X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
סימון אוסבורן מספר בפייננשל טיימס על חוויותיו בטיסה בת 17.5 שעות מניו-זילנד למפרץ הפרסי. בקרוב יוצעו גם טיסות בנות 20 שעות ומעלה
▪  ▪  ▪
לא מספיק מקום לרגליים [צילום: קרמאן ג'בריילי, AP]

  • סימון אוסבורן מפייננשל טיימס היה אורח חברת התעופה קטר איירווייס בטיסה בקו הארוך ביותר בעולם: מאוקלנד שבניו-זילנד לדוחא שבמפרץ הפרסי. 14,500 ק"מ, 18.5 שעות ותשעה איזורי זמן במטוס בואינג 777. את חוויותיו הוא סיכם בגוף ראשון וכך מובאים כאן עיקרי הדברים.
זמן קצר לפני שהבקר מגיע למגש המתקפל שלי, אני תוהה כיצד לשים את רגלי. מה שנראה כמהלך מנצח – מושב ליד יציאת החרום – התגלה כפחות מוצלח כאשר רגלי הימנית דחוסה עם אפוד ההצלה. אני בודק את המפה על המסך: עוד 17 שעות ליעד. לאורך הטיסה, אני אצפה בחמישה סרטים ואבלה שעות בתחינה שמפת הטיסה תזוז מהר יותר. כבר ביליתי בטיסות ארוכות, כולן במחלקת תיירים, אך מעולם לא ידעתי מהי ההרגשה לשבת 18 שעות בכסא קטן מזה שיש בחדר העבודה שלי.
העולם אף פעם לא היה קטן יותר: בכל רגע נתון יש באוויר למעלה מ-10,000 מטוסים ובהם 1.2 מיליון איש הטסים במהירות של למעלה מ-800 קמ"ש. וכעת אנחנו נכנסים לעידן חדש של טיסות סופר-ארוכות, וקטר איירווייס לא תחזיק בשיא זמן רב. סינגפור איירליינס עומדת לפתוח קו לניו-יורק (19 שעות) וקנטאס מתכננת טיסות מסידני ללונדון (20.5 שעות). אנחנו קרובים למצב בו ניתן יהיה להקיף כמעט מחצית מכדור-הארץ בלא לגעת בקרקע.
בטיסה שלי היו 259 נוסעים במשקל 20 טון. בניגוד לדלק במיכלי המטוס, משקלם אינו פוחת לאורך הטיסה. לכן, חברות רבות המפעילות קווים סופר-ארוכים מציעות מקומות טובים יותר במחירים גבוהים יותר כדי להפחית את מספר הנוסעים, והן מקטינות את מחלקות התיירים כדי להשיג את אותה מטרה.
האם שווה לשבת כמעט יממה שלמה במטוס כדי לחסוך כמה שעות? כמה שעות אחרי הבקר קלטתי, שמעולם לא ישבתי זמן כה רב במקום אחד. זהו גם הזמן הארוך ביותר בו הייתי מנותק מהאינטרנט – וזהו דווקא אחד התענוגות הגדולים ביותר בטיסה הזאת. נדרשו לי שבע שעות להגיע מלונדון לדוחא ועוד 16 שעות לאוקלנד, מה שאפשר לי לבלות רק עשר שעות בניו-זילנד. בשלוש יממות, אני מבלה 50 שעות במושבי מטוסים.
ויש עוד נקודה: סכנות בריאותיות. לפני ההמראה אני נזכר ב-אמה כריסטופרסן, אשר מתה בגיל 28 לאחר שפיתחה כריש דם בטיסה מסידני ללונדון דרך סינגפור. ישיבה ממושכת עלולה ליצור קריש דם ברגל, ההופך לקטלני אם הוא מגיע ללב ולריאות. פרופ' צ'רלס מק'קולום הציע לי לנקוט באמצעי זהירות: ליטול אספרין כדי לדלל את הדם ולגרוב גרביים לוחצות מותאמות אישית.
