשות בסוכן הכפול סרגיי סקריפל, בין אם במישרין ובין אם בעקיפין. בריטניה לא צריכה לחכות להוכחות אלא להגיב - טוען דיילי טלגרף
איתמר לוין
מדען אמריקני טוען שעצמות שהתגלו בשנת 1940 באי נידח באוקיינוס השקט, הן שרידיה של הטייסת המפורסמת ביותר בהיסטוריה שנעלמה שלוש שנים קודם לכן
איתמר לוין
בעקבות הסכמתו של טראמפ לפגוש את קים: ניו-יורק טיימס מצביע על הסכנות שבקיום פסגה ללא הכנה מספקת, פוקס ניוז אומר שהאיומים והעיצומים עושים את שלהם
איתמר לוין
הנשיא לשעבר ורעייתו קרובים להסכם על הפקת סדרות בנושאים בהם עסקו גם בבית הלבן - אם כי אין להם כוונה להתעמת במישרין עם הנשיא הנוכחי
איתמר לוין
עורכי הדין שפיקחו על האתיקה בממשלי בוש ואובמה קובעים, כי הנשיא הנוכחי לא היה עובר את הבדיקות הביטחוניות והאתיות הנדרשות מכל עובד בבית הלבן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il