X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פרשת פייסבוק וקיימברידג' אנליטיקה

זה לא המידע, טמבל

גארי יאנג, עורך בכיר בעיתון גארדיאן, טוען שהשימוש הפסול במידע לא יצר את המגמות שהביאו לנצחונם של חסידי הברקזיט וטראמפ
▪  ▪  ▪
ניקס. "דחיפה קטנה" [צילום: יוטיוב]

במהלך הקמפיין של הילרי קלינטון, חזר ביל קלינטון וטען שאנשיה של אשתו אינם מבינים את הלקח העיקרי של הברקזיט: מעמד העובדים מרגיש מנותק ויש באוויר תחושה אנטי-ממסדית. אנשי הקמפיין האזינו בנימוס לנשיא לשעבר והשיבו: המספרים שלנו מלמדים אחרת. היום ברור שלקמפיין של דונלד טראמפ היה מידע טוב יותר – בין השאר בזכות הקשר עם חברת קיימברידג' אנליטיקה, שהשתמשה בצורה אסורה בפרטיהם של 50 מיליון משתמשי פייסבוק.
מנהל המידע של החברה, אלכסנדר טיילור, טען למעשה בשיחה שנחשפה בערוץ 4 הבריטי, כי טראמפ חייב את נצחונו לקיימברידג' אנליטיקה. "כאשר אתה זוכר שהוא הפסיד בהפרש של 3 מיליון במניין הקולות אבל ניצח באלקטורים, זה נובע מהמידע והמחקר".
הסיפור הזה – כותב גארי יאנג, עורך בכיר בעיתון גארדיאן שהיה שותף לתחקיר – מצביע על פגיעותה של הדמוקרטיה לטכנולוגיה החדשה. המצב היה מספיק גרוע עוד קודם, כאשר ניתן להפיץ שקרים במהירות מסחררת ברשתות החברתיות. זו אחת הסיבות לכך שמחצית מן הרפובליקנים עדיין מאמינים שלעירק היה נשק להשמדה המונית ושלפני שנתיים עדיין האמינו 59% מתומכיו של טראמפ שברק אובמה לא נולד בארה"ב.
כעת זה עוד יותר מטריד. ניתן "לקצור" מידע אישי ולהשתמש בו כדי להשפיע על מי שנחשבים לנתונים ביותר להשפעה, והכל לצורך רווחים פוליטיים וכספיים. מפייסבוק צריך לדרוש הסברים, את קיימברידג' אנליטיקה צריך לחקור – טוען יאנג. עם זאת הוא אומר, כי אומנם השאלות שעלו בשבוע האחרון הן רציניות, אבל מוגזם לטעון שפעילות זו היא שהיטתה את הכף לטובתם של חסידי הברקזיט בבריטניה ותומכי טראמפ בארה"ב.
ליברלים רבים רוצים לפטור את אירועי השנתיים האחרונות בצורה שונה ממה שהיו באמת: תבוסה פוליטית מוחצת שלהם. חלק מהטענות הללו באות ממקום שאיננו ליברלי: מחשבה כאילו אנשים טיפשים מכדי להבין מה הם רוצים או מה טוב להם. יש גם רצון להתחמק מאחריות לכישלון להתחבר למסר שעלה מן המשבר הפיננסי של 2008, ובמקום זאת לחפש מפלט בכל מיני תירוצים משפטיים וטכניים.
יש גם סתירה בין התפקיד של הרוסים, פייסבוק, קיימברידג' אנליטיקה, בורות וטיפשות לבין ההבנה שמדובר בדרמה הרבה יותר גדולה שהתפתחה לאורך תקופה ארוכה בהרבה. נניח שטראמפ יודח; זה לא ישנה את המציאות שאפשרה את עלייתו, מדגיש יאנג. קיימברידג' אנליטיקה לא המציאה את הגזענות, שנאת הנשים ושנאת הזרים עליהם צמח טראמפ. המחלות החברתיות הללו החלו לכרסם בדמוקרטיה הרבה לפני שהומצאה המדיה החברתית. שורשיהן עמוקים, התפשטותן רחבה והשפעתן גדולה הרבה יותר מכל דבר שיכול להשיג אלגוריתם כלשהו.
הרוסים לא אמרו להילרי קלינטון לשלוח את אנשיה לאריזונה במקום לוויסקונסין או מישיגן. הם לא אמרו לה לשאת נאום בגולדמן-זאקס תמורת 225,000 דולר. הם לא אמרו לה לקרוא לתומכי טראמפ "חבורה של עלובי נפש". פייסבוק לא המציאה את הזיגזג שלה בנוגע למלחמה בעירק ולנישואים חד-מיניים. הרשתות החברתיות וחברות ניתוח מידע יכולות לנצל מגמות ודעות שכבר קיימות, לא להמציא אותן; הן יכולות לענות על הביקוש, לא ליצור אותו.
הברקזיט ונצחונו של טראמפ באו בעידן של חוסר שוויון כלכלי גובר, פערי שכר מתרחבים, הגירה המונית ומתחים גזעיים. ביל קלינטון צדק: האווירה השתנתה. היא נוצרה על בסיס מעשיהן ודבריהן של מפלגות הזרם המרכזי: מלחמות בלתי חוקיות, דה-רגולציה, סחר חופשי, רטוריקה נתעבת בנוגע להגירה. ושני צידי האוקיינוס האטלנטי, הליברלים לא נטלו אחריות על מעשים אלו ועל תוצאותיהם. כעת הם משלמים את המחיר, טוען יאנג.
כל אלו אינם משחררים מאחריות את מי שהטעה במזיד את הציבור. עם קצת "עזרה", מה שמתחיל בגיל צעיר כשכל ישר, יכול להתפתח לדעה מקובלת ולהגיע לאמונה עיוורת. אלכסנדר ניקס, המנכ"ל המושעה של קיימברידג' אנליטיקה, הסביר בזמנו: "אנחנו פשוט הכנסנו את המידע לזרם הדם של האינטרנט וראינו אותו גדל. תנו לזה דחיפה קטנה מדי פעם, ולאורך הזמן זה יקבל צורה. החומר הזה נכנס לקהילת האון-ליין ללא סימנים מזהים".
אנחנו יודעים שהדברים הללו היו בעלי משמעות רבה, לנוכח הפערים הזעומים בהם הוכרעו הבקרזיט והבחירות לנשיאות. אבל השאלה החשובה שנותרה ללא מענה היא, מה אנחנו עושים כדי למנוע את הישנותה של התופעה. ברור שהתשובה איננה מצויה באלגוריתם.