רקס אדוארדס, איש עסקים שפגשתי באוקלנד, הציע לי להימנע מאלכוהול ולעשות יוגה. התעלמתי מעצתו בנוגע למשקאות, התחלתי לצפות בסרטון היוגה של קטר איירווייס – אבל מהר מאוד העברתי לערוץ אחר, למען לחץ הדם שלי. על-פי עצתו של מק'קולום, קמתי לעיתים קרובות ולחצתי את העקבים לרצפה. עד מהרה, השטח שליד יציאת החרום הפך לסוג של חדר כושר, כאשר נוסעים אדומי עיניים ניסו נואשות להתמתח בין תנומה לתנומה.
מעבר להגשת מזון מספק, קטר איירווייס עשתה מעט כדי להקל על הטיסה הכה-ארוכה הזאת. המושבים בבואינג 777 הישנים יותר חמימים כמו כסאו של מצחצח נעליים בתחנת רכבת, ורבים מאבדים מקום לרגליים משום שמערכת הבידור מותקנת מתחתיהם. אחרי 11 שעות טיסה – איפשהו מעל מפרץ בנגל – הלכתי לירכתי המטוס. ראשי כאב ועיני היו יבשות. ליבי יצא אל הצוות – 15 דיילים וארבעה טייסים העובדים במשמרות של שש שעות, והחומקים אל מושביהם כאשר הדבר ניתן.
אני חוזר למקום וחוטף עוד שעה-שעתיים של שינה עם כל העזרים האפשריים. לבסוף אנחנו מתחילים בירידה ונוחתים. אין מחיאות כפיים, רק איסוף עייף של החפצים. אני יוצא מהמטוס, פחות עליז מכפי שהצוות עדיין נראה. שרדתי את הטיסה הארוכה ביותר בעולם, ואני מסוחרר-משהו מעצם המחשבה שאפשר לטוס הלוך ושוב לקצה השני של העולם בתוך שלוש יממות. אני מחפש מקלחת בשדה התעופה. השעה אחרי חצות ויש לי פחות משעתיים עד הטיסה ללונדון – קפיצה קלה של שבע שעות.

תאריך:  19/03/18   |   עודכן:  19/03/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
סין מציבה איום אמיתי על ההובלה האמריקנית בתחום הטכנולוגיה, אבל הפתרונות של טראמפ רק יחמירו את המצב - טוען אקונומיסט ומציע דרכים אחרות
איתמר לוין
הלקח מהקדנציה השלישית של פוטין הוא, שאין לו שום עניין בשותפות עם המערב. הקדנציה הרביעית - טוען לאוניד ברשיצקי בבלומברג - היא הימור חסר אחריות
איתמר לוין
החוקר שביצע את המחקר שמאוחר יותר שימש לאיסוף בלתי חוקי של מידע בפייסבוק עבור קמפיין טראמפ, קיבל מענקים מממשלת רוסיה. החברה שביצעה את העבודה עמדה בקשר עם חברת הנפט השנייה בגודלה ברוסיה
איתמר לוין
על-פי התחקיר, חברת קיימברידג' אנליטיקה - בראשה עמד בזמנו סטיב בנון - השתמשה במידע שהוצא שלא כחוק מפייסבוק ויצרה פרופילים של עשרות מיליוני אמריקנים, אליהם ניתן היה לשלוח פרסומות פוליטיות מותאמות אישית
איתמר לוין
שלושה מומחים בולטים קוראים להימנע משימוש בקלפיות אלקטרוניות בבחירות הקרובות ולחזור להצבעה ידנית בפתקים - כדי למנוע את סכנת ההתערבות הרוסית
רשימות נוספות
37% לימין-מרכז באיטליה  /  איתמר לוין
האמירות של טראמפ: נכון, תלוי הקשר, לא נכון  /  איתמר לוין
כוכבים בשירות ביה"ד הבינלאומי  /  איתמר לוין
הבזבזנים של טראמפ  /  איתמר לוין
בחירות פוטיומקין  /  איתמר לוין
I Like Mike  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il