X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
גבריאל שונפלד נזכר ב-USA Today בתלאות שהיו מנת חלקם של בני משפחתו כאשר נמלטו מצרפת הכבושה, ומוצא דמיון מבהיל עם התנהגותו של דונלד טראמפ
▪  ▪  ▪
לקחו את מעט רכושם [צילום: אדוארד מאלוקה]

  • גבריאל שונפלד מפרסם מאמרים ב-USA Today, כתב ספר על היחסים בין הביטחון הלאומי, החוק והתקשורת, ובשנת 2012 שימש כיועץ בקמפיין הנשיאותי של מיט רומני. לרגל חג הפסח הוא פרסם בעיתון את המאמר הבא, שנכתב בגוף ראשון וכך גם מובאים כאן עיקריו.
בקיץ שעבר עברתי מניו-יורק לניו הייבן, כדי לסייע לאחותי לטפל בדודתנו ג'נין. היא הייתה אז בת 89 ונטתה למות. על פניו, דודה ג'נין הייתה אישה פשוטה שחיה חיים פשוטים, עד מותה בסתיו האחרון. אבל למעשה, סיפור חייה היה רחוק מלהיות פשוט.
דודה ג'נין התייחסה אל אחותי ואלי בנדיבות רבה, כמו שדודה יכולה. אבל היא פיתחה חשדנות עמוקה כלפי כל מי שמחוץ למשפחה. היא לא אהבה לפגוש אנשים חדשים. היא תמיד חששה שיגבו ממנה יותר מדי במסעדות ובחנויות. ברחוב היא חששה לבטחונה הפיזי. בבית היא חששה שתישדד.
מאיפה זה בא? אולי מכך ששמה האמיתי לא היה ג'נין אלא חני. אולי זה יובן לנוכח העובדה שהיא העבירה חלק מילדותה במחבוא, כשהיא חיה בשם מזויף, ללא הוריה, בצרפת הכבושה בידי הנאצים. או אולי זה קשור לפחד שסבלה כאשר נמלטה, בגיל העשרה, מצרפת לספרד תוך שהיא חוצה ברגל את הרי הפירנאים, עם מדריך שנטש בדרך אותה ואת משפחתה. ועוד יותר סביר להניח שזה קשור לשודדים שהתנפלו עליהם בהרים, נטלו מהם את מעט רכושם ואולי גם תקפו מינית את דודתי ואת אחותה (אמי) בנוכחות הוריהם.
אני אומר "אולי", משום שאחותי ואני לא ממש יודעים. לעיתים נדירות סיפרה דודה ג'נין מה עבר עליהם, וכמה תנועות ורמזים קטנים לימדו שמשהו קרה. מה בדיוק, אם בכלל – את זה נותר לנו רק לנחש. מכל מקום, הם הגיעו לברצלונה, נאסרו בידי המשמר האזרחי של פרנקו ועמדו להישלח בחזרה לגבול הצרפתי – משם צפויים היו לגירוש למוות בטוח. למרבה המזל, שוחד ששילם בן-דוד ספרדי, השיג את מטרתו.
לאחר זמן מה בספרד, קיבלו סבי, סבתי, אמי ודודתי – שוב בעזרת קרובי משפחה – מסמכים שאפשרו להם להיכנס לארה"ב. בשנת 1943 הם חצו את האוקיינוס האטלנטי, שהיה זירת קרב סוערת, והגיעו לנמל פילדלפיה. כך החל החלק היותר שגרתי בחייה של דודה ג'נין.
מה שמביא אותי לדונלד טראמפ. נכון, אין שום דמיון שהוא בין חייהם. אבל אולי חלק מתחושת הבחילה שלי כלפי הנשיא קשורה לססמתו "אמריקה תחילה". זה היה שמה של תנועה אנטישמית שדרשה בשנות ה-30 להותיר את יהודי אירופה לגורלם ולהותיר את גבולות ארה"ב נעולים בפני מי שנסו על נפשם. או שמא זה נובע מהקנאות העיוורת שלו, המופנית לא כלפי יהודים אלא לעבר מוסלמים, היספנים ושחורים.
תוסיפו לכך את העובדה שטראמפ עצמו הוא סוג של שודד. לאורך חייו הוא טרף את החלשים, עשק קבלנים ופועלים והיה מעורב בהונאות. וישנה גם העובדה שהוא חיית טרף בהתנהגותו המינית. "כאשר אתה כוכב, אתה יכול לעשות להן הכל", אמר באותה הקלטה ידועה לשמצה. "אתה יכול לעשות הכל" – זה היה הלך הרוח של פורעי החוק שאמי ודודתי פגשו בהרי הפירנאים.
יש טיפוסים פליליים שמופיעים שוב ושוב במקומות שונים ובזמנים שונים. איזה תפקיד היה דונלד טראמפ ממלא אילו היה נולד בזמן אחר ובנסיבות אחרות? איננו יכולים לדעת, אלא רק לשפוט אותו לפי מעשיו ומילותיו. אבל כאשר אמי ודודתי נחות בקבריהן, קשה לקבל את העובדה שאדם כזה הוא נשיא ארה"ב והאיש החזק ביותר בעולם.

תאריך:  05/04/18   |   עודכן:  05/04/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמו השודדים בפירנאים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
תפיסת עולם שטחית ביותר
שוחר-שלום  |  5/04/18 16:41
2
תשובה לכמו השודדים בפירנאים
שפוי בחו"ל  |  5/04/18 19:16
 
- ולא מפריע לו שחיתות הקלינטונים ל"ת
קרנף הזוי.  |  7/04/18 21:51
3
למה הדודה לא עושה עלייה?
הג'וקר  |  7/04/18 21:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
ג'ולייט סמואל מסבירה בדיילי טלגרף מדוע אנשים הבטוחים שאינם גזענים, מפיצים את האנטישמיות - ומדוע יו"ר הלייבור, ג'רמי קורבין, סופג ביקורת כה קשה
איתמר לוין
מיק מולבני, מיועציו הקרובים של טראמפ, הוא המנהל הזמני של הרשות להגנת הצרכן בתחום הפיננסי - ולדעתו צריך לסרס אותה. הקונגרס צפוי להתנגד, אומר ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
פצחנים אוקראינים השיגו מסמכים של אחד מבכירי הקרמלין, המלמדים על הדרך המלוכלכת בה פועלת רוסיה. בבריטניה מזהירים: אותן דרכים מופעלות נגד המערב
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מדווח שזה היה המסר שהועבר בחודש שעבר - אם כי אין זה אומר שטראמפ לא יהפוך לחשוד בעתיד, או שמולר יקבע שכל מעשיו היו ראויים
איתמר לוין
מנהל המידע במשרד האמריקני לביטחון פנים מסביר בפייננשל טיימס מדוע ארה"ב חייבת למנוע מסין להוביל בתחום הסלולר. המכסים הקרובים הם חלק מאותו מאמץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il