תאריך:  25/03/18   |   עודכן:  25/03/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זה לא המידע, טמבל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כולם בולעים שקרים. גם לוין.
אהוד פרלסמן  |  25/03/18 11:01
 
- אם כבר אתה פדנט
אלטע קאקער  |  26/03/18 02:48
2
השוואה בין ברקזיט וטראמפ מוזרה
אלטע קאקער  |  25/03/18 23:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
גם כאשר ילדים שחורים ולבנים מתחילים מאותה נקודת מוצא - לאורך חייהם ייפתחו פערים לרעת השחורים. אפילו העשירים שבהם נמצאים בסכנת עוני
איתמר לוין
לפלשתינים יש יו"ר בן 82, לאלג'יראים יש נשיא בן 81 ולשכניהם התוניסאים – נשיא בן 91. שבע שנים אחרי האביב הערבי, השליטים הזקנים ממשיכים לשלוט בשליש ממדינות האיזור
איתמר לוין
גדעון רקמן טוען בפייננשל טיימס, שההרפתקאות של נשיא רוסיה הפכו את ארצו לענייה ולמבודדת, וכיוון שכך – אין לה הרבה מה להציע למעריציו של פוטין במערב
איתמר לוין
כבר בגיל חמש ילדים מביאים בחשבון מה יחשבו עליהם, מגלה מחקר שמצטט טיים. עורכיו סבורים שהדבר עשוי להיות כלי לעידוד התנהגות חיובית ולמאבק באלימות של ילדים
איתמר לוין
משרד עורכי הדין מוסאק-פונסקה, שטיפל במקלטי המס של מאות פוליטיקאים, ידוענים ושליטים מושחתים, יסגור בסוף החודש את שארית פעילותו - בעוד הוא נתון לחקירה פלילית במספר מדינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il