X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
במאמר ב-USA Today דוחה נבארו את הביקורת בעקבות הטלת המכס על פלדה ואלומיניום: המחירים יעלו בצורה זניחה, ואילו הביטחון הלאומי יגדל משמעותית
▪  ▪  ▪
מקיים את הבטחותיו [צילום: סוזן וולש, AP]

"כאשר נגיע למצב בו ארצנו לא תוכל לייצר אלומיניום ופלדה, זה אומר שכמעט אין לנו ארץ" – הזהיר הנשיא דונלד טראמפ. האזהרה הזאת – כותב יועצו הכלכלי הבכיר, פיטר נבארו, ב-USA Today -
מבטאת בצורה מושלמת את היבטי הביטחון הלאומי של הטלת המכסים על שני מוצרים אלו, צעד בו נקט טראמפ בשבוע שעבר ואשר עורר ביקורת קשה. אלו הן שתיים מהתעשיות החשובות ביותר לבריאותם ויציבותם של התעשיה והביטחון האמריקניים, טוען נבארו.
תעשיית האלומיניום האמריקנית, שהייתה מקור לגאווה, שוכבת על ערש דווי. ארה"ב זקוקה לאלומיניום כדי לבנות נגמ"שי ברדלי, מטוסי אף-35 וטילי טומהוק – וגם להולכת חשמל, להובלת מים ולמפעלי טיהור. בשנת 2016 לבדה, גרעון הסחר האמריקני בתחום האלומיניום היה 7.2 מיליארד דולר, כי גם המשרות וגם ההכנסות נדדו למדינות אחרות.
בשנת 2000 ארה"ב הייתה יצרנית האלומיניום הגדולה בעולם; כיום חלקה הוא 1.4% בלבד, בעוד סין זינקה מ-11% ל-54%. בשנת 2000 היא ייצרה 2 מיליון טון לעומת צריכה של 4.5 מיליון טון. מאז 2012 נסגרו שישה מפעלים שהעסיקו 3,500 עובדים וייצרו 1.13 מיליון טון בשנה. כיום יש בארה"ב רק חמישה מפעלי אלומיניום, שניים בלבד עובדים בתפוקה מלאה, ואחד ויחיד מייצר את האלומיניום באיכות הדרושה לתעשיות הביטחוניות. אובדן תעשיית האלומיניום יאלץ את ארה"ב להסתמך על אחרים לצרכיה החיוניים.
היו שהביעו דאגה מהשפעת המכס על אלומיניום (10%) על תעשיות אחרות הצורכות מתכת זו. נבארו משיב: המכס הזה יעלה בשני סנטים את מחירן של שישיית בירה ושישיית קולה. מטוס בואינג 777, שמחירו 200 מיליון דולר, יתייקר ב-20,000 דולר. זהו מחיר נמוך תמורת שמירת הביטחון הלאומי.
המכסים של טראמפ פועלים לטובת העובדים האמריקנים, טוען נבארו. בחודש ינואר הוא הטיל מכס של 30% על לוחות סולאריים ושל 50% על מכונות כביסה. רבים מתחו ביקורת על צעדים אלו, אך כבר כעת יש עוד ועוד הודעות על השקעות בתחומים אלו, אשר מעתה ייוצרו בידיים אמריקניות מחומרים אמריקניים.
מבקריו של טראמפ גם מזהירים מפני מלחמת סחר. זהו נרטיב כוזב, מאשים נבארו. ארה"ב היא מדינה של סחר חופשי, עם מכסים וחסמים אחרים הנמוכים מאלו של רוב שותפות הסחר הגדולות שלה. אנחנו רוצים רק סחר הוגן ומדינה בטוחה, הוא מכריז. המסלול ההגיוני של שותפות הסחר יהיה להכיר בזכותה הריבונית של ארה"ב להגן על שתי תעשיות יסוד שלה בנקודת זמן קריטית. מדינות אחרות צריכות לפעול יחד עם ארה"ב כדי להיאבק בסחר הבלתי-הוגן שהרס תעשיות מקומיות. הסלמה תגרום רק לנזק.
רבים מאלו המותחים ביקורת על צעדי הסחר של טראמפ, היו גם אלו שמתחו ביקורת על המדיניות הכלכלית שהציג במסע הבחירות. טראמפ מגשים את הבטחותיו לבוחרים באוהיו, פנסילבניה וצפון קרוליינה – האנשים שמייצרים במו ידיהם ואשר נפגעו במשך עשרות שנים מתחרות בלתי הוגנת ומייבוא בהיצף. במשך שנים, פוליטיקאים בוושינגטון קידמו עסקות סחר בלתי הוגנות והתנגדו לצעדים כמו אלו שנקט טראמפ בשבוע שעבר. אבל עכשיו, בזכותו של נשיא אמיץ המקיים את הבטחותיו, העידן הזה הסתיים ובזכות זאת בטחונה של ארה"ב יגבר.

תאריך:  14/03/18   |   עודכן:  14/03/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
היחסים בין דונלד טראמפ לבין רקס טילרסון היו מתוחים חודשים רבים, והשמועות על עזיבתו של שר החוץ היו כה נפוצות עד שהן קיבלו את הכינוי "רקזיט"
איתמר לוין
הרוב הרפובליקני בוועדה הכין טיוטת דוח הקובעת שקמפיין טראמפ שגה לכל היותר בשיקול הדעת במגעים עם רוסיה    הדמוקרטים צפויים לפרסם דוח משלהם ובו מסקנה הפוכה
איתמר לוין
השופט אנתוני קנדי עשוי לפרוש בקיץ הקרוב ולהעניק לטראמפ הזדמנות למנות שופט נוסף ולהבטיח את הרוב השמרני בבית המשפט העליון
איתמר לוין
משרד האוצר היפני הודה שמחק את שמותיהם של ראש הממשלה ורעייתו ממסמכים הנוגעים לשערוריית מכירת קרקע ממשלתית לבית ספר ימני בהנחה של 85%
איתמר לוין
ארה"ב נכנסה לאפגניסטן בדיוק לפני 6,000 ימים - וקרוב לוודאי שתהיה שם עוד כמה אלפי ימים. וושינגטון פוסט קורא לממשל להבהיר מהם בדיוק היעדים
רשימות נוספות
37% לימין-מרכז באיטליה  /  איתמר לוין
האמירות של טראמפ: נכון, תלוי הקשר, לא נכון  /  איתמר לוין
כוכבים בשירות ביה"ד הבינלאומי  /  איתמר לוין
האם וורן באפט טעה  /  איתמר לוין
מי יתלהב הכי פחות  /  איתמר לוין
להמשיך לפצח סודות  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il